שתף קטע נבחר

סוזן בויל וחברים: הלהיטים של יוטיוב ב-2009

סוזן בויל ריגשה את העולם, דיוויד עבר טיפול שיניים, הזוג שרוקד את דרכו לחופה, הטריילר ל"ירח חדש", ופרסומת עם תינוקות על סקטים. מה היו הלהיטים הנצפים ביותר ביוטיוב ב-2009?

"שדר את עצמך" - כך מציגה יוטיוב את עצמה בפני העולם, כאתר בו כל אחד יכול להפוך לכוכב. צ'ד הארלי, אחד ממייסדי יוטיוב, חזר ואמר בביקורו בארץ כי מטרת האתר היא לעשות דמוקרטיזיציה של תכני וידאו. אתר הווידאו הגדול בעולם פרסם השבוע את רשימת חמשת הגדולים שאתם הקלקתם עליהם וצפיתם בהם במהלך שנת 2009.

 

סוזן בויל

למרות הרצון הטוב להיות גם הבית של הגולשים והיוצרים העצמאיים, מי שכבש השנה את יוטיוב עם עשרות מיליוני צפיות, ואתרי וידאו נוספים ברשת, היא סוזן בויל. נכון, מדובר באישה שהייתה אלמונית והפכה בין לילה לכוכבת שסרטיה מופצים ממייל לאוזן (ומתוכנית טלוויזיה אחת לאחרת).

 

אך חשוב לזכור היא לא צילמה את עצמה בסלולר, או ישבה בבית מול מצלמת הרשת. היא חלק ממערך משומן של תוכנית טלוויזיה שבחרה אותה בקפידה וידעה לעשות מניפולציות באופן מדוייק, וידעה בדיוק איפה נמצאות בלטות הרגש של הצופים ושל הגולשים.

 

 

טיפול השיניים של דייוויד

במקום השני מציבים ביוטיוב את דיוויד. דיוויד הוא ילד שעבר טיפול שיניים וצולם על ידי אביו, בדרך חזרה הביתה - כשהשפעות החומרים שקיבל בטיפול עוד לא פגו לגמרי. האב כותב בתיאור הסרט שאנשי הצוות גם צחקו מהתגובה שלו. המשפחה סוקרה בתקשורת והופיעה ברדיו ובטלוויזיה בארה"ב.

 

ניצול ציני של ילד קטן? האב ממשיך וכותב כי הילד, שהוא מאוד חכם, צחק בעצמו מהווידאו. המשפחה כבר דאגה לפתוח חנות מזכרות מהווידאו אך מבטיחה כי הרווחים ילכו כתרומה לטיפולי שיניים לבתי ספר ולכנסיות.

 

 

ריקוד החתונה

קווין היינז וג'יל פטרסון ממינסוטה, כמו רבים ביוטיוב, רצו פשוט לחלוק רגעים מהחתונה שלהם עם המשפחה והחברים שלא יכלו להגיע. אחד מהרגעים האלה, שבמחילה מבויל ודייוויד, היה המרגש ביותר בעינינו, הוא ריקוד הכניסה שהם ביצעו יחד עם השושבינים והאורחים.

 

בטור ב"עין השביעית" כתב יובל דרור כי הסרטון מהווה הוכחה "שמומחי השיווק האינטרנטי לא באמת יודעים על מה הם מדברים" וכי אף אחד מהם לא פיתח את השיטה באמת. לדבריו, "בסופו של דבר סרט חתונה קטן, מצולם על-ידי חובבנים ובאופן חובבני, יכבוש את הרשת בסערה".

 

הזוג החליט בינתיים למנף את ההצלחה של הווידאו שלהם למען איסוף תרומות לעמותה שעוסקת במניעת אלימות במשפחה. מעבר לביצוע חי שהוא ביצע בטלוויזיה, הוא זכה למספר מחוות ובהן ריקוד הגירושין ועוד מחווה מתוכנית טלוויזיה מאוד מוכרת ומצחיקה (מי שמתעקש ורוצה ספוילר - זה הקטע).

 

אגב, חתונה שתתחרה בזוג הזה בשנה המתקרבת היא זו, בה הבעל דואג לעדכן בזמן אמת ברשתות החברתיות את עובדת היותו אדם נשוי ותפוס.

 

 

נעבור לפרסומות

שלושה שבועות לאחר צאתו, הכנסותיו של הסרט "ירח חדש" (New Moon) חגו סביב 600 מיליון דולר. מעבר למסך הגדול - הסרט נחשב ללהיט גם ביוטיוב. הטריילר של הסרט באורך של דקה ו-48 שניות ניצב במקום הרביעי ברשימה של יוטיוב.
 
 
אם חתולים וכלבים חמודים שתמיד כיף לראות ביוטיוב לא הצליחו להשתחל לחמישיה הראשונה, הרי שתינוקות יצליחו לעשות זאת (לפחות על פי נתוני יוטיוב). במקום החמישי נמצאת פרסומת למים המינרלים Evian שמראים כי העולם שייך לצעירים שרוכבים על סקטים.
 
 
 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים