שתף קטע נבחר

פולקסווגן טוארג - שיפור המשובח

הדור החדש של רכב הפנאי נדרש להתאים עצמו לדרישות העדכניות בשוק הרכב: שיפור יחידות הכוח, אבל צמצום פליטת המזהמים וצריכת הדלק; יכולת דינמית מצוינת, אבל גם בטיחות מרבית. האם הוא עומד במבחן?

כאשר חשפה פולקסווגן את הטוארג החדש, נראה היה כי מדובר במוצר שעונה על כל דרישות עולם הרכב, נכון לשנת 2010. צריך לזכור כי רכב הפנאי המרשים של הקונצרן הענק, אשר הוצג לראשונה מעט לאחר תחילת האלף, החזיק מראש בייחוס לא רע - אח תאום בשם פורשה קאיין. ייחוס מצויין, אשר עזר להצלחה שיווקית מרשימה, והעניק למותג העממי בדרך-כלל, כרטיס כניסה למועדון היוקרה.

 

אלא שבינתיים הגיע הזמן לעדכון מקיף, והתאמה לעידן הנוכחי. שינוי מראה כדי להתאים לקו המשפחתי. התקדמות בסעיף יחידות הכוח. צמצום פליטת מזהמים ודלק, וגם התאמות מתלים וגיאומטריה. וכן, כמובן - שילוב מתבקש כמעט מאליו של העידן הירוק והתובעני כל-כך. במקרה הזה, תחת השם היברידי. וזה המקום להבהיר - כל אלה מצויים בטוארג המחודש, ובשפע.


 

לאן נעלמו 200 ק"ג?

אין ספק כי מדובר בעניין של טעם אישי, אך השינוי החיצוני שעבר הטוארג בדרך להשלת 200 ק"ג ממשקלו והארכת בסיס הגלגלים בכארבעה ס"מ, אינו מוצלח במיוחד. בעת הניסיון להעניק לו מראה משפחתי-פולקסווגני, איבד הטוארג ייחוד, בעיקר בחזית, אך גם האחוריים כבר אינם מובחנים כשהיו. הצללית נותרה דומה כמובן, בהתחשב בייעוד הכמעט-זהה. כמעט, מכיוון שעוד יותר מקודמו לשם, הטוארג החדש מצהיר ללא חשש כי הוא מכוון (עוד) יותר לכביש, ו(עוד) פחות לשטח.

 

תא הנוסעים וסביבת הנהג המאוד-מוצלחים של הטוארג הקודם, עברו שינויים קוסמטיים לא מעטים. אלא שהשינוי הגדול ביותר הוא תוספת מרחב לנוסעים מאחור - נקודת חולשה בדגם הקודם - כפועל יוצא מהארכת בסיס הגלגלים, אפשרות הסטה לפנים-אחור וכיוון המסעד. למעשה, הטוארג החדש גדל מעשית בכמעט כל ממד. תוספת של כארבעה ס"מ לאורך (479 ס"מ), כס"מ ברוחב (194 ס"מ), כארבעה ס"מ בבסיס הגלגלים (289 ס"מ) ובמפסק הגלגלים. רק בממד הגובה הוא צנוע מבעבר. בתוך תא הנוסעים נרשמת התפתחות דומה, עם שינויים שנועדו (והצליחו, כך פולקסווגן) להעניק לנוסעים יותר מרחב, יחד עם נפח הטענה מוגדל. 


 

בזכות רזרבות מומנט

בתחום מערכות הרכב, כפי שאנו רגילים לקבל מכל יצרן גרמני בעידן המודרני, השינויים מרשימים. רשימת המנועים חזקים כולל גרסה היברידית "נקייה", תיבות הילוכים מתקדמות יותר בעלות אינספור הילוכים, מתלים מתוחכמים, ומערכות בטיחות מתקדמות. יש בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר עם 280 כ"ס, דיזל V6 עם 240 כ"ס, V8 דיזל עם 340 כ"ס וכ-80 קג"מ, וכמובן - היברידי המשלב בין מנוע בנזין לחשמל, ועם הספק משולב של 380 כ"ס. כל המנועים עושים אגב שימוש בתיבת שמונה הילוכים חדשה.

 

על הכביש, הטוארג מרשים. עם מנוע V8 דיזל, הוא מרגיש כמכונית נוסעים מהירה מאוד, ותודות לשלל המערכות המתקדמות שהוא נושא, אפשר כמעט לשכוח שמדובר בכל זאת במסה של כשני טון. תיבת ההילוכים רכה כחמאה, מהירה ומגיבה היטב, ורזרבות המומנט של המנוע האדיר, יחסלו כמעט כל בעיית האצה בה נתקלנו במהלך ההשקה.


 

ואיך אפשר בלי היברידי?

לעומת זאת, הגרסה ההיברידית אכזבה למדי. אין שום תלונות באשר לחסכנות שהיא מביאה עמה, אם כי בכך אפשר יהיה להתרשם רק בשימוש תובעני הרבה יותר. אך תפעולה השאיר מקום ניכר לשיפור. כנראה עקב השימוש במערכת אגירת האנרגיה, תפעול המצערת, כמו גם הבלמים, היו "נקודתיים" מאוד, והפריעו לנסיעה חלקה ונטולת שיהוקים.

 

במפתיע, גרסה זו, עם שילוב בנזין-חשמל, הוכיחה עצמה כרועשת יותר משלוש הגרסאות האחרות. מול השקט המוחלט בעת השימוש במנוע החשמלי, לפרק זמן קצרצר עד התרוקנות המצברים, פעולת מנוע הבנזין הפכה את החיים בתא הנוסעים לפחות יוקרתית ומתנשאת כנדרש.

 

מעניין לציין כי פולקסווגן בחרו במודע לוותר על שילוב אפשרות ירידה לשטח, למעט בדיזל הבסיסי. שם ניתן לצייד את הטוארג בשלל מערכות ייעודיות, שהרשימו למדי במסלול מתוכנן היטב. אלא שכמובן, מדובר בסוג של אתנן שיווקי. רוכשי טוארג, בארץ ובחו"ל, אינם יורדים לשטח שאינו סלול, אלא אם מדובר בחוף ים או שביל נינוח. במקרים כאלה, גם הגרסאות ללא "ערכת ההישרדות" היקרה, יסתדרו היטב.


 

שינוי המראה מטעה

הטוארג איבד חלק לא קטן מקסמו המקורי. הוא נראה היום יותר כמו מכונית משפחתית גבוהה ושימושית, ופחות יציר שיתוף פעולה חצי-אקזוטי עם יצרנית מכוניות הספורט הטובות בעולם. אלא שאל לשינוי המראה להטעות. פרופיל השימוש של הטוארג הוא לחלוטין משפחתי-יוקרתי, בדיוק כמו מתחריו הגרמנים - אודי Q, ב.מ.וו X ומרצדס ML.

 

מבחינה זו, עם סדרת המנועים ותיבת הילוכים המרשימה, יחד עם שינויים קוסמטיים בתא הנוסעים, תוספת מערכות יוקרה והגדלת המרחב, הטוארג עושה את השינוי המתבקש והמוצלח. אז נכון שבסופו של יום, בעיקר בשוק קטן יחסית כשלנו, סיכויי הצלחתו יהיו פועל יוצא של תג-מחיר אטרקטיבי, ולא פחות מכך, יתרון כספי על מתחריו הישירים.

 

במידה ויצליח בכך, הטוארג החדש צפוי להפוך ללהיט מכירות בקטגוריה. במידה ולא, הוא ימצא עצמו מזדנב, למרות השיפור הניכר בתכונותיו.
פולקסווגן טוארג 2010 חדש

פולקסווגן טוארג 2010 חדש
מנוע טורבו-דיזל, 6 ציל', 24 שס'
נפח 2,967 סמ"ק
הספק מרבי 240 כ"ס ב-4,000 סל"ד
מומנט מרבי 56 קג"מ ב-2,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה / אוטומטית, 8 הילוכים
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 479.5 ס"מ
רוחב 194 ס"מ
גובה 170.9 ס"מ
בסיס גלגלים 289.3 ס"מ
משקל 2,174 ק"ג
נפח תא מטען 580 ליטר
100-0 קמ"ש 7.8 שניות
מהירות מרבית 218 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.5 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 195 גרם לק"מ
מחיר 440,000 שקל
כריות אוויר שבע (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכיים)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל טרם נבחן

 

הכתב היה אורח חברת פולקסווגן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הייחוד אבד?
ומה עם יכולת השטח?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים