שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    למה אי אפשר לכתוב על הקיר של לאומי?
    הגולשים לא אהבו את פרשת נוף ציון - ודף הפייסבוק של בנק לאומי הוצף בתגובות זועמות. איך בחר הבנק להתמודד עם מבול יחסי הציבור הגרועים?

    "לקוחות יקרים וחברי לאומי דיגיטל בפייסבוק, לאומי מתמיד בגישתו לאפשר דיאלוג חופשי ופתוח ובמיוחד בעמוד הפייסבוק שלו", מבשרת הודעה בעמוד הפייסבוק הרשמי של בנק לאומי, שעליה חתום אבירם כהן, דובר הבנק. אבל אם תנסו לעשות לייק ולפרסם הודעה על הקיר של הבנק, לא תוכלו לעשות זאת, מכיוון שהאפשרות נחסמה על ידי הבנק (אפשר, עם זאת, לפרסם תגובות להודעות קיימות).

     

    מה עומד מאחורי החסימה? נסיון של לאומי להתמודד עם ביקורת שמוטחת בו בפייסבוק על ידי הגולשים. שמו של בנק לאומי נקשר בפרשת נוף ציון ומכירה של חברת בניה בירושלים, שהבנק הוא אחד מנושיה על פי הדיווחים, לאיש עסקים פלסטיני. בעקבות הפרסומים בימים האחרונים, קמה מחאה בצורה שהגולשים הישראלים יודעים למחות - בטוקבקים.


     

    אך הטוקבקיסטים היום לא מסתפקים בהבעת דעתם מתחת לתגובות כתבות על הנושא, בעצומות אינטרנטיות חסרות תכלית, או בשיחה צעקנית עם נתן זהבי ברדיו.

    השימוש בפייסבוק פתח ערוץ ישיר בין הגולשים לבין הבנק, ושם הם בוחרים להביע את המחאה, לעתים בצורה בוטה ומתלהמת. אך בניגוד לטוקבקים, המחאה בפייסבוק וההודעות מלוות בחתימה בשם ובתמונה. "בנק לאומי יוצא במכירת חיסול של שכונה שלמה בירושלים לארגון טרור. והכל בשביל בצע כסף , כסף ועוד כסף !!!!" כתב היום דניאל דיין; אושרת תגר כתבה "מה קרה לכם ? - זה רציני ???- אתם באמת מתכוונים למכור שכונה שלמה לפלסטני ??", גולשים נוספים איימו שאם החברה תימכר, הם יעזבו את הבנק.

     

    חשבונך נחסם בלאומי

    בלאומי ניסו להגיב על הפרשה בעמוד הפייסבוק, ורוצים גם להמשיך ולנצל את העמוד כדי לדון במבצעים ובעניינים פרסומיים שונים של הבנק. כל אלה פשוט הולכים לאיבוד בתוך ערימת תגובות הגולשים. הבעיה של לאומי היא שהכלים שפייסבוק מציעה לניהול העמודים מוגבלים מאוד - ולכן נדרש פתרון, שלפחות מבחינת התפישה של הבנק, יאזן בין חופש הביטוי של הגולשים - לבין הרצון של הבנק לשמור על סדר ולשלוט בתוכן שמופיע בעמוד בפייסבוק. מחיקה של כל התגובות הייתה כנראה מעוררת יותר זעם, ואכן תגובות רבות נשארו על הקיר.

     

    הפתרון שנבחר בסופו של דבר הוא חסימת האפשרות בפני גולשים ליזום הודעות על הקיר של פייסבוק. אך זו לא בדיוק חסימה מלאה. עדיין אפשר לכתוב תגובות להודעה של לאומי, תגובות שמשקלן בעמוד קטן יותר - ושלא מופיעות מיד בעמוד הפייסבוק של הבנק, אלא נמצאות במרחק קליק או שניים על העכבר. בשיחה עם ynet מבקש אבירם כהן, דובר לאומי, להבהיר כי אין מדובר בחסימה, וכי הבנק פתוח לדיאלוג ולביקורת הגולשים - כך גם במסרים שהבנק מעביר בדיון שנוצר בפייסבוק.


     

     

    אלא שההתייחסות של הבנק בדיון נוגעת לחסימה או החסימה החלקית של אפשרות להגיב. בנושא המהותי של שכונת נוף ציון, הבנק פירסם תגובה אחת שלפיה "באופן ענייני ובהתייחס לעניין הקרקע בשכונת נוף ציון, עלינו לומר לכם כי בשל החיסיון החל על קשרי בנק-לקוח, לא נוכל לפרט באשר ליחסינו עם חברת דיגל, אולם יש לדעת כי לאומי אינו בעלי החברה והוא אינו זה שמנהל מו"מ על מכירה אפשרית שלה לרוכש כזה או אחר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים