שתף קטע נבחר

פורמולה 1: שבוע של ניצחונות לפרארי

פרננדו אלונסו ניצח עם פרארי, לואיס המילטון פרש עם המקלארן, והפער בטבלת אליפות הנהגים בין המקום הראשון לחמישי, הצטמצם ל-24 נקודות בלבד. על מי אתם מהמרים?

קבוצת פרארי האיטלקית הגיעה למירוץ הביתי במסלול מונזה שליד מילנו, לאחר שהצליחה למנוע מעצמה עונש נוסף ל-100 אלף הדולר בהם נקנסה, בפרשת ההוראות הקבוצתיות במירוץ שנערך בגרמניה. בית הדין החליט רק להזהיר את הקבוצה, ונתן את האות לפרץ של אנחות רווחה בקבוצה האיטלקית. אחרי הכל, לא מן הנמנע היה שפרארי תיאלץ לוותר על נקודות, או אף תפסל ממירוצים עתידיים - מכת מוות ברורה לניסיונות הזכייה באליפות, שלה ושל נהגיה.


באטן במקלארן מוביל, אלונסו בפרארי שני. מיד הם יחליפו מקומות (תצלום: AP)

 

תוצאות המירוץ שנערך היום במסלול המפורסם, בו ניצח פרננדו אלונסו ופליפה מאסה סיים שלישי, הן כי החגיגות ימשכו שם לפחות עד המירוץ הבא - שייערך בעוד שבועיים בסינגפור. חשוב יותר, ניצחונו של אלוף העולם לשעבר, צמצם משמעותית את הפערים בצמרת אליפות הנהגים, וכעת יש לחמישה מהם סיכוי ריאלי לחלוטין לזכות באליפות.

 

קבוצת פרארי הציגה יכולת מצוינת לאורך כל סוף השבוע, והתייצבה לזינוק כשאלונסו ראשון, לפני ג'נסן באטן במרצדס ופליפה מאסה, בן-קבוצתו. אלא שדווקא הנהג הבריטי במכונית הגרמנית זינק טוב יותר, והקדים את שתי המכוניות האדומות. אך בכך לא הסתיימה הדרמה בזינוק.

 

מוביל טבלת האליפות עד כה ואלוף העולם לשעבר, לואיס המילטון במקלארן, ניסה לנצל את הכאוס בזינוק ולעקוף את מאסה האיטי ממנו, אך פגע בברזילאי ונאלץ לפרוש. גם הזינוק של מארק וובר ברד-בול מהמקום הרביעי לא עלה יפה. מי שמוקם שני בטבלת האליפות לפני המירוץ זינק גרוע מהמקום הרביעי, וירד עד התשיעי.

 

שינויים כלשהם במיקומי חבורת החוד לא נצפו עד להקפה ה-37. באטן נכנס ראשון להחלפת צמיגים, הקפה אחת בלבד לפני אלונסו. ההקפה הזו עלתה כנראה לנהג הבריטי בניצחון, שכן החלפת צמיגים מהירה סייעה לאלונסו לצאת ממש לפני חרטומו של באטן.

 

זה האחרון לא הצליח לעמוד בקצב שהכתיב נהג הפרארי, אשר פתח פער שהספיק לו עד סיום המירוץ. מאסה הצליח לשמור על המקום השלישי, כשהוא מקדים את סבסטיאן וטל ברד-בול. הנהג הגרמני, שהתלונן בהקפה ה-21 כי הוא סובל מתקלת מנוע, הפתיע עם כניסה מאוד מאוחרת (הקפה אחת לסיום) להחלפת צמיגים - המחוייבת על-פי תקנון הפורמולה 1. בן-קבוצתו, מארק וובר, סיים רק שישי, אך עלה - בעקבות פרישתו של המילטון - לראש טבלת האליפות.

 

וכך, חמישה מירוצים לסוף העונה, המירוץ האחרון שנערך ב-2010 באירופה, פתח מחדש את מאבק האליפות. עם פער של 24 נקודות בלבד בין המקום הראשון (וובר) לחמישי (וטל), כשבתווך שלושה אלופי עולם לשעבר (המילטון, אלונסו ובאטן), קשה עד בלתי אפשרי לנחש מי יהיה האלוף החדש. וגם אם מרבית המירוצים עדיין משעממים, שיטת הניקוד החדשה מוכיחה עצמה כמצמצמת פערים.

 

תוצאות המירוץ, מונזה, איטליה:

 

1. פרננדו אלונסו, פרארי

2. ג'נסון באטן, מקלארן

3. פליפה מאסה, פרארי

4. סבסטיאן וטל, רד בול

5. ניקו רוזברג, מרצדס

6. מארק וובר, רד-בול

7. ניקו הולקנברג, וויליאמס

8. רוברט קוביצה, רנו

9. מיכאל שומאכר, מרצדס

10. רובנס באריקלו, וויליאמס

 

אליפות הנהגים:

 

1. מארק וובר, רד-בול, 187 נקודות

2. לואיס המילטון, מקלארן, 182 נקודות

3. פרננדו אלונסו, פרארי, 166 נקודות

4. ג'נסון באטן, מקלארן, 165 נקודות

5. סבסטיאן וטל, רד בול, 163 נקודות

6. פליפה מאסה, פרארי, 124 נקודות

7. ניקו רוזברג, מרצדס, 112 נקודות

8. רוברט קוביצה, רנו, 108 נקודות

9. מיכאל שומאכר, מרצדס, 46 נקודות

10. אדריאן סוטיל, פורס אינדיה, 45 נקודות 

 

אליפות הקבוצות:

 

1. רד-בול, 350 נקודות

2. מקלארן, 347 נקודות

3. פרארי, 290 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מונזה: הכאוס בזינוק
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים