שתף קטע נבחר

תדמית מוצלחת וחשיבה חיובית יובילו להצלחה

האימרה dress for success קובעת שלבוש "נכון" יוביל להצלחה. המיתוג האישי הוא בעצם הלבוש להצלחה בקריירה. אם תדבר פחות על כישלונות, על דברים שליליים, תקלות, ויותר על לאן מועדות פניך - אתה סולל את הדרך לקריירה משגשגת

האימרה האמריקנית dress for success קובעת שאיך שנתלבש לראיון עבודה יכריע עד כמה נצליח בו. בפשטות – תתלבשו להצלחה ותצליחו. זה שטחי ומקומם, אבל זה נכון. מי שבא בלבוש חשוף, צמוד, לא מתאים לאופי התפקיד, עם מסטיק בפה, כפכפים, שיער מוזנח וכו', בהחלט פוגע בסיכויים שלו לקבל את התפקיד הרצוי לו.

 

 

אבל האימרה הזו לא מתייחסת אך ורק לנושא של בגדים או רק למקרה הספציפי של ראיון עבודה. למעשה, אם מרחיבים קצת את גבולות ההתייחסות של dress for success אל מעבר לעולם של קולקציות בגדים, מתגלה בה אמת נוספת, מקוממת פחות, ומכריעה גם היא: שאם תתלבשו כמו מצליחנים, יתייחסו אליכם כמו אל מצליחנים; ו"בגדול" - אם תתנהגו כמו מצליחנים יחשבו שאתם מצליחנים.

 

וזה כמובן מוביל אותנו לגיזרה של מיתוג אישי: מיתוג אישי הוא לא רק מה שאתם אומרים על עצמכם בזירה המקצועית הספציפית, אלא גם מה שאתם אומרים על עצמכם בהתנהגות שלכם. ואם אתם רוצים להיתפס כמובילים, כמצליחים, כאנשי מקצוע – כדאי שתתחילו להתנהג ככאלה. כי איך שאתם תציגו את עצמכם, כך אחרים יתפשו אתכם.

 

אז איך מתלבשים להצלחה?

מדברים על מה שכן: מספרים על מה שאתם עושים, מה שאתם אוהבים בעבודה, מה שהצליח, ולא על מה שמבאס אתכם. למשל: מה שהייתם רוצים אבל לא נתנו לכם לעשות, הפרויקט שיזמתם אבל יורט על ידי המנהל, וכו' - כל זה לא.

 

מציגים את עצמכם בחיוביות: כששואלים אתכם "איך הולך" אל תתחילו לחפור על איך שעבדתם נורא קשה אבל בסוף ההוא לקח קרדיט, או שהבוס קיצץ תקציב, או שלא הבינו אתכם כי הקדמתם את זמנכם או שכולם אידיוטים. פשוט תענו שמצוין, ותספרו על מה שאתם עושים. את זה שכולם אידיוטים תעזבו בצד.

 

מצביעים על ההתקדמות ולא על התקלות: אף אחד לא מצליח לעשות 100% מהמשימות שהיה רצוי וטוב אילו הוא היה עושה בזמן נתון. דווחו על מה שעשיתם, במקום לקטר על מה שלא הספקתם או לא הצלחתם. זה שלא עשיתם משהו זה חסר ערך כרגע.

זה שכן עשיתם משהו מוביל את הדיון ואת ההרגשה שלכם ושל הסובבים אתכם לתחושה של התקדמות, של אקטיביות ושל השפעה, וזו הרגשה הרבה יותר נעימה. ומדרבנת, אגב – כך שנוצר מעגל חדש של עשייה בעקבות זאת.

 

חושבים על הדבר הבא: גם אם זה לא נראה לכם מציאותי, חשבו על משהו שהייתם רוצים לעשות בעתיד. על תפקיד חדש, על פרויקט חדש, גם אם זה משהו אישי לגמרי. הדיבור על זה עשוי בהחלט לגרום לזה לקרות. אז כששואלים אתכם מה הדבר הבא שלכם, אל תגידו שאתם רק מקווים לשרוד את הקיצוצים, או שעם הבוס שלכם אף פעם אי אפשר לדעת, או שאתם "זורמים" ומחכים לראות מה יהיה. ציינו שאיפה שיש לכם, אמיתית, ותתפלאו אבל בדרך זו אתם מכניסים אותה כרעיון או אפשרות לראשיהם של המאזינים לכם. ויותר חשוב – לראש שלכם.

 

ובחזרה לגישה השטחית, שגם עובדת, מה לעשות. כן, גם תתלבשו בהתאם: הרבה נשים יגידו שכשהן במצברוח מחורבן הן מתלבשות הכי יפה שיש להן, וזה משפר את ההרגשה שלהן. אמצו את הגישה למקום העבודה – "ליבשו" את הגישה הכי חיובית והכי מצליחנית שלכם, ותראו – זה עובד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תדמית המצליחן תתקרום להצלחה
צילום: ויז'ואל/פוטוס
דנית ניצן
צילום: טל גרין
מומלצים