שתף קטע נבחר

בזכות הסניף החדש: שיא מכירות לאיקאה ישראל

איקאה ישראל מסכמת את השנה המוצלחת בתולדותיה. בסכות הסניף החדש בראשון לציון, עלו מכירות הרשת ב-40% לעומת 2009 והגיעו לסכום של 678 מיליון שקל. מחזור הרשת העולמית בשנה החולפת - 23.8 מיליארד אירו

המחזור של רשת איקאה בישראל הגיע ב-2010 ל-678 מיליון שקל, עלייה של 40% בהכנסות בהשוואה לשנה הקודמת, ושיא מאז כניסתה של הרשת לישראל ב-2001. עיקר השיפור מקורו בפתיחת החנות החדשה של איקאה בראשון לציון במרס 2010. מדובר בהישג נאה, אף שהרשת צפתה בעבר שתגיע השנה למכירות של כ-800 מיליון שקל.

 

החנות בנתניה הגיעה בשנה החולפת לפדיון של כ-500 מיליון שקל, והחנות החדשה לכ-180 מיליון שקל. גודל החנות בנתניה הוא 24 אלף מ"ר, וגודל החנות בראשל"צ עומד על 35 אלף מ"ר.

 

בשתי חנויות הרשת ביקרו ב-2010 כ-3.5 מיליון מבקרים, לעומת 2.4 מיליון מבקרים ב-2009 ו-2.3 מיליון מבקרים ב-2008 בשתי החנויות יחד ביקרו מאז כניסת הרשת לישראל כ-24 מיליון מבקרים. ענף הרהיטים בישראל מגלגל כ-6-5 מיליארד שקל בשנה.

 

העלייה הבולטת ביותר במכירות ב-2010 נרשמה בארבע מחלקות: מטבחים ופינות אוכל (56%), מזרנים (53%), טקסטיל (50%) וילדים (48%). נתח מחלקת הרהיטים הוא כ-65% מסך המכירות של איקאה. "הנתונים מצביעים על התחזקות אמון הצרכן הישראלי בקטגוריות הריהוט השונות ובאיכות המוצרים של הרשת", אמר אתמול מנכ"ל איקאה, שלומי גבאי.

 

עלייה של 10% נרשמה במכירות המחלקה העסקית המתמחה במכירות לבתי עסק. באתר האינטרנט של החברה ביקרו יותר מ-4.5 מיליון גולשים בשנת 2010, עלייה של כ-40% לעומת 2009. זמן הגלישה הממוצע באתר היה כ-7 דקות, ונצפו בו יותר מ-60 מיליון דפים.

 

לדברי רון הדסי, יו"ר איקאה ישראל, "התוצאות מהוות הישג מרשים, שהוא תוצר של עבודה קשה". בחג הפסח האחרון ביקרו בסניפי הרשת בישראל 145 אלף איש. במהלך החג נמכרו יותר מ-16 אלף מנות של נקניקייה בלחמנייה.

 

רשת איקאה העולמית כוללת 320 חנויות ב-38 מדינות. מחזור המכירות השנתי של הרשת הסתכם בשנה החולפת בכ-23.8 מיליארד אירו. ב-2010 ביקרו בסניפי הרשת 699 מיליון בני אדם.

 

הכתבה פורסמה במוסף "ממון" של ידיעות אחרונות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלית קוסובסקי
שיא במכירות
צילום: גלית קוסובסקי
מומלצים