שתף קטע נבחר

מי תהיה "הגננת של המדינה"?

פרויקט חדש, שמטרתו להעלות לסדר היום הציבורי את חשיבות החינוך בגיל הרך, מזמין אתכם לשלוח את המועמדים והמועמדות שלכם לתואר "הגננת של המדינה 2010"

לכל סיפור יש התחלה. גם לסיפור האישי של כל אחד ואחת מאיתנו יש התחלה, כזו שיש בכוחה לנטוע את הזרעים שיום אחד ינבטו וישפיעו על בני האדם שנגדל להיות. לכן, וזה כנראה לא מקרי, ממש כמו לשתילים, גם לילדים בגיל הרך יש גננות וגננים שאמונים על טיפוח השתילים הצעירים, כדי שיגדלו להיות אזרחים נושאי פרי שימתק להם ולסביבתם.

 

לא סתם קוראים לשנים הראשונות שלנו שנים רכות. יש בכוחן של גננות הגיל הרך לא רק להשפיע, אלא גם לעצב את דפוסי המחשבה החברתיים איתם נגדל. בגלל זה הן כל כך חשובות, אולי הכי חשובות, כמחנכות של הדבר היקר ביותר שיש לנו בחיים - ילדינו.

 

מהו הפרויקט?

"פרויקט 'הגננת של המדינה' הוא דרך חדשה להכרת החשיבות של החינוך בגיל הרך ולהכרת חשיבותן של הגננות והגננים כגורמים מרכזיים בתהליך עיצוב הדורות הבאים של מדינת ישראל", אומרת לילי פוקמונסקי, מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים.

 

"הגננת היא איש המקצוע הכי 'בלתי אפשרי'. גננות טובות מוכנות ומזומנות להתגייס לכל משימה, גם אם לפעמים היא דורשת יותר מהרגיל ונראית קשה או אפילו בלתי ניתנת להשלמה", היא מסבירה.

 

פוקמונסקי צודקת, ולכן אנו שמחים כל כך להשיק היום בערוץ הורים של ynet את הפרויקט, ביוזמת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, משרד החינוך ובנק מסד. טרם ניתן בישראל פרס שיצביע ויקדש את המחויבות הבלתי מתפשרת שיש למחנכות טובות לגיל הרך כלפי הילדים שלנו והדבר מהווה צעד ראשון ומשמעותי בהגשמת האתגר הניצב בבסיס הפרויקט: העלאת מעמדן ותדמיתן של הגננות והצבתן על סדר היום הציבורי.


 "ההון האנושי" (פוקמונסקי). צילום אילוסטרציה: index open

 

איך זה עובד?

כאן אתם נכנסים לתמונה. כדי להגיע אל האנשים הנכונים אתם צריכים להמליץ לנו עליהם. כל אחד יכול לשלוח המלצה: הורים וקהילה, עמיתים למקצוע, ראשי רשויות מקומיות, יו"ר סניפי הסתדרות המורים, מנהלי מחלקות חינוך וגני ילדים ברשויות ומפקחות בעבר ובהווה.

 

מה הקריטריונים?

הגננות ימדדו לפי שלושה קריטריונים.

 

  • בתחום האישי: אישיות לדוגמא. בעלת חזון, ערכים חברתיים-אוניברסאליים, בעלת יוזמה, כושר עצמאות, חשיבה יצירתית, תוך התאמה לצרכי הילדים והקהילה, פיתוח פרויקט ייחודי – מתוך חדשנות ושילוב אמצעי למידה מתקדמים.

 

  • בתחום המקצועי: בעלת כושר מנהיגות והובלת צוות-קידום מצוינות במסגרת החינוך, קידום הישגים לימודיים, בעלת "אני מאמין" חינוכי מוצק, מנהיגה אקלים מיטבי בגן וסביבה בטוחה, יוצרת סביבה חינוכית לימודית עשירה, מגוונת ומותאמת התפתחות ומכינה לחיים, תוך מתן מענה אישי לכל תלמיד עפ"י צרכיו, פועלת להעצמת עמיתים.

 

  • בתחום החברתי: מגלה מעורבות בחיי הקהילה, יוצרת סביבה מותאמת לרב תרבותיות ולקבלת השונה.

 

איך בוחרים את הזוכה?

לאחר תהליך מיון והערכה קפדניים של אנשי מקצוע, תבחר ועדה ציבורית, בהשתתפות אנשי חינוך, אקדמיה, ספרות וציבור, חמש גננות, בעבור תרומה יוצאת דופן שהטביעה את חותמה על תלמידיה, על ציבור הגננות העמיתות ועל הקהילה. חמש הגננות הנבחרות תקבלנה הכרה ציבורית ואות הוקרה בטקס חגיגי.

 

"הגננות הן היהלום שבכתר במערכת החינוך, הראויות לכל הכבוד וההערכה. יש לטפח ולהעצים אותן כי הן ההון האנושי שיכול להוביל את המערכת להצלחה ומסוגל לטפל בכל ילד ובכל פרט. אין תפקיד בכל מערכת החינוך שעושה אדם אחד כמו עבודתה של הגננת", מסכמת פוקמונסקי.

 

איך נרשמים?

מי שרוצה להירשם לתחרות או לרשום אדם אחר, מוזמן למלא את הטופס המקוון בעמוד הפרויקט או להדפיס את הטופס ולשלוח אותו למחלקה לגננות.

 

פרטים נוספים אודות הליך ההרשמה וכן תהליך ואופן מילוי הטפסים ניתן לקבל באתר התחרות שבאתר הסתדרות המורים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים