שתף קטע נבחר

סקר: רוב הקניות באינטרנט - מוצרי אלקטרוניקה

בחינת הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיסי אשראי בישראל מעלה: 29% ממבצעי הקניות באינטרנט נוהגים לעשות זאת לפחות פעם בחודש כאשר הסיבה העיקרית לקניה באינטרנט היא המחיר. עוד מהסקר: רק 26% מבעלי הטלפונים החכמים מבצעים פעולות פיננסיות ורכישת מוצרים באמצעות הסלולר

רוב מחזיקי כרטיסי האשראי בישראל (54%) משתמשים בהם לביצוע קניות באינטרנט, כך עולה מסקר 'אינדקס מסטרקארד' השנתי, הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי. על פי הנתונים, 29% ממבצעי הקניות באינטרנט אמרו שהם נוהגים לעשות זאת לפחות פעם בחודש.

 

כאשר נשאלו בעלי כרטיסי האשראי מדוע הם מבצעים קניות אונליין, השיבו 67% כי הסיבה העיקרית מבחינתם היא יתרון המחיר – תשובה נפוצה במיוחד בקרב גברים (72%), ובעלי הכנסה גבוהה מהממוצע (78%). מבין כל המשיבים, 56% ציינו כי הם מבצעים קניות באינטרנט מכיוון שזה מאפשר להם השוואה טובה יותר בין מוצרים ומחיריהם.

 

הסקר שנערך על ידי חברת TNS טלסקר, מעלה עוד כי 81% מאלו שמבצעים קניות באינטרנט מעדיפים לשלם עליהן באמצעות כרטיסי האשראי שלהם, בעוד 15% בלבד נוטים להשתמש באמצעי תשלום אחרים למטרה זו (חשבונות פיי-פאל וכיו"ב).

 

התוצאות הראו כי, בכל הנוגע לסוג הרכישות אונליין, מחצית (49%) מהמשיבים שאמרו שהם מבצעים קניות באינטרנט עושים זאת על מנת לרכוש מכשירי אלקטרוניקה, בעוד 36% אמרו שהם דווקא מזמינים את סידורי הנסיעה (טיסות ומלונות) באופן זה, ו-44% אמרו שהם מזמינים כך כרטיסים לאירועים (אירועי ספורט, הצגות, סרטים והופעות). 14% בלבד אמרו שהם מבצעים קניות אונליין על מנת לקנות אוכל, אם להזמנת מזון מהסופרמרקט או להזמנת משלוח ממסעדה – עלייה של 8% לעומת 2010.

 

בפילוח לפי מין, 64% מהגברים שאמרו שהם מבצעים קניות אונליין גם אמרו שהם עושים זאת על מנת לרכוש מוצרי אלקטרוניקה, בעוד 37% אמרו שהם משתמשים באינטרנט כדי לקנות מחשבים אישיים וציוד היקפי (עכברים, מדפסות, מסכים וכיו"ב), לעומת 18% בלבד מקרב הנשים.

 

בכל הנוגע לצעירים, נראה כי הם מעוניינים יותר בצבירת חוויות מאשר צבירת רכוש, ומעדיפים להזמין באינטרנט כרטיסים לאירועים, יותר מכל קבוצת גיל אחרת, כאשר 54% מהמשיבים בני ה-29-18 שמבצעים קניות אונליין אמרו שזה סוג הרכישה שהם מבצעים הכי הרבה באינטרנט.

 

פעילות פיננסית בסלולר - בעיקר הצעירים

כשליש (30%) מקרב מהישראלים בעלי כרטיסי האשראי גם מחזיקים ברשותם מכשיר טלפון חכם (מכשיר בעל מערכת הפעלה ואפשרות חיבור לאינטרנט) או מכשיר כף יד חכם. על פי הנתונים, שנאספו בינואר השנה, 25% מקרב הנשים, 35% מקרב הגברים ו-41% מקרב המשיבים הצעירים (בני 29-18) מחזיקים במכשיר נייד חכם אחד לפחות.

 

התוצאות הראו כי רק רבע מהמשיבים (26%) בעלי הניידים החכמים, משתמשים במכשיריהם לביצוע פעולות פיננסיות באינטרנט (פעולות בנקאיות כמו בדיקת יתרה והעברות בנקאיות), תשלום על שירותים (חשבונות ביתיים), ורכישת מוצרים.

 

הסקר מלמד כי קיים פער משמעותי במונחי גיל, בשימוש במכשירים הניידים לצורך ביצוע פעולות פיננסיות, כאשר יותר מרבע (27%) מהצעירים בני 29-18 בעלי המכשירים הניידים החכמים אמרו שהם משתמשים במכשירים שברשותם לצורך זה, לעומת 10% בלבד מקרב בני ה-50+ בעלי המכשירים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכישת מוצרי אלקטרוניקה - בעיקר הגברים
צילום: index open
מומלצים