שתף קטע נבחר
 

לא קיבלו ארוחה כשרה בטיסה למיאמי ויפוצו

שני נוסעים שהזמינו ארוחה כשרה בטיסה לא קיבלו אותה ונותרו רעבים שעות רבות. בית המשפט חייב את גלאקסי נסיעות בפיצויים של 1,500 שקל לכל נוסע

שני נוסעים שהזמינו טיסה למיאמי מחברת איבריה באמצעות גלאקסי נסיעות, ביקשו לקבל ארוחות כשרות במטוס, אולם במשך 17 שעות טיסה מישראל לא אכלו דבר, לטענתם באשמת סוכנות הנסיעות.

 

לטענתם, למרות שלא ביקשו לערוך שינויים בהזמנתם, הסוכנות שינתה אותה ללא ידיעתם ובניגוד לאמור בטופס ההזמנה שהועבר לידיהם, והדבר גרם לכך, שלא זכו לקבל בטיסה מישראל ארוחות כשרות.

 

עוד טענו, כי לאחר שפנו לסוכנת מטעם גלאקסי, בטיסה חזרה ארצה הוזמנה מנה כשרה רק עבור אחד מהם, והם נאלצו לחלוק בה עד שעלו לטיסת אל על.

 

 

בשל אירועים אלה, הגישו הנוסעים תביעה לבית-המשפט לתביעות קטנות בחדרה, נגד גלאקסי נסיעות ונגד חברת איבריה.

 

חברת איבריה טענה כי בטיסה הראשונה אכן הוזמנו ארוחות כשרות, אולם לאחר מכן, הסוכנות ערכה שינויים בטיסות, מבלי להזמין שוב את הארוחות הכשרות. כן טענה כי בהזמנה שהועברה לאיבריה לגבי הטיסה חזרה ארצה, הייתה דרישה לארוחה אחת בלבד. 

 

סוכנות גלאקסי טענה כי איבריה היא האחראית להיעדרן של הארוחות. לגופו של עניין טענה, כי הדרישה לשינויים בטיסות הייתה של התובעים, וכי הסוכנת דאגה להזמין את האוכל הכשר גם לאחר השינוי. עם זאת, הסוכנת שטיפלה בהזמנה כתבה לבית-המשפט, אך לא הופיעה לדיון.

 

הסוכנות אחראית לעגמת הנפש

השופטת נילי פלד קיבלה את התביעה נגד גלאקסי לאחר שקבעה, כי הנציג שהופיע בבית המשפט מטעם הסוכנות, כלל לא טיפל בהזמנת התובעים, ועל כן לא הצליח להתמודד עם טענותיה של נציגת איבריה.

 

כן קבעה השופטת, כי ישנה עובדה אחת שאינה במחלוקת, והיא שלא היה בידי התובעים טופס הזמנה מעודכן, אותו צריכה הייתה לספק להם הסוכנת מטעם גלאקסי.

  

לפיכך פסקה כי גלאקסי אחראית לעוגמת הנפש שנגרמה לתובעים, ועליה לשלם לכל אחד מהם פיצוי של 1,500 שקל. התביעה כנגד איבריה נדחתה, בלא חיוב בהוצאות.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הסוכנות שינתה ההזמנה. אילוסטרציה
מומלצים