שתף קטע נבחר

אשת השיווק המצטיינת: מירי פסקל

לצד הבדיחות, בטקסטים של פקחית החנייה ב"אחד העם 101" משולב תוכן שיווקי, פרק אחר פרק. מה מירי מוכרת? מה שתרצו: מנוזל למדיח הכלים, דרך יוגורטים ועד חברות תעופה

"יהודית, למה להשתמש בטבליות המיושנות האלה כשאפשר להשתמש בג'ל?". המשפט הזה לא לקוח מאחת הפרסומות המשודרות בפריים-טיים בערוצים המסחריים, אלא דווקא מ"אחד העם 101", הסדרה הקומית של "רשת", המובילה בימים אלה את לוח השידורים של ימי שני בערוץ 2.


מירי וצוות הטיסה. פרסום לחברת התעופה (צילומים: ערוץ 2)

 

כבר מהפרק הראשון, הועמסו על צופי התוכנית - שמוגדרת כ"סוגה עילית" ברשות השנייה לטלוויזיה ורדיו - לא מעט תכנים מסחריים ששולבו בפרקים עצמם, דבר אסור על פי חוק הרשות השנייה, במידה ולא נמצאו קשר או הצדקה לפרסום.


אילנית וגביע היוגורט. חזר פעמים נוספות

 

במהלך העונה של "אחד העם 101", נראו על המסך מוצרים רבים, חלקם אף זכו בנוסף להצגתם בלוגו או במוצר. כמה מהם זכו לאיזכור של ממש בקולן של הדמויות, לרבות קולה של הדמות הראשית הפקחית מירי, בגילומו של השחקן אילן פלד.


יהודית מניפה את הנוזל למדיח הכלים. החסות באה זמן קצר אחר כך

 

בשני פרקים, מהראשונים לעונה, זכינו לראות גביעי "יופלה", מותג היוגורט של תנובה, שניצבו בגאון על השולחן במסגרת ארוחת הבוקר שסעדו מירי, יפית (יפעת) ובן זוגה ירון. הגביעים נראו בבירור ביותר מסצינה אחת. בפרק השני, קובעת מירי להיפגש עם מייק במסעדת "מסה". העניין לא נשאר מחוץ לעיניהם ולאוזניהם של הצופים, שזכו לשמוע את מירי קובעת עם מייק בשיחה שהיא מקיימת מרכבהּ - בשעה 14:00 ב"מסה".


בית המלון באילת. פרסום לא סמוי במיוחד

 

בפרק השלישי, בו ערכה מירי את חנוכת הבית בנוכחות השפית לה ליליאן, הפצירה הפקחית בעובדת הניקיון שלה, יהודית, להשתמש בנוזל למדיח הכלים במקום, כאמור ב"טבליות מיושנות". זמן קצר לאחר מכן, לפני הפסקת הפרסומות, הופיעה שקופית חסות לאותו נוזל בדיוק.

 

איך אפשר שתהיה טיסה לא נעימה?

בפרק השישי ששודר אמש (ב'), ובו בילו מירי, אילנית, ירון ויפית באילת, איחל צוות הטיסה למירי "טיסה נעימה". הפקחית, בתגובה, אמרה בלי להתבלבל: "טיסה נעימה, עם 'ארקיע' איך לא?". באותו פרק ובסמוך לאיזכור הבולט של שם חברת התעופה, נראה על המסך, גם כן בבירור, לוגו מלון "מרידיאן".


אז איפה תאכלו?

 

יצויין כי מקרים קודמים, הזוכים לכינוי "פרסומות אגב" ובהן חטאו עד היום גם זכייניות שידור נוספות הכפופות לרשות השנייה, טופלו ברשות באמצעות נטילת דקות פרסום מערוצי הטלוויזיה ותחנות הרדיו השונות. במקרים בהם שודרו "פרסומות אגב" בטלוויזיה, דובר בנטילת דקות פרסום של בין חמש לתשע דקות.

 

על פי דוח הרשות לשנת 2008, חלה עלייה בהיקף התוכן השיווקי המשולב בשידורי הזכייניות. ב"רשת", המשדרת את "אחד העם 101" נרשמו 15 הפרות זיכיון בתחום זה, ב"קשת" נמצאו 12.

בסך הכל באותה שנה. ערוץ 10 היה "מלך פרסומות האגב" ל-2008 - באותה שנה נמצאו בסך הכל 16 פרסומות אגב בשידורי הערוץ.

 

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "פרסומת אגב בטלוויזיה אסורה, כל עוד היא נעשית באופן חריג ושאינו טבעי למשדר. זאת במיוחד כאשר החשיפה הפרסומית נעשית תוך תמורה כספית הניתנת לגורם המשדר או המפיק על ידי הגורם המפרסם. הדברים קבועים בחוק ובכללים אשר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו פועלת על פיהם. לגופו של עניין, הרשות השנייה תבחן את הטענות לגבי התוכנית, ותקבע האם היתה הפרה הכוללת חשיפה החורגת מתחום הסביר, ואשר אין לה צידוק תוכניתי ועריכתי, ותטפל בהתאם למסקנותיה".

 

מ"רשת" נמסר בתגובה: "'רשת' פועלת ונוהגת על פי הכללים שהוגדרו על ידי הרשות השנייה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מירי. אז מה תקנו?
צילום: ינאי יחיאל
לאתר ההטבות
מומלצים