שתף קטע נבחר

מחקר: ילדים מעדיפים מזון באריזת "דורה"

חוקרים מאוניברסיטת ייל גילו כי ילדים שנתבקשו לבחור בין גומי פירות, קרקרים וגזר גמדי באריזה של דמויות מצוירות - ובין אריזה ללא הדמויות, העדיפו את האריזה המצוירת. החוקרים: על המחוקק להגביל את פרסום הדמויות על מזונות לא בריאים

מעדיפים את הקנקן: הדמויות המצויירות על אריזות המזון הן אלה שמדברות אל הילדים, גם אם הטעם זהה לזה של מזון ללא דמויות המעטרות את האריזה; כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת ייל, שפורסם בגליון החדש של כתב העת היוקרתי לרפואת ילדים Pediatrics. בעקבות הממצאים, המליצו החוקרים כי יש למנוע מיצרניות של מזון מהיר (ג'אנק פוד) מלשווק מזון באריזות מצויירות.

 

גזר גמדי בטעם שרק

במחקר השתתפו 40 ילדים בגילאי 4 עד 6. הם התבקשו לעבור מבחן טעימות שכלל גומי פירות, קרקרים וגזר גמדי. הילדים התבקשו לטעום כל סוג חטיף משתי אריזות: האחת כוללת על האריזה דמות של דורה, שרק או סקובי-דו, והאחת כוללת אריזה ללא כל דמות מצויירת.

 

רוב הילדים הכירו את הדמות המצויירת: 90% זיהו את דורה, 77% זיהו את סקובי-דו ו-60% זיהו את שרק. שני סוגי המזונות, זה בעל אריזה מצויירת וזה בלעדיו, כללו את אותו סוג מזון. למרות זאת, הילדים דיווחו כי זה שבא מהאריזה המצויירת - טעים יותר.

 

תוצאות המחקר גילו כי 85% מהילדים בחרו להמשיך לאכול מהקרקרים בעלי

אריזה מצויירת, בהשוואה ל-15% בלבד שהעדיפו את הקרקרים ללא דמות על האריזה. 55% מהילדים אמרו כי הקרקרים בעלי האריזה המצויירת טעימים יותר. 85% מהילדים בחרו בגומי פירות באריזה מצויירת, ו-52% טענו כי הוא טעים יותר בהשוואה לזה שלא כלל דמות על האריזה. כשנתבקשו הילדים לטעום מהגזר הגמדי, רק 50% טענו כי

הגזר באריזה המצויירת טעים יותר.

 

ראש צוות החוקרים, כריסטינה רוברטו, אמרה כי תעשיית המזון בארצות הברית מוציאה מיליארד וחצי דולר בשנה על שיווק ספציפי לילדים, מתוכו 13% מוקדש לקידום דמויות על אריזות. במרבית המקרים, אמרה רוברטו, מדובר במזונות בעלי ערך תזונתי נמוך.

 

לדברי החוקרים, יצרניות המזון יודעות היטב כי הדמויות המצויירות מגדילות את מכירות המוצרים, ולפיכך על המחוקקים להגביל את הדמויות על גבי אריזות מזונות עתירי סוכר ובעלי ערך תזונתי נמוך.


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיליונים בשיווק של אריזות מצוירות
צילום: Index Open
הדמות המזוהה ביותר. דורה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים