שתף קטע נבחר

פולקסווגן טוארג מעודכן - צנוע ונקי

רכב הפנאי היוקרתי של פולקסווגן מתעדכן לקראת המשך חייו, ונחשף לקראת תערוכת ז'נבה שתיפתח בעוד מספר שבועות. המתכון - מראה מעט צנוע מבעבר, טכנולוגיה מודרנית יותר וכמובן - חסכון בדלק ופחות זיהום סביבה

אפשר בהחלט להניח כי ההכרזה של פולקסווגן, הטוענת כי הטוארג המעודכן תוכנן לחלוטין מחדש, מעט מוגזמת. אחרי הכל, הדור השני של ה-SUV מבוסס על המקור המאד מוצלח ופופולרי. אלא שמצד שני, עם בסיס גלגלים גדול יותר, דיאטה של 200 ק"ג, מראה צנוע מבעבר וגרסה היברידית, מדובר בהחלט בדגם שונה. פולקסווגן תחשוף את הטוארג בפני הקהל בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה, שתפתח בחודש מרץ הקרוב. אלינו הוא יגיע בכל גרסאותיו - בנזין ודיזל - כבר ביוני הקרוב. לדברי צ'מפיון, יבואנית המותג לישראל, הטוארג יהפוך לבעל המחיר האטרקטיבי ביותר בקטגוריה.


 

לא לעיתים קרובות מציגה יצרנית רכב דגם חדש, המציע ממדים גדולים מהדגם אותו הוא מחליף, אך בד בבד גם ירידה ניכרת של כ-10% במשקל. זה מה שמציגה פולקסווגן, עם הטוארג החדש ששוקל מעתה כ-2020 ק"ג, לאחר דיאטה של 208 ק"ג בדגם הבסיסי. יחד עם זאת, בסיס הגלגלים צמח בארבעה ס"מ (290), וכך גם ממד האורך הכללי - העומד על 480 ס"מ. רוחבו זהה לדגם המוחלף (193 ס"מ), והוא נמוך כעת בשני ס"מ לעומת הטוארג הישן. הסיבה ברורה - בפולקסווגן הבינו כי השימוש בטוארג לצרכי עבירות נותר זניח במקרה הטוב, וכלל לא קיים במקרה הנפוץ. לכן, כל שינוי שנעשה נגזר מכך. יותר יכולת כביש, פחות פוטנציאל שטח.

 

לטענת פולקסווגן, אחת הדרישות שהונחו בפני המתכננים, הייתה להגיע לחזית קטנה ואווירודינמית מבעבר, זאת כמובן כדי להקטין את ההתנגדות לרוח ולצמצם כך עוד יותר את תצרוכת הדלק. בהתאם נעשו לא מעט שינויי עיצוב, כפי שניתן לראות בתמונות, כמו-גם הנמכת מרכב לרוחב כל ארסנל הגרסאות השונות. 

 

גם תא הנוסעים עבר שינוי שנועד לפחות מבחינת גודלו, להציע אפשרויות שימוש גדולות יותר. הצמיחה בבסיס הגלגלים מעניקה יותר מקום בפנים, בעיקר לנוסעים מאחור. הוסיפו לכך את האפשרות להסיט את המושב האחורי לפנים-אחור על-פני 16 ס"מ תמימים, ותקבלו יכולת מודולרית טובה מבעבר. לטובת הנוסעים במידת הצורך, או לטובת נפח תא המטען. כאשר מקפלים את המושבים מאחור, ניתן להגיע לנפח טעינה עצום של 1,642 ליטר.


 

כל גרסאות הטוארג עושות מעתה שימוש במערכת ההנעה הכפולה המוכרת של פולקסווגן, ה-4מושן (4Motion) הוותיקה. זאת כדי לחסוך בדלק ולהקטין כך את רמת הזיהום. במקרה של ירידה לשטח, ניתן לבחור בעזרת מתג בתכנית Off Road, המשנה כיול מערכות כמו ABS, חלקות כוח בלימה ובקרת אחיזה, מפעילה את בקרת הגלישה במדרון ומשנה את תזמון החלפות ההילוכים. רק בגרסת הדיזל (V6, TDI) ניתן להעניק לטוארג את יכולת השטח של קודמו. עם "חבילת שטח", המציעה בין היתר יחסי העברה קצרים יותר במידת הצורך, חמש תכניות שונות לנהיגת שטח ויכולת נעילת דיפרנציאלים.

 

כמו בעבר, הטוארג יעשה שימוש במגוון מנועי בנזין ודיזל מודרניים, המנוכרים לנו ממדף המוצרים המגוון של הקונצרן הגדול. אלא שהפעם, ובהתאם לעידן הנוכחי שכמעט ודורש זאת, תוצע גם גרסה היברידית. זו תשלב מנוע חשמלי עם 47 כ"ס, במנוע בנזין מוגדש המייצר 333 כ"ס. המנוע החשמלי יאפשר נסיעה נקייה לחלוטין במהירות של עד 50 קמ"ש. לאיזה טווח הוא יספיק - פולקסווגן אינה מעדכנת. המנוע המשולב הזה, כמו גם אחיו למשפחה, יוצמד לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית מודרנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים