שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכונית השנה 2011 - ניסאן ליף

    בפעם הראשונה בהיסטוריה זוכה בתואר הנחשב מכונית חשמלית, למרות שעדיין לא החלה להמכר. אלפא ג'ולייטה מסיימת במקום השני, אופל מריבה זכתה במקום השלישי

    בפעם הראשונה, וללא ספק לא אחרונה - מכונית השנה היא חשמלית. המכונית החשמלית ניסאן ליף, זכתה היום (ב') בתואר מכונית השנה 2011. הניסאן הקומפקטית, שנכנסת לשיווק בארה"ב כבר בעוד ימים ספורים - באירופה בתחילת 2011, אצלנו כנראה רק בסוף שנה הבאה - היא המכונית החשמלית הראשונה שזוכה בתואר החשוב, אך לאור מתקפת הדגמים הצפויה מכיוון תעשיית הרכב, לא האחרונה. מנהל מותג ניסאן בישראל, רועי שחורי, אמר ל-ynet כי בינתיים לא נקבע מועד הגעתה של המכונית לכבישי ישראל.

     

    הניקוד הסופי:

    1. ניסאן ליף, 257 נקודות
    2. אלפא רומיאו ג'ולייטה, 248 נקודות
    3. אופל מריבה, 244 נקודות
    4. פורד C מקס, 224 נקודות
    5. סיטרואן סי 3 - 175 נקודות
    6. וולוו אס 60 - 145 נקודות
    7. דצ'יה דאסטר, 132 נקודות

     


     

     

    הליף זכתה ל-257 נקודות מצוות של 58 עיתונאי רכב מ-23 מדינות. במקום השני ובהפרש של תשע נקודות בלבד, סיימה אלפא ג'ולייטה החדשה, מחליפת ה-147 הוותיקה. למקום השלישי הגיעה אופל מריבה החדשה, מיניוואן-קומפקטי עם חמישה מושבים, שאמור להגיע ארצה בעזרת היבואן החדש, שלמה sixt. פורד C מקס, המיניוואן מבוסס הפוקוס, סיים במקום הרביעי, עם 224 נקודות. במקום החמישי סיימה סיטרואן עם ה-C3 החדשה, ו-175 נקודות מצוות השופטים, כשהיא מקדימה את וולוו S60 החדשה (145 נקודות) ואת דצ'יה דאסטר שסיימה במקום האחרון משבע הפיינליסטיות, עם 132 נקודות בלבד.

     

    יש לציין כי לפי חוקי התחרות המקוריים, מכונית רשאית להשתתף בתחרות בתנאי שנמכרה במהלך 12 החודשים שקדמו להכרזה על הזוכה, בחמש מדינות אירופיות לפחות. ניסאן ליף אינה עומדת בדרישות אלה. הליף תשווק בעתיד הקרוב עם מנוע חשמלי המספק 107 כ"ס, ותציע טווח נסיעה של כ-160 ק"מ. מחירה יעמוד בארה"ב על כ-33 אלף דולר, אך בחמש המדינות בהן תתחיל להמכר, תזכה להטבת מס בשווי של כ-7,500 דולרים.

     

     

    ניסאן ליף נכנסה לייצור לפני כחודש ימים, ובאותו מעמד אמר קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן, כי מדובר ב"נקודת ציון לא רק עבור רנו-ניסאן, אלא גם לכל תעשיית הרכב". לדברי גוהן, "צרכנים רוצים תחבורה ברת-השגה וברת-קיימא, וזה בדיוק מה שקונצרן רנו-ניסאן מספק". הליף מיוצרת במפעל החברה באופאמה (Oppama) שביפן. בעתיד אמור להתרחב הייצור גם למפעלי החברה בטנסי, ארה"ב, וסנדרלנד, אנגליה. לאחרונה דיווחה ניסאן כי ירדן שוקלת בחיוב רכישת 300 מכוניות ליף חשמליות לטובת המגזר הציבורי, בד-בבד עם הטמעת תקנות הכרחיות לרכב חשמלי. חברת השכרת המכוניות הבינלאומית הרץ תציע החל משנה הבאה מכוניות ניסאן ליף חשמליות. כלי תקשורת ציטטו את דוברת החברה, אשר אמרה כי הליף תוצע בכמה ערים בארה"ב ובאירופה. בחודש יולי 2009 ניסאן הציגה דגם אב טיפוס חשמלי, מה שלמעשה הציג את הליף בשלבי פיתוח אחרונים.


    דגם האב טיפוס של ניסאן ליף החשמלית   

     

    בשנת 2005 זכתה בתחרות מכונית היברידית (בעלת מנועי בנזין וחשמל) ראשונה, טויוטה פריוס. מאז הפכה הפריוס למכונית ההיברידית הפופולארית בעולם. פולקסווגן פולו היתה מכונית השנה 2010. האקאן מאטסון, נשיא חבר השופטים של התחרות, אמר כי "ניסאן ליף היא המכונית החשמלית הראשונה שמסוגלת להיות תחרותית מול מכוניות רגילות, במובנים רבים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מכונית השנה 2011 - ניסאן ליף החשמלית
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים