שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    טעות בדו"ח: דמי ניהול כפולים למבוטחי מגדל

    עשרות אלפי מבוטחים בחברת מגדל קיבלו דו"ח רבעוני לפיו גבתה החברה דמי ניהול גבוהים בעשרות אחוזים מהסכום אותו אמורה הייתה לגבות. בחלק מהמקרים, על פי המצויין בדו"ח, מדובר בחיוב כפול. מגדל: "כל נתוני היתרות והצבירות הינם נכונים ומדוייקים וכי הטעות מתייחסת אך ורק לדמי הניהול והרווחים שצוינו בדו"ח"

    גביית יתר? מעשרות אלפי לקוחות של חברת הביטוח מגדל המחזיקים בפוליסת ביטוח מנהלים, נגבו דמי ניהול בשיעורים גבוהים בהרבה מהסכום אותו היתה אמורה החברה לגבות. בחלק מהמקרים מדובר בגביה של עד פי שניים ויותר, כך עולה מהד"וחות הרבעוניים שנשלחו לחוסכים.

     

    מפניות שהגיעו ל ynet עולה, כי מבוטחי החברה בביטוח מנהלים שקיבלו לאחרונה את הדו"ח הרבעוני לחודשים ינואר-מרס 2010, גילו אי דיוקים משמעותיים בשורות המציינות "דמי ניהול".

     

    על פי נתונים שהגיעו לידי ynet מדובר בפוליסות ביטוחי מנהלים שנפתחו בשנים 2004-1994 . על פי תנאי הפוליסה, חברת הביטוח רשאית לגבות 15% מהרווח הריאלי שהפיקו הפוליסות (התשואות). בנוסף, החברה רשאית לגבות %0.6 מהצבירה השנתית (ללא תלות ברווחים או הפסדים).

     

    בדו"ח הרבעוני האחרון, בשורת דמי הניהול המשתנים (15% מהתשואה הריאלית) נכתב כי נגבו בפועל בין 20%-30% בהתאם לסוגי הפוליסות, כלומר עד פי שניים יותר. בנוסף, בשורת דמי הניהול הקבועים (0.6% לשנה) נכתב, כי נגבו סכומים לפי חישוב של 0.8% לשנה, כלומר 33% יותר.

     

    כמו כן נפלו טעויות בחישוב הרווחים של הפוליסות. לפיכך, סביר להניח כי "יתרת הסגירה" של הפוליסות - גם היא שגויה.

     

    נציגת שירות לקוחות בחברה אישרה באוזננו היום כי אכן קרתה תקלה וכי ב-80 אלף דו"חות רבעוניים שנשלחו למבוטחים, חלה טעות, כאשר בחלקם חושבו דמי הניהול על חודשים נוספים ובחלקם רשום כי נגבו דמי ניהול כפולים. לדבריה, בעוד כחודש ישלחו ללקוחות דוחות מעודכנים.

     

    לא פורסמה הודעה רשמית

    לא ברור מדוע החברה לא פרסמה, עד כה, מסמך רשמי או הודעה על התקלה, לא למבוטחים ולא לציבור, למרות שמדובר בחברה ציבורית המנהלת תיקים של מיליון וחצי מבוטחים. 

     

    לדברי מספר פונים, נסיונות של לקוחות, שהבחינו בטעות, וביקשו לקבל הסברים במוקד השירות של מגדל, לא צלחו. הם נאלצו להמתין זמן רב, הופנו למענה קולי במקום מענה אנושי ומי שכבר זכה למענה - לא קיבל הסבר ברור.

     

    מחברת מגדל נמסר בתגובה: "מערך הבקרה של מגדל אכן איתר לפני ימים אחדים טעות באופן הצגת דמי הניהול והרווחים בחלק קטן מהדו"חות הרבעוניים שהופצו ללקוחות.

     

    יובהר כי גם בדו"ח השגוי כל נתוני היתרות והצבירות הינם נכונים ומדוייקים וכי הטעות מתייחסת אך ורק לדמי הניהול והרווחים שצוינו בדו"ח, ועל כן אין צורך בתיקון יתרות או בזיכוי מבוטחים.

     

    יובהר כי גם הטעות לגבי דמי הניהול הינה פועל יוצא של תקלה במערכת ההוצאה לאור של הדו"חות ולא במערכות המידע או במערכות התפעוליות של החברה.

     

    יובהר כי לקוחות מגדל יכולים לראות את נתוני הצבירה המדויקים שלהם על ידי כניסה לאתר האינטרנט של החברה בכל עת.

     

    מייד עם גילוי התקלה העבירה מגדל דיווח מיידי לפיקוח על הביטוח במשרד האוצר.

     

    בימים האחרונים אמנם ניכר עומס במוקד שירות הלקוחות של מגדל שהינו שכיח בתקופות שלאחר משלוח דו"חות ואנו עמלים לשפר את זמינות הנציגים על ידי הרחבת שעות הפעילות של המוקד והוספת נציגי שירות.

     

    מגדל מצרה על הטעות, נקטה בכל הצעדים המתחייבים למניעת הישנותה ומכתב הסבר מפורט ברוח זו נמצא כבר בהפקה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים