שתף קטע נבחר

איזו חברת ביטוח קיבלה הכי הרבה תלונות?

דו"ח פניות הציבור של אגף הפיקוח על שוק ההון קובע: שרביט וביטוח ישיר קיבלו את שיעור התלונות הגבוה ביותר ב-2009. הציון הטוב ביותר ניתן לחברת שומרה. 6,111 תלונות הוגשו בסך הכל, רק 242 נמצאו מוצדקות

אגף שוק ההון באוצר פרסם אתמול (ג') את מדרג חברות הביטוח לשנת 2009 המציג השוואה בין החברות השונות לפי התלונות שהוגשו נגדן ונמצא כי יש בהן ממש. המדרג הוא חלק מהדו"ח השנתי על פעילות האגף.

 

 

מדירוג של היחידה לפניות הציבור באגף, המשקלל בתוכו את כמות התלונות שהוגשו למפקח בהתאם לגודלה של החברה ולהיקף הפרמיות המשולמות לה, עולה כי חברת הביטוח שירביט קיבלה את יחס התלונות הגבוה ביותר בשכלול כל תחומי הביטוח, וזאת בפער גבוה בהשוואה לבאים אחריה ברשימה. את המקומות הבאים ביחס התלונות הגבוה קיבלו ביטוח ישיר, מנורה ודקלה. מנגד, את הציון הטוב ביותר קיבלה חברת הביטוח שומרה, אחריה ביטוח חקלאי, הראל והכשרת היישוב.

 

בדירוג בתחום ביטוח החיים קיבלה מנורה את יחס התלונות הגבוה ביותר. אחריה בפער גדול הפניקס ומגדל, את הציון הטוב ביותר קיבלו הראל ואיילון.

 

בתחום ביטוח הרכוש - רכב ודירה, יחס התלונות הגבוה ביותר ניתן לחברת הביטוח שירביט ולאחריה ביטוח ישיר. את הציון הטוב ביותר קיבלה שומרה שנוהלה בתקופת הדו"ח על ידי יוסי ויינשטוק. אחריה ברשימה - ביטוח חקלאי והכשרת הישוב.

 

בתחום ביטוחי הבריאות כולל תאונות אישיות, זכו ביחס התלונות הגבוה ביותר חברת דקלה ומנורה וביחס התלונות הנמוך ביותר זכתה חברת הביטוח מגדל.

 

ראוי לציין כי מדובר בתלונות שהוגשו למחלקת פניות הציבור באגף שוק ההון, אולם עוולות רבות כלל אינן מגיעות לידיעת הפיקוח. 

 

3.5 מיליון שקל עיצומים כספיים

בתחום האכיפה עולה עוד מהדו"ח השנתי כי סך העיצומים הכספיים שהטיל המפקח על שוק ההון הגיעו בשנת 2009 ל כ- 3.5 מיליון שקל. יש לציין כי מדובר בתקופת כהונתו של המפקח הקודם  - ידין ענתבי.

 

את הקנסות הגבוהים ביותר קיבלו הלמן אלדובי - פנסיה (711 אלף שקל) על איחור בהגשת דיווחים חודשיים. הראל גמל (323 אלף שקל) וכלל גמל ( 360 אלף שקל) על הפרת תקנות והוראות העברת כספים בין קופות גמל. חברת הביטוח איילון 323 אלף שקל על פעילות בניגוד להוראות ועדת השקעות. וחברת ב.ל.ד בע"מ (323 אלף שקל) על אי מינוי מנכ"ל.

 

קנסות בסכומים נמוכים יותר ניתנו בגין הפרת כללי פרסום תשואה (מגדל), טיפול בפניות ציבור שלא על פי ההוראות (פסגות, הראל), אי שליחת דיווח שנתי למבוטחים (איילון) ועוד. 

 

יותר מ-6,000 תלונות

סיכום פניות הציבור מעלה כי בשנת 2009 הוגשו 6,111 תלונות. מתוכם, בתחום הביטוח הוגשו 4,073 תלונות בשנת 2009 לעומת 3,354 בשנת 2008. בתחום הפנסיה הוגשו 645 תלונות ב-2009 לעומת 608 בשנה הקודמת ובתחום הגמל הוגשו אשתקד 1,393 תלונות לעומת 1,234 תלונות בשנת 2008.

 

באגף שוק ההון מסבירים כי הגידול המשמעותי במספר התלונות בשנת 2009 נובע מהמשבר הכלכלי העולמי שנתן את אותותיו בהפסדי החסכונות בסוף שנת 2008 , בעקבותם דרשו רבים מן החוסכים למשוך את חסכונותיהם ונתקלו בשירות לקוי של הגופים המוסדיים.

 

על פי הנתונים, מתוך 3,796 תלונות שנסגרו ב-2009 בתחום הביטוח רק 68 נמצאו מוצדקות, שהם 2% זאת בהשוואה לאחוז אחד ב-2008. ב-63% מהתלונות הוחלט שלא להתערב.

 

בתחום הפנסיה והגמל נסגרו 1,321 תלונות. מתוכן נמצאו מוצדקות 174 שהן 14%, זאת לעומת לעומת 8% בשנת 2008. ב-78% מהתלונות, אגף שוק ההון העדיף שלא להתערב. סך כל התלונות שנמצאו מוצדקות עמד על 242. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים