שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    ניסאן ג'וק - בעזרת השם?

    היצרנית היפנית משלבת דגם חדש לחלוטין בארסנל גדל והולך של מכוניות נישה מקוריות. והפעם היא משלבת בין רכב פנאי למכונית ספורטיבית קטנה. לארץ הוא צפוי להגיע בעוד מספר חודשים

    עשרות עיתונאים מכל רחבי אירופה והמזרח התיכון, התגודדו אמש (ד') במתקן המשמש כמנהרת רוח, באחד מפרברי פריז. המאורע: חשיפת ניסאן ג'וק - מכונית קרוס-אובר קטנה וחדשה. בעידן האינטרנט, הזמנת עיתונאים לאירוע בינלאומי שכולל הצגה סטטית בלבד של מכונית חדשה, היא החלטה חריגה. מרבית היצרניות, מסתפקות בשליחת תיק עיתונות בדואר האלקטרוני, בצירוף תמונות מחמיאות של המכונית החדשה. אז למה חרגה ניסאן ממה שהפך להיות נוהל-עבודה מוכר ומוכח?

     

    "הג'וק ישנה את השוק", מצהיר קולין דודג', סגן נשיא בכיר בניסאן, ולא שוכח להבהיר כי יש להתייחס אל הג'וק כזכר, ולא נקבה. ומתברר שעניין המגדר הוא סיפור גדול עבור ניסאן. בכל משפט שני, מתעקשים בכירי היצרנית לדבר על הג'וק כאל כלי רכב זכרי ואף מצ'ואיסטי, ולא כאל מכונית נשית. העיצוב של הג'וק, כך הם בטוחים, יקסום לגברים בני 30 עד 35, שמחפשים "רכב שטח עם ד.נ.א של מכונית ספורטיבית", דברי דודג'.

     

    • ניסאן רומזת על רכב פנאי חדש - קאזאנה

     


     

    לא גדול, כן קטן

    הג'וק נראה כמו הכלאה לא לגמרי הגיונית של רכב שטח קטן, עם מכונית ספורטיבית. מזוויות מסוימות זה נראה מצוין, כמו למשל

    מהצד, ומזוויות אחרות התוצאה קצת מאולצת - כמו למשל במבט מלפנים, שם נדמה שיש יותר מדי פנסים וקימורים חדים. תא הנוסעים מותיר רושם מעורב: מצד אחד, העיצוב בהחלט נאה, ובחלק מהמקרים מבריק - כך במקרה של תעלת ההינע, בין המושבים הקדמיים, המעוצבת בצורת מכל דלק של אופנוע. מנגד, איכות החומרים מאכזבת: הפלסטיק נוקשה באופן מפתיע, ומזכיר את המכוניות היפניות "של פעם", משנות השמונים והתשעים.

     

    כדאי רק להזכיר בהקשר זה, שלצד המכונית התצוגה עליה הוא מבוסס, הקאזאנה שנחשפה לעין הציבור המשתאה בתערוכת ז'נבה 2009, הג'וק נראה כמעט סולידי. עד כמה שאפשר לייחס לו דבר שכזה. נאמן לקו המנחה את ניסאן, בו כדאי להיות מקוריים, גם אם לעיתים זה מגיע על חשבון מרכז הקונצנזוס, הג'וק בהחלט עושה רושם של מכונית ממנה אף אחד לא יתעלם.

     

    שירו נאקאמורה, גורו העיצוב של ניסאן ואינפיניטי, חטיבת היוקרה שלה, הגיע גם הוא לפריז כדי להסביר את עיצובו של הקרוס-אובר החדש לעיתונאים האירופיים: "יש בג'וק קשיחות וספורטיביות", הוא מבהיר לכל מי שטרם הבין. עם זאת, נאקאמורה מבטיח שהג'וק אינו רק פנים יפות. "העיצוב לא בא על חשבון השימושיות", הוא אומר. "אין פשרות בחיי היום-יום". בהמשך הדברים, בוחר נאקאמורה להתפייט, ומתאר את העיצוב של הקרוס-אובר הקטן, כשילוב של "תחושות אורגניות ומכאניות".

     

    את התהיות בעניין התחושות האורגניות, מפזר גיום מאסורל, מנהל השיווק של כל דגמי הקרוס-אובר של ניסאן באירופה. "הג'וק יהיה אחד משלושת כלי הרכב הנמכרים ביותר שלנו באירופה", הוא מבטיח. המטרה מאוד ברורה: לשחזר את ההצלחה של הקשקאי - שהפך לרב המכר הכי מפתיע של היצרנית באירופה. כמו הקשקאי, גם הג'וק אמור להיות אלטרנטיבה למכוניות מיינסטרים: במקרה של הקרוס-אובר הקטן, זה אומר שהוא יתמודד מול מכוניות סופר-מיני כמו פיז'ו 207 ורנו קליאו. המחיר באירופה, מסביר מאסורל, יהיה בהתאם: בין ה-207 והקליאו לבין המיני של ב.מ.וו - בין 17 אלף יורו ו-25 אלף יורו.

     

    מכאניקה לא עדינה

    עם בסיס גלגלים של 253 ס"מ, מרכב באורך של 413 ס"מ ו-176 ס"מ רוחב, הג'וק אינו גדול בהרבה מסופר-מיני ממוצעת. רק ממד הגובה - 157 ס"מ - מראה כי לא מדובר בעוד עירונית קטנה וצפופה יחסית. למעשה, הוא עושה שימוש בפלטפורמה B של היצרנית היפנית, המעניקה בסיס גם לדגמים אחרים. כמו למשל הקיוב. ניסאן תציע את הג'וק עם שתי גרסאות הנעה, ושתיהן יעשו עליה ארצה. האחת קדמית בלבד, השניה כפולה. המנוע הבכיר בארסנל יהיה 1.6 ליטר מוגדש וחדש לחלוטין, עם הספק מרבי של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 24 קג"מ. מנוע בנזין נוסף יוצע בנפח 1.6 ליטר, עם הספק מרבי של 117 כ"ס, ויהיה גם דיזל - עם הנעה קדמית בלבד - בנפח 1.5 ליטר, עם 110 כ"ס ו-24 קג"מ.

     

    אל המנועים השונים יחברו מספר תיבות הילוכים אפשריות. הדיזל והבנזין המוגדש יעשו שימוש בתיבת שישה הילוכים ידנית בגרסאות ההנעה הקדמית. ה-1.6 החלש יותר יעשה שימוש בתיבת חמישה הילוכים ידנית או רציפה, בגרסת ההנעה הקדמית. המנוע הבכיר ישתמש בתיבה רציפה עם שישה יחסי העברה קבועים מראש בגרסת ההנעה הכפולה.

     

    כמה כמה, ואיזה שם

    וכמה הוא יעלה בישראל? מנהל מותג ניסאן, רועי שחורי, אומר ל-ynet כי המחיר הסופי ייקבע קרוב יותר למועד הגעת הג'וק לישראל, בסתיו 2010. עם זאת, המיצוב שלו באירופה - מעט מעל מכוניות סופר-מיני "מסורתיות" - בהחלט מתאים לשחורי, שסבור כי הג'וק עשוי להיות להיט מכירות, ממש כמו האח הגדול, הקשקאי, שזוכה להצלחה נאה גם בישראל.

     

    ואי אפשר בלי מילה על שנבחר למכונית החדשה, ג'וק: כאשר נשאל שחורי, האם בכוונת היבואנית לשנות את השם - אחרי הכל, "מקק" הוא לא בדיוק שם אידיאלי למכונית שאמורה להיות סקסית ומושכת - מספר שחורי כי הבעיה של השוק הישראלי מתגמדת מול הבעיה של היבואנית בטורקיה. מתברר כי ג'וק נשמע מילת גנאי, שפירושה אבר מין קטן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים