שתף קטע נבחר

הליקויים בריהוט תוקנו בעקבות הגשת התביעה

לקוחות שהתלוננו על ליקויים בריהוט לחדר השינה זכו לתיקון הנדרש לאחר שתבעו את החברה, שחויבה גם בהוצאות המשפט

לקוחות שהזמינו ריהוט לחדר שינה דרשו להחליפו מיד בשל אי התאמה למה שהוזמן, אך גם הריהוט החדש שסופק דרש תיקונים. בעקבות התערבותו של בית המשפט לתביעות קטנות בקריות בוצעו התיקונים הנדרשים וחברת הרהיטים חויבה בהוצאות המשפט.

 

 

הלקוחות הזמינו מחברת ריהוט-לי חדר שינה, שסופק לביתם כעבור חודשיים. לטענתם, בשל אי התאמה בין ההזמנה ובין הריהוט שסופק, סירבו לקבל את הריהוט והשיבו אותו עוד באותו יום לריהוט-לי. בעקבות זאת, הגיעו הלקוחות בעצמם למשרדי ריהוט-לי, ונציגי החברה הסכימו להחליף את הריהוט בתוספת הנחה של 500 שקלים. בשל כך, פנו הלקוחות לחברת האשראי בדרישה שלא לכבד את התשלומים העתידיים בגין הריהוט, וזאת, כך עפ"י ההודעה, בשל "ליקויים קטנים" בסחורה.

 

אך גם לאחר קבלת הריהוט החדש, שבו הלקוחות והתלוננו על ליקויים כגון ציר עקום, שריטות וארגז שלא נסגר, שנשארו כשהיו גם לאחר שנציג ריהוט-לי ניסה לתקנם. על כן, פנו הלקוחות לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, בתביעה על סך 5,000 שקלים.

 

לטענת ריהוט-לי, הם היו נכונים לשלוח בכל עת נציג שיתקן את הליקויים, ואולם בפועל הליקויים תוקנו רק בעקבות התערבות בית המשפט.

 

הליקויים המינימאליים שנותרו אינם מונעים שימוש בריהוט

בעקבות הוראתה של השופטת פנינה לוקיץ', נשלח ע"י ריהוט-לי נציג לבדיקת הריהוט ולתיקון הליקויים, שהעביר לידי בית המשפט דו"ח מפורט הכולל צילומים וסרט וידאו, לפיו כל הליקויים, לרבות אלה שנבעו משימוש, תוקנו. התובעים המשיכו וטענו, כי קיימים עדיין ליקויים בריהוט- דלת שאינה נסגרת כראוי, מרווחים שבגללם המיטה חורקת וכיו"ב.

 

נקבע, כי לאור הדו"ח שהוצג, ריהוט-לי ביצעה את התיקונים במלואם וכהלכה, והליקויים שנותרו הם "מינימאליים ביותר אשר לא שוכנעתי כי יש בהם כדי למנוע שימוש בריהוט".

 

לאור העובדה כי חדר השינה הוחלף כבר בהתחלה וגם לאחר מכן היו בו ליקויים קלים שתוקנו רק בעקבות הגשת התביעה, נפסקו לטובת התובעים הוצאות משפט של 400 שקלים. 

 

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים