שתף קטע נבחר

מיתוג אישי מיידי - לפעול ביצירתיות בדרך למשרה

לרוב מיתוג אישי הוא משימה מתמשכת, אך מה תעשו אם גיליתם שעכשיו מתפנה תפקיד שאתם נורא רוצים - איך תבלטו? קורות חיים שמוגשים בצורה מקורית יכולים לסייע למתג אתכם כייחודיים ולמשוך תשומת לב חיובית. בארה"ב זו כבר תופעה

בארצות הברית נוצרה בעת האחרונה תופעה, שהיא תולדה ברורה של התחרות הקשה על מקומות עבודה: פנייה למעסיקים בדרכים בלתי שגרתיות, שמבליטת את הייחוד של המועמד. להתבלט בקורות חיים זו אחת מאבני הדרך של מיתוג אישי, ובעת חיפוש עבודה או סיטואציה של התקדמות בקריירה זוהי אבן דרך קריטית.

 

לדוגמא, מועמד לעבודה שלח יחד עם קורות החיים שלו דיסק ובו סרטון עם הבוס הקודם שלו ממליץ עליו במילים חמות. מועמד אחר צירף לקורות החיים שלו מסמך תוכנית פעולה בהקשר לטכנולוגיה מסוימת של החברה שאליה פנה, והציע איך לשפר אותה.

 

מועמד נוסף שלח לחברה שהוא רצה לעבוד בה כרטיס ביקור עם השם שלו והלוגו של החברה, ובו גם התואר המקצועי שלו באותה חברה, כדי להדגים את מידת השייכות שהוא הרגיש כלפיה. מועמד אחר יצר תוכנית אסטרטגית-עסקית שלמה במצגת פאוור פוינט לחברה שהוא רצה להשתלב במחלקת הפיתוח העסקי שלה.

 

מועמד לתפקיד במחלקת עיצוב שלח פורטפוליו שלם של עבודות עיצוב סביב לוגו החברה שבה רצה לעבוד. זה אולי נשמע מופרך לנו, הישראלים, אבל למעשה אנחנו לא רחוקים מכך.

 

הרזומה כתפריט במסעדה

ליאת בן תורה, מנהלת המחלקה לכתיבה מקצועית של קורות חיים ב-AllJobs, מספרת שגם אליה התחילו להגיע קורות חיים מיוחדים – ולא בגלל שמי שכתב אותם לא יודע מהחיים שלו.

 

למשל, היא נתקלה בקורות חיים של איש שיווק, שהיו בנויים כמו תפריט במסעדה ולא בצורתם הסטנדרטית. התפריט משך תשומת לב ליכולת ההצגה המקורית שלו, מבלי להתפשר על דיוק, על הגשת כל המידע הרלוונטי, ועל רמה גבוהה של הגשה.

 

קופירייטר שרצה להתבלט שלח קורות חיים שהיו בנויים כמו גרפים של רצפי זמן, שבכל גרף הוא פירט את התפקידים שהוא ביצע ואת ההתקדמות המקצועית שלו. בציר נוסף פירט את שמות החברות שעבד בהן ואת ההשכלה שלו לפי הסדר הכרונולוגי.

 

אדם אחר שלח קורות חיים בחרוזים. הוא פנה למשרת ניהול, וביטא את ההיסטוריה הניהולית שלו בצורת שיר. מאחר שהכתיבה היתה מצחיקה, אבל לא בצורה שהופכת את העניין לבדיחה, וקלה לקריאה בזכות המבנה של שיר לעומת פסקה, הוא זכה להתעניינות רבה.

 

הגשה מקורית ורעננה מעידה שהמועמד לתפקיד לא עובד על אוטומט אלא מקדיש מחשבה, שיש לו יכולת להיות חדשן ומקורי. בהרבה מאוד תחומים אלה תכונות מאוד מוערכות שאין הרבה דרכים להביע אותן.

 

אז נכון שזה לא מתאים לכל אחד. ולא לכל תפקיד. אבל אם אתם רוצים שישימו לב אליכם, שיזכרו אתכם ולדאוג שלא תיעלמו מתחת לערימה ענקית של קורות חיים המתחרים על תשומת לבו של המנהל – אולי כדאי לכם לחשוב קצת "מיתוג אישי" כשאתם מנסחים את קורות החיים שלכם.

 

הכותבת היא יועצת מיתוג אישי באתר AllJobs דרושים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי דקל
AllJobs טיפים קורות חיים
צילום: חגי דקל
מומלצים