שתף קטע נבחר

אושרה שותפות מיקרוסופט ויאהו בתחום פרסום מקוון

שתי החברות יוכלו כעת לשתף פעולה בשוק הפרסום במנועי חיפוש - במטרה להתחרות בגוגל

החברות מיקרוסופט ויאהו קיבלו היום (ה') אישור מהרגולטורים בוושינגטון ובאירופה להמשיך בתוכנית השותפות שלהן במטרה להתחרות בחברה השולטת בשוק הפרסום המקוון, גוגל.

 

החברות הודיעו שהשותפות אושרה ללא הגבלות על ידי הוועד האירופי ומשרד המשפטים האמריקאי. תחת ההסכם בן עשר השנים, מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט יציג תוצאות חיפוש ממומנות בהתאם למילות החיפוש - וזאת באמצעות שירות הפרסום המקוון של יאהו. יאהו צפויה לזכות ב-88 אחוזים מההכנסות המופקות מפרסומות אלו, שימוקמו לצד תוצאות החיפוש הרגילות.

ראש בראש עם גוגל

עוד נמסר מהחברות, כי בכוונתן להתחיל ליישם את סעיפי הסכם שיתוף הפעולה כבר בימים הקרובים על ידי העברת פלטפורמת החיפוש של יאהו למיקרוסופט. החברות מקוות להעביר את מירב המפרסמים לפני עונת החגים הנוצרית של 2010, אך ימתינו גם עד 2011 במידת הצורך. ההעברה צפויה להסתיים בתחילת 2012.

 

העסקה נרקמה כאשר משרד המשפטים האמריקאי רמז ב-2008 שיתנגד לתוכניתה של יאהו לשלב כוחות בפרסום מקוון עם גוגל. דחיה זו הובילה את יאהו למיקרוסופט, שבזמנו הציעה לרכוש את יאהו כולה. המהלך צפוי לעצים את כוחן של החברות בשוק הפרסום המקוון, בו שולטת כיום גוגל.

 

בהודעה של הועד האירופי נאמר ששותפות שני החברות "לא תפריע באופן משמעותי לתחרות יעילה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יאהו ומיקרוסופט: שותפות
צילום: AFP
מומלצים