שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חולדאי: תחבורה ציבורית? כולם אשמים, חוץ ממני
    שר התחבורה יבחר לעוד קדנציה ומנכ"ל המשרד יקודם, גם אם לא תהיה תחבורה ראויה. רכבת קלה לא תהיה גם בעוד שנים רבות, והכביש המהיר בישראל ימשיך להיות איטי גם בעוד עשור. רון חולדאי האשים היום (א') את כל העולם בתחלואי התחבורה בישראל וגוש דן, חוץ מאשר את העירייה בראשה הוא עומד

    מדוע אין רכבת קלה בתל-אביב, הנהגים תקועים בפקק אינסופי והתחבורה הציבורית כושלת בשירות? מבחינת ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, כולם אשמים במצב - מלבדו. כך עולה מדברים שאמר היום (א') בוועידת ישראל לעסקים. לדבריו, "זה שעדיין אין רכבת קלה, זאת בעיה לאומית. אומרים לי 'זאת בעיה שלכם, בגוש-דן'. אבל מה זה גוש-דן? זה המרכז של המדינה. הנזק לכלכלה מכל הפקקים הללו הוא ברמה הלאומית. הנזק החברתי מכך ששני מיליון איש מגיעים כל יום הביתה עייפים ועצבניים, ובאיחור של חודשיים, הוא קטסטרופה לאומית".

     

    "כשהגעתי לתפקיד, חשבתי שאם אגיע לקדנציה שנייה, אהיה בפתיחה של תחנה אחת לפחות של הרכבת הקלה", ממשיך חולדאי. "אבל הקדנציה הסתיימה, ואני קורא שעדיין אין סיכום על מועד להתחלת העבודות". גם בהתייחסו למצב מערך האוטובוסים בתל-אביב, חולדאי אינו מאבד מהלהט התוקפני: "אני רואה שעדיין מוכרים את הכרטיסים באוטובוס, וכל הנוסעים באוטובוס צריכים לחכות עד שהנהג יגמור למכור את הכרטיס. ועדיין יש כאן חברות תחבורה שכותבות על התחנה שהאוטובוס מגיע כל חצי שעה - אבל הן לא כותבות את הזמנים".


    מי מעכב את התחבורה הציבורית בתל-אביב? (צילום: רועי צוקרמן)

     

    "ומה עושה הממשלה?", שואל חולדאי" כל שנתיים ממציאים איזו תוכנית חדשה לרפורמה בתחבורה הציבורית, ועדיין אין רפורמה. ואני אומר - אל תעשו

    רפורמה, רק תדאגו שהנהג לא ימכור כרטיסים באוטובוס. ותדאגו שלא יסעו בנת"צים. והכל בגלל שהממשלה שלנו התפרקה מכל סמכויות הניהול שלה. וששר התחבורה לא נמדד באיכות של התחבורה. הוא ייבחר לקדנציה הבאה שלו גם אם התחבורה תישאר דפוקה. וגם מנכ"ל משרד התחבורה יתקדם גם אם לא תהיה תחבורה. יצחק רבין הזיז דברים בתחבורה, כי היה לו אכפת. אז כל חודשיים הוא אסף את מנכ"לי המשרדים ושאל אותם מה קורה. אם ראש הממשלה יחליט שתהיה רכבת קלה, תהיה רכבת. אם לא אז לא. כי אז לשר האוצר יהיה מה להגיד, ולשר התחבורה, ולזכיין הזה ולארגון ההוא, ולא תהיה רכבת".

     

    ומה תפקידה של העירייה הראשית במטרופולין, אליבא דחולדאי? "כשמדברים על בעיות תחבורה בישראל תמיד כולם מזכירים את תל-אביב. אבל הפקקים הם בדרך לתל-אביב, לא בתוכה. תל-אביב היא עיר קטנה, בגודל של כמה מבסיסי חיל האוויר שפיקדתי עליהם, בקושי. הבעיה היא שאין אף רשות מוניציפלית שיש לה אחריות וסמכות. בערים גדולות בעולם - בפאריס, בניו-יורק, בווינה, בברצלונה - יש רשות שאחראית באופן בלעדי על כל נושאי התחבורה. הממשלה באה, נותנת תקציב והולכת. כאן אין שום רשות כזאת".

     

    את ה"אני מאשים" שלו חותם חולדאי בנבואה: "ואני אומר לכם: בעוד עשר שנים, הכביש המהיר בישראל ימשיך להיות איטי. אנחנו מדינה בגודל של עיר, ואין שום סיבה שבעולם שבטווח שבין חיפה לבאר שבע ייקח להגיע ממקום למקום פחות מ-40 דקות, אבל זה ימשיך להיות המצב עוד הרבה שנים".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי
    צילום: עופר עמרם
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים