שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מאיפה אני מכיר אותך?
    הם לא הכוכבים הראשיים בפרסומת, אבל כולם מזהים אותם. זלצמן מהפרסומות ל-HOT, אלון מ"להעביר את דביר"; הבחור עם הקוקו מפרסומת החירשים של סלקום; הצעירים מהתשדירים שמעודדים העסקת ישראלים ולאקי הכלב של מפעל הפיס. שוחחנו עם הכוכבים הקטנים של הפרסומות הגדולות וגילינו שהם לא יכולים ללכת בשקט ברחוב

    אתם מכירים אותם, ולא מהטירונות. אתם מכירים אותם כי הם מהבהבים לרגע בפרסומת שמשום מה כולנו צפינו בה, גם אם רובנו דלגני פרסומות מוצהרים. כי היום, מי שישתדל להתחמק משחקני פרסומות בטלוויזיה, יתקל בהם בצמתי תקשורת מרכזיים אחרים. הם ימרחו על שלטים, יעצבנו בבאנרים ויהיו בלתי ניתנים להרצה קדימה בכתבות וידיאו באינטרנט. לכן, גם שחקני משנה בפרסומות הופכים לכוכבים בשדרת הפרצופים שחקוקה בזיכרון שלנו.

     

    אלון זמק הוא כוכבן כזה. הצעירים שבכם יתאמצו לשחזר מהיכן לעזאזל הוא מוכר להם. המבוגרים יתייעצו בו כאילו היה בנקאי. זה החבר של דביר מסדרת הפרסומות "להעביר את דביר" של מזרחי טפחות."דביר הוא הפרזנטור של הבנק. אני הסייד קיק", הוא מעיד על עצמו, "אבל 3 שנים ו-7 פרסומות עשו את שלהן, ואנשים לא מפסיקים לפנות אלי ברחוב".

     

    כן, גם אם הופעת בפרסומת אחת, חזרתית ומדבקת ככל שתהיה, לעם ישראל ימאס "להכיר" אותך בשלב מסוים, והוא יחליף אותך בלי להניד עפעף, כפי שהוא עושה כעת למבצעי הכל כלול באנטליה. אבל אם אתה מופיע בסדרת פרסומות, שנמתחת על פני שנים, הוא יאמץ אותך שוב ושוב אל חיק ה"הי, אתה מהפרסומת"! כמו שהוא יעשה בקרוב למבצעי הכל כלול באנטליה. בשנים האחרונות קם טרנד של פרסומות שהן ממש סדרות מיניאטוריות, כמו "להעביר את דביר", וההיקשרות לכוכביהן - אמיצה מהרגיל. 

     

    החבר של דביר: "זה קיק מטורף"

    זמק רשם לזכותו לא מעט פרסומות: חומוס אחלה, פלאפון, טמבור וכלל, אבל "זו פעם ראשונה בחיים שלי שיש כזה בום, מהפרסומת הראשונה", הוא מספר. "אני זוכר מתי צילמנו את הפרסומת הראשונה מפני שזה היה תאריך יום ההולדת שנה של הבת שלי - ב-29 אוגוסט 2007. זה היה הסרט המשני של הבנק, אבל משפט המחץ שלי לדביר: 'קיבלתי מתנה מהבנק'. נקלט מיד והפך לז'רגון. אנשים היו רואים אותי ברחוב ואומרים לי 'מתנה מהבנק אה'?

     

    הסרטון הבא לא איחר להגיע, ואחריו צולם סרטון שהורכב מתמונות סטילס, ותפס כמו וירוס בגן ילדים. "כאן כבר הבינו שמדובר בהצלחה מאוד רצינית", מסביר אלון, "והוחלט שאנחנו צמד. ואז הגיע 'להעביר את דביר', ויצר זינוק מטורף בתגובות. אנשים מתייעצים אתי על עניינים פיננסיים: 'אני בהתלבטות אם להעביר את העו"ש או לא, מה אתה חושב'? 'תגיד, הם קשורים להתנתקות בגלל הכתום'? בהתחלה חשבתי שזה בצחוק, אבל הם רציניים.

     

    "לאנשים מאוד מבוגרים שאומרים לי 'אתה מוכר לי מאיפשהו' אני עונה בצחוק: 'מהצבא'. יש אנשים שפשוט אומרים בנחרצות: 'אתה מהבר מצווה של ..'. גם את אשתי, הבלונדינית היפהפיה מהפרסומת האחרונה של הבנק, עוצרים ברחוב בלי הפסקה.לא ידעתי כמה זה חזק - אנשים רואים מישהו בטלוויזיה ופתאום פוגשים בו בלייב. כל אחד היה רוצה לחיות לפעמים בסרט, וזו אפשרות לגעת באלה שחיים כמה שניות בסרט, למרות שאני חי מאוד במציאות".


    זמק במרכז. מזרחי טפחות (צילום: ניר פקין)

      

    הפרסומת זלגה גם לעולמות התוכן האחרים של זמק. "עיקר עבודתי הוא טיפול בילדים עם צרכים מיוחדים, בשיטה שפיתחתי", הוא מספר. "הפרסומת יצרה גאווה מאוד גדולה אצל החבר'ה, הם חשים שיש להם חלק בהצלחה. הנה,במוסד חינוכי בו לומדים כ-100 בנים עם בעיות התנהגות מאוד קשות, עשינו טייק אוף על 'להעביר את דביר' עבור סרט לסוף השנה. בסרט יש ילד ששמו דביר, שאני משכנע אותו לעבור לבי"ס. זה קיק מטורף".

     

    האם הצלחת הפרסומת מקדמת את הקריירה ומגדילה את השכר?

     

    "השוק קטן, ואף אחד לא ייקח אותי לפרסומת אחרת עכשיו, כי אני מזוהה עם המוצר. קיבלתי תפקידים קטנים בסדרות, אבל לא היתה פריצה. לגבי הכסף, אני חתום לשנתיים של קמפיינים וזו פרנסה מצוינת. אני יכול לא לעשות לא לעשות כלום שנה שלמה".

     

    ז"לצמן: "מקווה להשתלב בעונה הרביעית של 'הבורר'"

    מי שבאמת הגיע לסטטוס של כוכב המונים הוא אמיתי קדר, שהמדקדקין יקראו לו: אמיתי קדר סופר סטאר. ומי שתוהה "מי"? נענה לו: זלצרמן, מסדרת הפרסומות של HOT, שנראית כבר כמו סדרת ספין של "הבורר". קורות החיים של קדר שופעי פרסומות: למנה חמה, סלקום, טרה ועכשיו גם ל-AIG. אבל אף אחת מהן, ואף תפקיד בתיאטרון, שם הוא מרבה לשחק, לא מינפוהו לתהילה כמו הפרסומת לכבלים, עד כדי כך שבמודעות של HOT הוא כבר מככב לבדו למרות שהוא משחק לצד כוכבים "אמיתיים".


    קדר במרכז, תרתי משמע. מתוך הפרסומת של HOT

     

    כיום הוא מהלך ברחובות כששובל של לחישות מאגף אותו. הבאזז סביבו כולל גם קישור מכובד לפרשת הדרכונים בדובאי. "טענו שאחד מהם דומה לי", הוא אומר במבוכה, "וקיבלתי טוקבקים שזלצרמן הוא בעצם מרגל של המוסד". יותר מכך, הפרסומת האחרונה, בה הוא מאלתר ביידיש הודות לעבודתו רבת השנים בתיאטרון היידישפיל, הזניקה אותו גם לעמודי החדשות, עת השר אלי ישי בכבודו ובעצמו טען שהפרסומת פוגעת בחרדים, ומועצת הרשות השניה צנזרה את קיצה האלים.

     

    "הדמות שלי תפסה פתאום", הוא מספר. "מפרסומות קודמות בהן השתתפתי, זיהו אותי פה ושם, רק כל עוד הן היו באוויר. אבל כרגע, מזהים אותי כזלצמן בכל מקום: בקניון, בחדר כושר, ברחוב ליד הבית. אני עושה הצגות לתיכונים ובסוף כל הצגה מחכות לי תיכוניסטיות מאחורי הקלעים בשביל להצטלם עם זלצמן. אני הולך ברחוב ושומע מלמולים: 'זלצמן זלצמן'. שואלים אותי: 'מה הסתבכת עם הבורר'? לאחרונה ניגש אלי מישהו ושאל אם אני וטרינר. אמרתי שלא, אבל לא הרחבתי".


    זלצמן כזלצבאכר

     

    קדר, בן 40, ששיחק בהבימה ובניו יורק, יכול כעת להתגאות בקבוצת פייסבוק בשם 'ז"לצמן' עם קרוב ל-90 אלף מעריצים, אבל הקריירה שלו מלבלבת לאיטה. "הדברים האלה לוקחים זמן", הוא מסביר. "אני משחק פסיכיאטר בהצגה חדשה בתיאטרון ב"ש שנקראית 'קן הקוקיה' עם זוהר שטראוס בתפקיד הראשי. והצטלמתי לסדרה חדשה בערוץ 10 'הבעיות שלי עם נשים'. זו תעשיה קטנה וכל חשיפה מקצועית יכולה להתגלגל לתפקידים. אבל היה גם מי שאמר לי: 'עכשיו ייקח לך כמה שנים לפני שתוכל להתנתק מהדמות'. אולי זה לטובה: כרגע מצלמים את העונה ה-3 של 'הבורר' ומתכננים את העונה הרביעית. אני מקווה ואשמח להשתלב בעונה הבאה".

     

    סלקום: "נפרדתי מהשיער הארוך כי זיהו אותי"

    קדר חבר בשח"ם, ארגון שחקני המסך, שדואג שחבריו יקבלו מינימום אלף דולר על יום צילום. הוא עצמו, ככל הנראה, מרוויח הרבה יותר. גולן זינו, לעומת זאת, הבחור ארוך הקוקו שמופיע בפרסומת החרשים לסלקום, אינו שחקן אלא ניצב לרגע, ולכן קיבל כמו שאר הניצבים בפרסומת 1,400 שקל ליום צילום אינטנסיבי אחד.

     

    "פנו אלי במייל שרשרת", הוא מספר, "הידיעות עוברות די מהר בקהילת החירשים וכבדי השמיעה בישראל. החלטתי להיענות, משום שראיתי בכך הזדמנות להציב את האדם החירש בפריים טיים. היה לי חשוב לבטל את הדימוי הסטריאוטיפי שיש לחירשים כמעוטי יכולת. אז הגעתי לאודישן ולא עברתי את האודישן. אך משום מה, הזעיקו אותי שוב יום לפני ההפקה".

     

    על הסט היו 30 חירשים וכבדי שמיעה וכמה שחקנים. "השומעים היו במיעוט", מדגיש זינו. "מאז, זיהו אותי כמה פעמים ברחוב. בשדה התעופה בדרך לברלין, ניגש אלי ישראלי עם שיער ארוך וטען שמתבלבלים בינו לביני וחושבים שהוא הבחור מהפרסומת. הוא ביקש להצטלם איתי. באותו רגע, חשבתי שהיו צריכים לשלם לי יותר מ-1400 שקל. הייתי מוותר בשמחה על דברים כאלו. על כל מקרה, מאז נפרדתי לשלום מהשיער הארוך. לפי התגובות שאני מקבל, היו כמה שהחליטו ללמוד שפת סימנים בעקבות הפרסומת, כולל בת הדודה שלי. אנשים גם שאלו אם זה לא אירוני שסלקום מפיקה פרסומת על אנשים חירשים. השבתי להם שלא. לשיחה הקולית אין בלעדיות על התקשורת".

     

    רני כרמלי ונועה הראל - מפורסמים ושנויים במחלוקת

    מי שהסלבריטאיות לרגע דפקה על דלתו ואז צעקה לו באוזן: "הפתעה"! הוא אייל זיו, חייל ושחקן. אתם ודאי מכירים אותו יותר כ"רני כרמלי, חייל משוחרר", שמחפש עבודה כשוטף כלים, אבל לא מוצא, משום שהמעסיקים מעדיפים להעסיק עובדים זרים באופן לא חוקי. הפרסומת של לפ"ם השיקה דיון ציבורי שסער לרגע, וזיו הביט אל ההמונים מכל שלט חוצות, הפסקת פרסומות ואתר אינטרנט. "לא ידעתי שההשפעה של זה תהיה כל כך חזקה", הוא מספר. " ישבתי במסעדה והמלצר הציע לי לשפטוף שם כלים. אנשים ניגשו אלי עם הצעות עבודה, והתאכזבו מאוד כשגילו שמדובר בשחקן. אנשים לא כל כך הבינו שבפרסומות מופיעים שחקנים, אבל עבורי זו היתה מחמאה. חלקם אמרו שהתרגשו, שהפרסומת נגעה בהם. היו גם תגובות פחות נחמדות. ישנה קבוצה בפייסבוק נגד הפרסומת שהשתמשה בתמונה שלי.


     

    אייל זיו כרני כרמלי. מתוך הפרסומת

     

    שרלין חזיזה, לסוכנות חיים שרג, שמגלמת את "נועה הראל", טוענת שאנשים התקשו להבחין בין השחקן למציאות. "הציעו לי עבודות אבל בעיקר שאלו אותי איך זה שאני לא נועה הראל במציאות", היא מספרת. פסגת הישגי הפרסומת ההיא, עבור זיו, היה החיקוי בארץ נהדרת. "פתאום ראיתי מישהו שנראה כמוני, אבל רגע, לא זה מריאנו", הוא מספר. "אמרתי לעצמי: 'זהו אייל, הגעת לשיא, עשו עלייך חיקוי בארץ נהדרת. אבל בסופו של דבר, למרותש זו אחלה התחלה, זו רק ההתחלה ואני מקווה שהיא תוביל לדברים נוספים".

     

    לאקי - הכלב שכולם רוצים לגעת בו

    לא ברור כיצד הזיהויים הללו מיתרגמים למכירות עבור המפרסמים, אבל מסתבר שישראלים מזהים עד לרמת הכלב. והכלב הכי מפורסם בפרסומות הוא לאקי של מפעל הפיס, שלאחרונה נצפה מרקד בחברת אנה ארונוב. הוא בן 3, והוא הכלב השלישי שמגלם את התפקיד במהלך 7 שנות קיומו. המאמן והבעלים שלו, בנדגוז, מעיד כי גורלו של לאקי, ששמו האמיתי הוא בכלל ארגוס והוא הונגרי מבטן ולידה, זהה לשל הקולגות האנושיים שלו.

     

    "בהתחלה היה לי קשה להתרגל לתגובות שהוא מקבל בת"א", מספר בנדגוז הונגרי כמו כלבו, "תמיד כשאנחנו מטיילים בחוף בת"א אנשים מיד ניגשים אלינו ואומרים 'זה לאקי', מבקשים להצטלם איתו, ורוצים לגעת בו כי 'אולי זה יעזור להם לזכות בכסף'. לפני הצילומים אני נזהר באופן מיוחד. עושים לו תספורת מוקפדת ואסור לגעת בפרווה שלו, כי השיער חייב להיות מוכן לצילומים וכל נגיעה תהרוס את התסרוקת. בת"א זה קשה מאוד. כולם רוצים לגעת בו ובישראל לא מבקשים לפני שנוגעים ואני צריך להיות קצת רשע ולהגיד להם לא לדעת בו. אבל הוא אוהב אנשים והוא מאוד מאוד הוא אוהב את תשומת הלב. לאירופי כמוני זה עשוי להיראות קצת לא מנומס. ובהתחלה זה היה ממש מוזר עבורי, אבל זה נחמד והתרגלתי מהר".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    האיש שהעביר את דביר. אלון זמק
    צילום: ניר פקין
    ז"לצמן. HOT
    צילום: דרור כץ
    לא באמת רוצה לשטוף כלים. אייל זיו
    צילום: מתן בלמקרס
    "זה הכלב מהפרסומת"! לאקי
    צילום: עיז'ו איזק
    מומלצים