שתף קטע נבחר

חוף הדרך

הריאליטי החדשה של MTV, "חוף ג'רזי", מסעירה את ארצות הברית: אחת המתמודדות חטפה אגרוף, יוצאי איטליה נעלבים מאופן ייצוגם, "דומינו'ס פיצה" משכה את חסותה ויש מי שמשווה אותה לאסון 11 בספטמבר. והרייטינג? מזנק

רשת MTV, כבר מזמן לא "ערוץ הקליפים של העולם", חתומה על לא מעט הישגי ריאליטי בשני העשורים האחרונים. זה התחיל מ"העולם האמיתי", המשיך עם תוכניות היכרויות למיניהן, עבר דרך סדרות ומיני-סדרות שתיעדו את חיי הכוכבים ואם לשפוט את המתרחש כרגע בערוץ האב, השלוחה האמריקאית של MTV, נדמה שעוד היד נטויה.

 

ב-3 בדצמבר שודר בערוץ פרק בכורה כפול של "Jersey Shore", תוכנית ריאליטי חדשה שצולמה במהלך אוגוסט האחרון, בה מתועדים חייהם של ג'ולי, ג'יי-וואו, "דה סיטואיישן", "סנוקי", פולי, רוני, ויני וסמי, שמונה יפות ויפים, המבלים את הקיץ בבית נופש על רצועת החוף של ניו ג'רזי. המשימות של המתמודדים מסתכמות בעבודה בחנות טי-שירטים ובבר מקומיים. הצ'ופרים: מסיבות, אלכוהול וחיים טובים על החוף.


"Jersey Shore" ("סנוקי" שלישית מימין). הערסים והערסיות של העולם

 

על פניו, נשמע כמו עוד עונה של "העולם האמיתי", אולי בשילוב "האח הגדול". אבל כמה התרחשויות (אותן כנראה צפו ב-MTV אבל קצת פחות מחוץ למשרדי הנהלת הערוץ), הפך את "Jersey Shore" תוך זמן קצר מאוד לתוכנית הכי מדוברת בתקשורת הבינלאומית.

 

תשדיר הפרומו שהבטיח ולא קיים

 

השמועות על בעיות בבית, או אם תרצו על הסט, החלו עוד לפני שמישהו ידע באיזו תוכנית מדובר. על פי הפרסומים בחו"ל, אחת ממשתתפות התוכנית חטפה אל מול המצלמות אגרוף לפרצוף מלקוח. בהמשך התבררה התמונה המלאה: המשתתפת ניקול פוליצי, המכונה גם "סנוקי", הוכתה בפניה במהלך עימות עם גבר בבר.


התקרית בה הוכתה "סנוקי". MTV התנערה, ועשתה שימוש ציני באלימות

 

התוקף, מורה לחינוך גופני מניו-יורק בשם בראד פרו, נעצר, אך המשטרה הגדירה את המקרה כ"תקיפה קלה". תשדיר הפרומו, שעלה לאוויר בטרם עליית הסדרה, חשף צילומים מטושטשים של המקרה, שאמור היה להיות משודר בסוף השבוע האחרון. בסופו של דבר הסצינה, שנכללה בפרק הרביעי בעל השם הציני "Fade To Black", לא שודרה, ובמקומה הוחשך המסך לכמה שניות, כשלפניה שודרה הודעה מטעם הרשת בגנות אלימות נגד נשים.

 

2.48 מיליון זה לא כסף

ללא ספק, MTV עשתה שימוש ציני בתקרית, הן בקידומה לפני תחילת העונה והן בהחשכת המסך. זה עזר - הרייטינג נוסק משבוע לשבוע. 1.35 מיליון איש צפו בפרק הבכורה הכפול, 2.11 מיליון צפו בפרק השני ובסוף השבוע האחרון נרשם שיא חדש נרשם לסדרה: 2.48 מיליון צופים.


המשתתפים עובדים בחנות טי-שירטים כדי לרכוש לעצמם אלכוהול

 

רק לשם השוואה, פרק סיום העונה הרביעית של "דקסטר" ששודר לאחרונה, גרף 2.6 מיליון צופים והיה למשדר הנצפה ביותר ברשת Showtime בעשור האחרון. בפרק סיום העונה של "קליפורניקיישן" ששודר מיד לאחריו, צפו 1.1 מיליון איש, פחות ממחצית האנשים שרצו לצפות ב"סנוקי" חוטפת לפרצוף.

 

מסע יחסי הציבור האגרסיבי של MTV היה מחושב עד מאוד. קברניטי הרשת ידעו שגם אם לא ישדרו את התקרית, יזכו לכמות צופים אדירה, ושהבאזז הגדול יגרום למספיק נשמות טובות להעלות את התמונות הקשות מהמקרה לרשת.

 

וזה לא הכל. UNICO, ארגון תושבי ארצות הברית יוצאי-איטליה, קבוצה עצומה בחברה האמריקנית, שכבר מחתה בעבר נגד ייצוג האיטלקים ב"סופרנוס", פתח במחאה חריפה נגד השפה המדוברת בתוכנית ובפרומואים. האש כוונה בעיקר למקום אחד: השימוש במילה "Guido", כינוי גנאי שמשמעותו הפשוטה היא "ערס" (מאוד לא רחוק מאופיים של משתתפי התוכנית). גם הבנות ב-"Jersey Shore" לא חוסכות מעצמן ומכנות עצמן "Guidettes". "מדובר בחבורת מפמפמי אגרופים עם התמכרות חמורה לשימוש בג'ל לשיער", טענו בארגון כבר לאחר התוכנית הראשונה.

משתתפי התוכנית. "מפמפמי אגרופים עם התמכרות לג'ל בשיער"

 

אנדרה דימינו, יו"ר UNICO, אמר השבוע שהמצב בו המשתתפים חסרי כל גאווה תרבותית חמור בעיניו, וציטט את המשתתף פול: "אני נראה טוב, יש לי שיער טוב, אני איטלקי ואני ערס שהולך לו טוב עם בחורות". הביקורת של דימינו, שכנראה צפה במרבית הפרקים, כללה גם כמה מילים על אחת המשתתפות שמגיעה לחדר כושר מאופרת ולדבריו "מתערבבת שם עם הגברים עמוסי המיצים". דימינו אמר כי הגיש את מחאתו ל-MTV, אך טרם זכה לתגובה מהרשת. "טראש מוכר בטלוויזיה", הוא סיכם, "וב-MTV אכפת להם לעשות כסף ולא מזיז להם אם הם פוגעים בקבוצה גדולה של אנשים".

 

גם הרשויות בניו ג'רזי, שאמנם ידעו על הצילומים מראש אך לא היו מודעים לתכנים, מותחות ביקורת. "MTV מספקת תמונה חד-ממדית המאירה באור שלילי את חופי ג'רזי.

זוהי התנהגות ספציפית, מוגזמת ולא אופיינית, של כמה מבקרים בחוף", נאמר בהודעה מטעם הרשות המקומית באזור. בכנס תיירות שנערך לאחרונה לא רחוק ממקום הצילומים, אמר אחד מסוכני התיירות באזור: "זהו הדבר הנורא ביותר שקרה לחוף המזרחי של ארצות הברית מאז 11 בספטמבר".

 

ככה, אגב, חשבו גם ב"דומינו'ס פיצה", שהסירו את חסותם מהתוכנית. טים מקינטייר, סגן נשיא החברה, אמר "העלינו תשדיר אחד כשרק ידענו במה עוסקת התוכנית. כשראינו כיצד היא מתפתחת, החלטנו שהתוכן הזה לא הולם את ה'אני מאמין' שלנו". 

 

בסוף השבוע פרסמה MTV הודעת תשובה כללית לביקורות שנשמעו נגד התוכנית: "'Jersey Shore' ממשיכה בהיסטוריית הדוקומנטציה של תת-תרבויות שונות הנהוגה ב-MTV, וכוללת את חשיפת אורח חייהם וזהותם של צעירים.

 

"המשתתפים האיטלקים-אמריקנים גאים בזהותם האתנית. אנו מבינים שהתוכנית לא מכוונת לכל צופה". לא לכל צופה? ממש לא בטוח. אם תרשו לנו להמר, הרייטינג של "Jersey Shore" עוד יעלה, והשערוריות יגיעו בצרורות. חכו חכו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"סנוקי". שילמה את מחיר הרייטינג
MTV. מסע יחסי ציבור אגרסיבי ומודע
צילום: איי פי
לאתר ההטבות
מומלצים