שתף קטע נבחר

פרטנר זיכתה רק ב-48 שקל, ותפצה באלף שקלים

לקוח פרטנר שחויב עבור חבילת שירותי תוכן שלא ביקש, זוכה ב-48 שקל, אך דרש פיצוי בגין הפרת ההתחייבות עימו ועל גבייה ברשלנות או בזדון. בית המשפט הסכים איתו

לקוח פרטנר טען כי באחת הפעמים בהן בדק את החשבונית האחרונה שנשלחה אליו, גילה כי הוא מחויב ב-24.16 שקל עבור חבילת שירותי "מידע ותוכן". לטענתו, באותו יום התקשר למרכז השירות של פרטנר ודרש לדעת את הבסיס לחיוב, ובעקבות זאת זוכה בסכום החיוב.

 

בתביעה שהגיש לבית-המשפט לתביעות קטנות בת"א, טען האיש כי מעולם לא הזמין את השירות בגינו חויב, ולפיכך הפרה פרטנר את ההתחייבות כלפיו, פעלה ברשלנות או בזדון, ועליה לפצותו ב-10,000 שקל.

 

 

פרטנר טענה כי מדובר בתביעה קנטרנית וטורדנית, כיוון שמיד אחרי שהתובע פנה אליה, זוכה מיד ב-48 שקלים, למרות שחויב ביתר ב-41 שקלים בלבד. לטענתה, התובע קיבל את חבילת התוכן ללא תשלום בחודש הראשון, ולאחר מכן חויב בגין השירות בסכום כנגדו זוכה. עוד הצהירה פרטנר, כי כעקרון היא נוהגת שלא לחייב לקוחות בגין שירותים כלשהם בלא שאלו יוזמנו ממנה, ואם נפלה טעות, היא מטפלת בעניין מיידית. פרטנר אף הגישה תמליל שיחת הטלפון שקיים התובע עם נציגתה בו נאמר לתובע כי הוא מזוכה בגין החיוב.

 

דין פרוטה כדין מאה

השופט רונן אילן קיבל את התביעה באופן חלקי. הוא קבע כי פרטנר לא הוכיחה כי השירותים המדוברים אכן הוזמנו על ידי התובע, וכי למרות שבתמליל השיחה שהוצג נשמעת הנציגה כשהיא אומרת לתובע שתבדוק מדוע חויב, לא חזרה הנציגה או כל אדם אחר לתובע בעניין זה.

 

עוד קבע כי התובע לא הוכיח כי פרטנר נהגה בזדון ולכן מדובר בחיוב שנבע מטעות, אך יחד עם זאת מאחר ומדובר בחיוב התובע בשירות שלא ביקש, הפרה פרטנר את התחייבותה הבסיסית כלפיו ולכן עליה לפצותו.

 

השופט ציין כי למרות שנציגת השירות הבטיחה לחזור לתובע לאחר בדיקה מדוע חויב, הדבר לא קרה, ודחה את טענת פרטנר כי לא פנתה לתובע מאחר ועבר לחברה סלולארית אחרת.

 

"הנתבעת יכולה היתה וודאי צריכה היתה לפנות לתובע גם אם לשם כך היה עליה לעשות שימוש במספר טלפון של חברה אחרת הנותנת שירותי טלפון סלולרי" כתב השופט, והוסיף - " אומנם, סך הנזק הישיר אשר נגרם לתובע זעום, אולם דין פרוטה כדין מאה וזכותו המלאה ש ל אדם לבוא חשבון עם זה אשר חייב אותו בכספים שלא כדין ולהפרע ממנו על הנזק שנגרם לו עקב זאת".

 

לפיכך, נקבע כי פרטנר שגתה שלוש פעמים - פעם אחת כאשר חייבה את התובע שלא כדין, פעם שנייה כאשר לא חזרה אליו, ופעם שלישית, כאשר גם בטרם הדיון לא ביררה את הדברים. לפיכך, חויבה פרטנר לפצות את התובע ב 1,000 שקל ולשאת באגרת בית משפט.

 

לעיון בפסק הדין 

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חייבה, לא חזרה ולא ביררה. פרטנר
צילום: יוגב עמרני
מומלצים