שתף קטע נבחר

 

ניסאן מיקרה חדשה - מיישרת קו

היצרנית היפנית החליטה להפוך את המכונית הקטנה לקלה מבעבר לעיכול. העיצוב המקורי והקיצוני פינה מקום למראה מקובל יותר. אלינו היא תגיע כנראה עד סוף השנה הנוכחית

למרות שתחילת הייצור מתוכננת רק להמשך השנה, לא התאפקה ניסאן וחשפה בתערוכת ז'נבה את המיקרה החדשה. ואם יש פרט אחד שמכה מיד במתבונן, הרי זה המראה החדש, שזונח באופן בוטה את המקוריות והנועזות של הדגם הקודם. באירופה צפוי השיווק להתחיל לקראת סוף השנה, ומעט מאחור יותר צפויה המכונית הקטנה להגיע גם אלינו, כך מסר ל-ynet רועי שחורי, מנהל מותג ניסאן בישראל. 


מיקרה חדשה - העיצוב פשוט יותר (תצלום: רוני נאק)

 

המיקרה החדשה, דור רביעי לדגם הסופר-מצליח בעבר, מכוון בעיקר לפשטות - כך מבהירים בניסאן. בזמן שהמתחרות בקטגוריית הסופר-מיני הופכות גדולות, כבדות מאובזרות ויקרות משנה לשנה, המיקרה מציגה דווקא כיוון הפוך. לא רק שהיא נראית פשוטה יותר, היא אכן כזו. המיקרה ששווקת ב-160 מדינות בכל רחבי העולם, ומיוצרת בארבעה מפעלים שונים - בתאילנד, הודו, מקסיקו וסין - תעשה שימוש בפלטפורמה V החדשה של היצרנית, האמורה להעניק למכונית לא רק התנהגות בטוחה ונסיעה נוחה, אלא גם לעזור עם קיצוץ רצוי בעלויות ייצור.

 

בהתאם למראה החיצוני החדש, אשר אמור להתאים למכנה משותף רחב מבעבר, מאמינים בניסאן כי יצליחו הפעם לקסום לא רק לקהל האנין במיוחד הממוקם באירופה, אלא גם לזה של המדינות המתפתחות, בהן מיוצרת בין היתר המכונית. חלל המכונית מוותר לכן אף הוא על עיצוב מקורי ואיכות חומרים יוצאת דופן, בדרך לשמור גם כאן על עלות כמה שיותר נמוכה.

 

כפי שמקובל כיום, גם המיקרה תעשה שימוש במנוע קטן-נפח יחסית - 1.2 ליטר. היחידה החזקה יותר מצוידת במגדש, עם הספק מרבי של 98 כ"ס, ופליטת מזהמים נמוכה של 95 גרם לק"מ. זו שתעשה דרכה לישראל תהיה בעלת שלושה צילינדרים לא מוגדשים, ובהספק של 80 כ"ס בלבד ופליטת מזהמים של 115 גרם לק"מ. בכל מקרה, תיבת ההילוכים שתגיע אלינו תהיה רציפה - חדשה אצל היצרנית. בעולם הרחב תצויד המיקרה גם באפשרות של תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית, או תיבת חמישה הילוכים ידנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסאן מיקרה - פחות מקורית
צילום: רוני נאק
ויותר פשוטה
צילום: רוני נאק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים