שתף קטע נבחר

צילום: index open

כאן ממחזרים בכיף

ראינו אותן כבר 1.2 מיליון פעם, הן עדיין מעלות חיוך, אנחנו אוהבים ללכת לישון איתן ולעולם לא נמאס מהן. זינוק לאתמול מצדיע לשידורים החוזרים של הסדרות הגדולות משנות ה-90

גבירותי ורבותי, עצרו הכל! פנו לעצמכם את הערבים, השכיבו את הילדים לישון מוקדם ותפסו מקום על הספה מול הטלוויזיה! "חברים" חוזרת.

 

מהשבוע ובכל יום, תוכלו להתחבר לכל פרקי סדרת הניינטיז, ועוד מהתחלה. נדמה לכם ששמעתם את זה בעבר? צודקים. חברת הלוויין החליטה להחזיר למסך את הפרקים הראשונים של "חברים" בפעם ה-7,000. הפעם היא השתמשה בעובדה שמנויי החברה יכולים לצפות בסדרה באיכות HD כתירוץ. אבל האמת היא שמדובר במחזור ובעיקר בפתרון כלכלי נחמד עבור החברה, שקרוב לוודאי לא מוציאה הרבה מכיסה כדי להביא למסך את החברים ולארוז אותם בקופסה חדשה עם סרט אדום.  


"חברים". תירוצים לשידורים חוזרים

 

נכון, המהלך הצפוי הזה יכול להצטייר כזלזול בצופים, ובמיוחד בחובבי הטראש והקומדיות. אהבנו את ג'ואי, צ'נדלר, רייצ'ל, מוניקה, רוס ופיבי על המסך שלנו כל כך הרבה פעמים, כך שכמעט ולא נשארה לנו אהבה נוספת להעניק להם. הנוסטלגיה תמיד טובה ומתוקה, אך היינו שמחים לחבק גם דמויות חדשות בחיינו.

 

מצד שני, יש גם יתרונות בגלגל האינסופי של השידורים החוזרים אותם הערוצים הישראליים הפכו למסורת, ואותן סדרות עבר שזכו להצלחה גדולה לפני כ-15 שנים יכולות לשמש לנו כפתרון להורדת לחצים ותחליף לנוגדי דיכאון. בקיצור, הן עושות קצת טוב על הלב. לא משנה כמה פעמים ראיתי את כל הפרקים של "סיינפלד", "הסופרנוס" או "חברים", בכל פעם שהם מופיעים באחד הערוצים, אני תמיד נשאר ואשאר איתם עד הסוף.


טוני סופרנו. אפילו הוא גורם לחייך לפני השינה

 

קיימות כמה סיבות מדוע השידורים החוזרים מצליחים לספק מעט אויר לנשימה בימי השבוע: בעיקר בגלל שהם תמיד מגיעים בלילה, ויחד עם הדמויות האהובות אנחנו גוררים את הזמן לפני שנכנסים למיטה וסוגרים את היום עם חיוך. וכן, גם טוני סופרנו וחבריו השונים גורמים לחייך. לא רק ג'ואי טריביאני או ג'ורג' קוסטנזה.

 

כשהם מגיעים בשעת החשיכה הם מביאים איתם תחושות מהעבר הרחוק. תחושות שאנחנו כבר מכירים ומרגישים איתן בנוח. הדמויות השונות אף פעם לא יוכלו להפתיע אותנו, אבל בכל זאת אנחנו בוחרים להזמין אותן הביתה שלנו בכל פעם מחדש ולשחרר איתן את הדאגות. הרי לא סתם אותו פרק של "סיינפלד" בפעם ה-1.2 מיליון בערוץ 2 זוכה לאחוזי רייטינג יפים מאוד, ולפעמים אף טובים יותר מאשר נתונים של סדרות חדשות.

 

בסופו של דבר, באמת שאין צורך להתפאר בהבאתם של החברים שוב למסך. זה נעשה אלפי פעמים בעבר ועוד ייעשה אלפי פעמים בעתיד. אין צורך לספק סיסמאות כמו "התגעגעם?" או "עכשיו ב-HD". ברור שמדובר בפיתרון זול ויעיל. לא משנה איך תארזו את זה, כנראה שתמיד נהיה סאקרים של הסדרות שאהבנו בעבר.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים