שתף קטע נבחר

בקבוק חדש לפאנטה: בצורת תפוז

בחברה המרכזית למשקאות החליטו לשווק בארץ בקבוק פאנטה שמכונה Fball, ששווק עד כה במדינות בודדות בעולם. הבקבוק העגלגל (250 מ"ל) יימכר כמהדורה מוגבלת ב-8-5 שקלים, וישיק גם מועדון בני נוער באינטרנט. מנהלי שיווק: "הבאנו אותו כי ישראלים הם חדשנים". נסיין: "חוויה נחמדה, מחיר גבוה"

יצא לכם להבחין לאחרונה בבקבוק פאנטה לא שגרתי? בקוקה קולה החלו להפיץ בשקט בקבוק חדש למשקה התפוזי, לצד הבקבוקים והפחיות הקיימים. הבקבוק השמנמוך, שבורך בגזרה עגלגלה חמודה, מכונה פאנטה Fball, והוא מתגנב בימים אלה לפיצוציות. לפי קוקה קולה, בקרוב אפשר יהיה לראות אותו בכל נקודת ממכר. המשקה שתוסס בתוכו הוא אותו פאנטה קוקה קולה מוכר, אבל הצורה שלו לא שגורה בקרב מותגי המשקאות המוגזים בארץ.

 

 

"זו מהדורת קיץ מיוחדת ומוגבלת שתשווק בחודשים הקרובים. ישראל היא בין המדינות הראשונות שמשווקות את הבקבוק הזה", מסבירה גלי טאוב שריג, מנהלת שיווק בחברת קוקה קולה. "מאוד נחמד להחזיק אותו ביד והצורה שלו יפה ומעוצבת. למרות מעלותיו, מאוד קשה לשנות את צורת הבקבוק בתחום הזה, ולחתור לחדשנות מוצרית, אבל החלטנו ללכת על זה כי יש לבקבוק חיבור מותגי חזק למוצר. זו חוויית שתיה מרגשת למרות שהטעם מוכר".

 

אורי גור אריה, מנהל מותג פאנטה מסביר שקהל היעד העיקרי של הבקבוק הזה, זהה לקהל היעד אליו מכוון המותג: בני נוער. "כשנותנים לבני נוער חוויית אחיזה אחרת, אתה רואה את החיוך על הפנים", הוא אומר.

 

"בשנה וחצי האחרונות הבקבוק הושק לתקופה מוגבלת במדינות בודדות בעולם: דנמרק, בלגיה, מרוקו וספרד. ראינו את המוצר והחלטנו שהוא מתאים לקהל הישראלי חובב החידושים וראוי להצטרף למשפחה גם אם לזמן קצר".

 

תכולת הבקבוק: משקה + בועות = 250 מ"ל. לפי החברה המרכזית למשקאות המשווקת את המשקה בארץ, טווח המחירים שלו אמור לנוע בין 5 ל-8 שקלים, כלומר דומה או יקר יותר ממחירה של פחית פאנטה שמכילה 330 מ"ל ועולה בדרך כלל 5-4 שקלים.

 

 "אנחנו לא אחראים לקביעת המחיר בחנויות", מסביר גור אריה. "אסור לנו. לכן כל בעל פיצוציה, מכולת ורשת קובע מחיר לעצמו. לדעתנו, זה יהיה טווח המחיר. בפרקטיקה, יהיו מקומות שה-Fball יעלה כמו פחית של 330 מ"ל, יהיו מקומות שהוא יהיה יותר זול מהפחית ויהיו מקומות שימכרו אותו במחיר גבוה משל הפחית".

 

אחד שטעם: מפתה לקנות, לא מפתה לקנות שוב

ביקשנו מנסיין שאיתר את הבקבוק בסמוך לאחד ממקומות הבילוי במכרז הארץ לתאר לנו את תחושותיו. "הלכתי עם חברים לקנות סיגריות ונתקלנו בבקבוקונים", הוא מספר. "כולנו מיששנו אותם, ואני קניתי אחד בשביל הקטע, במחיר מופקע של 7 שקלים. היה נחמד, אפילו נחמד מאוד לשתות מאריזה שנראית שונה מהאריזות המשעממות הרגילות. אבל רק כחוויה חד פעמית, כי הכמות מתאימה לילדים והמחיר ששילמתי שם לא היה שווה את זה".

  

כיון שהבקבוק אינו מיועד להישאר יובלות על המדף, בפאנטה מתכוונים לנצל אותו כמקפצה לפעילות שיווקית בקרב בני נוער. בחברה יפתחו במקביל גם "מועדון" בני נוער בשם Fclub, שהקונספט שלו הוא Never Say No To Fun - כיף בלי היסוסים ומטרתו לקרב את הנערים למותג באמצעות פרסים מרשימים, כמסיבות יאכטה וטיסות לחו"ל,  שידרשו מהם מיומנויות הקלקה, תגובות מהירות ל-הודעות sms וכמובן, רכישה של בקבוקי משקה.

 

ההרשמה היא דרך אתר אינטרנט, והנרשמים יקבלו הודעות sms, מיילים והודעות פייסבוק. האם ישנה הגבלת גיל? "המועדון פונה לבני 18-15", משיב גור אריה. "בן 14 יכול להיות חבר במועדון אך לא יוכל להשתתף בחוויות עצמן. עלות ההודעות ה-sms תהיה עלות רגילה. ובכלל, אנחנו נהיה שולחי ה-sms העיקריים, לא בני הנוער".

 

טאוב: "מי שיגיב הכי מהר להודעת ה-sms יזכה בפרסים. המועדון ישרוד גם אחרי שהבקבוק ירד מהמדפים. זה אגב רעיון ישראלי. לקחנו את מגוון עולמות הכיף וחיברנו אותם לעולם אחד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
כיף למשש. פאנטה Fball
צילום: יורם אשהיים
מומלצים