שתף קטע נבחר

מאוכזבי מטאליקה: רוצים לארגן תביעה ייצוגית

כמה מקוני הכרטיסים להופעה בר"ג טוענים שקנו כרטיסים למקומות ישיבה מסוימים, ובשל שינוי מיקום הבמה הוחלפו כרטיסיהם ברגע האחרון למקומות ישיבה גרועים. כך, גם מי שהבטיח לעצמו כרטיס נאלץ להגיע לקופות ולהילחם מחדש על מקום ישיבה. "זה זלזול ברוכשי הכרטיסים שחיכו להופעה בקוצר רוח", הם אומרים ומבקשים פיצוי או תביעה ייצוגית

מעריצי מטאליקה שהתאכזבו מהופעת הלהקה בארץ מבקשים לתבוע את ההפקה וחברת הכרטיסים שארגנו את המופע, שנערך באיצטדיון ר"ג בשבת (22 במאי). לטענתם, הם שילמו 450-350 שקל לכרטיס והבטיחו לעצמם מקומות ישיבה מראש, אבל בשל שינוי של הרגע האחרון במיקום הבמה, קיבלו לבסוף מושבים ששווים לכאורה הרבה פחות. רוב התלונות שהגיעו ל-ynet הן של יושבי יציעים 3 ו-4 שטוענים כי נפגעו מהשינוי בצורה האקוטית ביותר.

 

  • תקלות סאונד במופע של מטאליקה

     

    גם עו"ד רם גורודיסקי חושב כך, והוא בודק אפשרות להגיש תביעה ייצוגית בעניין. "אנשים קנו כרטיסים למקומות טובים וקרובים לבמה, והפכו אותם - הרגליים למעלה והראש למטה", הוא אומר ל-ynet. "פנו אלי מספר רב של קוני כרטיסים בבקשה שנבחן את הנושא לצורך הגשת תביעה ייצוגית, ובימים אלה אנו בוחנים אפשרות לתביעה כזאת.

     

    "התלונות שקיבלנו נגעו ל-3 נושאי עיקריים: שינוי המקומות; קונסטרוקציות תאורה וסאונד שהסתירו את הבמה והגבילו את הראוּת; ותקלות ואיכות הסאונד הירודה. ניפגש עם האנשים ונשמע מה יש להם לומר, אבל לכאורה, נראה שיש כאן עילות תביעות טובות, כשעילת שינוי המקומות היא החזקה ביותר".

    שורש הבעיה
    מטאליקה בר"ג: היציעים המזרחיים ייסגרו / אור ברנע
    הפקת המופע הודיעה כי הבמה תמוקם בצידו המזרחי של אצטדיון רמת גן, בדומה להופעתו של סטינג לפני כארבע שנים. חברי הלהקה צפויים לנחות בישראל שעות ספורות לפני הופעתם. וגם: הנחה ברכישת כרטיסים למאוכזבי אלביס קוסטלו
    לכתבה המלאה

      

    הרקע לסיפור הוא שימים ספורים לפני ההופעה, ההפקה החליטה כי הבמה תמוקם בצידו המזרחי של האצטדיון, ולא הצפוני כפי שתוכנן במקור. במסגרת השינוי, היציעים המזרחיים נסגרו. בהפקה המליצו אז למי שרכש כרטיס במזרח, להגיע לקופות האצטדיון כדי למסור או להחליף את כרטיסו למקומות החלופיים, החל מיום חמישי (20 במאי) ועד ערב המופע. מחירי כלל הכרטיסים למופע נעו בין 300 ל-900 שקל ואי אפשר היה להחליף את הכרטיסים בטלפון או דרך האינטרנט.

     

    "העבירו אותי למקומות גרועים: הכי בצד והכי למעלה"

    בהפקה מסרו אז כי "המהלך יקרב באופן משמעותי את קהל רוכשי הכרטיסים בדשא וביציע המערבי אל הבמה", וכי: "לרוכשי הכרטיסים ליציע המזרחי הוכנו מבעוד מועד מקומות עמידה או ישיבה חלופיים במקומות עדיפים ביציע המערבי ובדשא". אולם לטענת כמה מרוכשי הכרטיסים, מקומות הישיבה החדשים שקיבלו לא תאמו באיכותם את המושבים אותם קנו במיטב כספם. בנוסף, מי שהיתה לו אפשרות להגיע ראשון לקופות זכה במקומות טובים יותר, כלומר אלו שכבר רכשו כרטיסים נאלצו "להיאבק" מחדש על מקומות.

     

    עפר מת"א קנה כרטיסים לפני 3 חודשים ביציע 18, שורה 1. "שמעתי על החלפת המקומות מאוחר מדי", הוא מספר. "משום מה לא שלחו הודעות sms לרוכשים, למרות שהשארתי ב'לאן' את מספר הנייד שלי. בצהרי יום המופע באתי במיוחד לקופות והחליפו לי את הכרטיסים לשורה 40, כיסאות 49, 50.

     

    "בערב המופע הסתבר לי שמדובר במקומות כמעט הכי גרועים באיצטדיון - הכי בצד והכי למעלה. ולא רק זה, אלא גם ש'הופרדתי' מחברתי על-ידי גרם מדרגות. ביקשתי להחליף את המקומות ונעניתי שכבר אין כרטיסים אלא למקומות מרוחקים אף יותר - בשורה 50. סירבנו, והעבירו אותנו שם לפחות בין 5 אנשים שונים עד שבסופו של דבר הגענו לאדם שהיה מוכן להבין את המצב והחליף לנו את הכרטיסים לכרטיסים בשורה 7.

     

    "התלונה שלי היא על הטרטור, על החלפת המקומות שכבר הובטחו בצורה שרירותית, וכן על אפליה לרעת אנשים שגרים רחוק מהקופות. מסע הייסורים שעברתי כדי לראות את הלהקה האהובה עליי לא מתקבל על שום דעת. איני יודע על מי נופלת האחריות במקרה הזה, על ההפקה או על משרד הכרטיסים, אך אחד מהם יצטרך לתת את דעתו על העניין".

     

    הודות לתושייתו, עפר התעקש וקיבל תמורה לכספו. אבל היו רבים שלא עמדו על דעתם. למשל אם שקנתה עבורה ועבור בנה 2 כרטיסים בשורה 9 ביציע המזרחי ב-350 שקל לכרטיס. "לא הייתי קונה כרטיסים בשורות רחוקות, חבל על הזמן ועל הכסף", היא מדגישה. "את הכרטיסים קניתי דרך אתר האינטרנט של 'לאן', כך שברשות החברה היו מספר הטלפון שלי וכתובת המייל שלי עם כל פרטי ההזמנה, אבל על השינויים במיקום הבמה שמעתי רק חצי שעה לפני היציאה למופע. מה לעשות, לא כולם עוקבים אחר כל הודעה של ההפקה.  מדוע 'לאן' לא מצאה לנכון להודיע לקונים על השינוי? נכון, זה דורש היערכות, אך לא מאוד מסובך לשלוח מייל".

     

    עם ההגעה לאיצטדיון, האם ובנה גילו שהעבירו אותם משורה 9 לשורה 57. "אני חושבת שזה לא עומד בשום מבחן של סבירות", גורסת האם. "גם בהנחה שההפקה יכולה לשנות ברגע האחרון את מיקום הבמה, החלפת מקומות הישיבה שכבר נקנו אמורה היתה להיות למיקום דומה, ואם אי אפשר, אז גם אי אפשר לשנות את מיקום הבמה. לו הייתי יודעת מראש שאשב בשורה כל כך רחוקה לא הייתי מעלה על דעתי להגיע למופע. העובדה שהחלפת הכרטיסים, 3 ימים לפני המופע, לא לקחה בחשבון את מיקום הכרטיס המקורי לטעמי גובלת בחוצפה ובזלזול ברוכשי הכרטיסים שחיכו להופעה בקוצר רוח ובחרו בקפידה את מקום מושבם. לדעתי חברת ההפקה צריכה לפצות את כולנו על עוגמת הנפש".  

     

    מהמפיק גדי אורון לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה. 


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    הרגליים למעלה והראש למטה. מטאליקה
    צילום: ירון ברנר
    מומלצים