שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זכיינית הרכבת בת"א קיבלה 7 ימים למצוא מימון
    התראה לפני עיקול: אם לא יימצא מימון תפעל המדינה לחלט את ערבויות זכיינית הרכבת הקלה, MTS, ולהלאים את הפרויקט

    משרדי האוצר והתחבורה הקציבו אתמול (ד') לחברת MTS, זכייינית הרכבת הקלה בתל אביב, שבעה ימים אחרונים למציאת מימון להשקת הפרויקט. במידה שלא יימצא המימון תפעל המדינה לחלט את ערבויות הזכיין ולהלאים את הרכבת הקלה בתל אביב.

     

    כפי שנחשף ב"כלכליסט" המדינה כבר מכינה תכנית אלטרנטיבית בדמות הקמה עצמאית של שניים עד שלושה קווי רכבת קלה בתל אביב במימון מלא של המדינה.  

     

    עלות הקמת שלושת הקווים נאמדת ב-20 מיליארד שקל. לדברי גורמים באוצר, האולטימטום נשלח בעקבות קושי לכאורה בהשגת מקורות המימון ארוכי הטווח בשווי 1.5 מיליארד שקל, סכום שישלים את המימון המלא של המסילה הראשונה ("הקו האדום") שעלותה הכוללת נאמדת ב-11 מיליארד שקל.

     

    חברת MTS, שמורכבת מקונסורציום של חברות בינלאומיות (סימנס, CCECC ו-CDS הפורטוגזית) וישראליות (אפריקה ישראל ואגד) נבחרה להקים את הרכבת

    בתל אביב בדצמבר 2006.

     

    במאי 2007 נחתם חוזה בינה לבין המדינה שם התחייבה MTS להשיג את המימון הדרוש עד מאי 2008. זמן בניית הרכבת נאמד ב-66 חודש, כך שתאריך ההשקה המקורי היה סוף 2013. לטענת משרדי האוצר והתחבורה, עד היום לא הצליחה MTS להעמיד את המימון הדרוש לשביעות רצון המדינה, ולכן נשקלת שלילת הזיכיון וחילוט ערבויותיה של MTS בסכום של כ-120 מיליון שקל. בתחילת החודש התקיימה פגישה בנושא בלשכת מנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי, שהנחה את משרדי האוצר ותחבורה להיערך להלאמת הפרויקט. 

     

    הקו הראשון של הרכבת אמור לחבר בין פ"ת, תל אביב ובת-ים. אורכה של המסילה הוא כ-22 ק"מ, מתוכם כ-10 ק"מ תחת פני האדמה. 

     

    במקרה של ביטול הזיכיון המדינה תצטרך להשקיע כשנה ביציאה למכרזי משנה חדשים ובתכנון הקו מחדש, שכן התכנון הנוכחי הוא רכושה של MTS. על פי ההערכות, חברת נ.ת.ע. (נתיבי תחבורה עירוניים) תשמש כקבלן הביצוע ולאחר ההשקה יועבר זיכיון התפעול לידי חברה חיצונית בהליך מכרזי. 

     

    טרם הושגה תגובת MTS.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים