שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פורמולה 1: עונה חדשה ומבטיחה בפתח
    כנפיים מתכווננות, צמיגים סופר רכים, מערכות אגירת אנרגיה, יותר עצירות, חמישה אלופי עבר על המסלול והמון כבוד על כף המאזניים. עונת הפורמולה 1 יוצאת שוב לדרך אחרי שנת חורף ארוכה. קבלו קדימון

    הכינו את ימי ראשון. כשבועיים לאחר תאריך הזינוק המקורי, באוסטרליה במקום בבחריין, מזנקת עונת הפורמולה 1 לדרך חדשה. ולפחות על-פי הנתונים המוכרים לנו כעת, זו עומדת להיות עונה יוצאת דופן, מפתיעה, קיצונית וסוערת מרגע הזינוק ביום א' הקרוב, ועד חציית קו הסיום בעוד שמונה חודשים בסאו פאולו, ברזיל.

     

     

     

    נהגים וקבוצות

    לא פחות מחמישה אלופי עולם יעמדו על הגריד באלברט פארק, כולל מיכאל שומאכר שמחזיק בלא פחות משבעה תארים כאלה. לואיס המילטון,

    סבסטיאן וטל, פרננדו אלונסו, ג'נסון באטן, כולם ינסו להתרגל לשינויים טכניים משמעותיים שהתווספו לתקנון העונה, כולם במטרה מוצהרת להגביר את העניין.

     

    במבחני טרום העונה בלטו קבוצות רד-בול ופרארי, אך אין להקל ראש במקלארן, מרצדס ואפילו ברנו. אלוף השנה שעברה, סבסטיאן וטל, מצטרף לארבעה אלופי עולם לשעבר, בהם מיכאל שומאכר שזכה בתואר שבע פעמים. יש גם להניח כי מחמישה אלו ייצא אלוף העולם החדש.

     

    את עיקר תשומת לאחר ימי המבחן הארוכים במהלך הפגרה, ימשכו כנראה קבוצות פרארי ורד-בול, שרשמו את התוצאות המהירות ביותר. המכונית החדשה של רד-בול הוכיחה כי היא לא רק מהירה כמו בשנה שעברה, אלא כנראה אמינה מזו שקדמה לה. אלוף העולם המכהן, סבסטיאן וטל, חתם על חוזה עד לעונת 2014, וירצה להוכיח כי הוא מסוגל לשמור התואר.

     

    כרגיל במירוצי מכוניות, התחרות הגדולה ביותר תגיע מבן הקבוצה, מארק וובר הוותיק, שנראה בשלבים קובעים של העונה הקודמת כזוכה כמעט-ודאי. וובר ינסה ללא ספק להוכיח שיש לו את מה שנדרש, ומה שלא הצליח לספק אשתקד - קור רוח ומהירות ברגעים הקובעים.

     

    פרארי הגדולה תציג את אחד הנהגים המוכשרים ומהירים שידע עולם הפורמולה 1 מעולם, אלוף העולם לעבר פרננדו אלונסו, אשר איבד את התואר ב-2010 ברגע האחרון ובאופן מביך. לאלונסו, שהגיע לקבוצה האיטלקית במטרה אחת בלבד, תהיה זו עונת מבחן. כשלון נוסף עשוי להפעיל מכבש לחצים כדי להחליפו. כך גם לגבי פליפה מאסה, שחייב להיות קרוב יותר בזמנים לבן קבוצתו - אחרת, גם הוא עשוי לגלות כי זו עונתו האחרונה בפרארי הגדולה והעשירה.

     

     

     

    קבוצת מרצדס, שאכזבה בעונה החולפת ובימי במבחן הראשונים, הוכיחה לקראת פתיחת העונה כי מצאה כנראה את הנוסחה המתאימה. מיכאל שומאכר המבוגר והמנוסה, אחרי עונה שהעמידה בסימן שאלה את החוכמה מאחורי החלטתו לשוב למירוצים, נראה לפתע מהיר ותחרותי. הנהג הגרמני אומר כי מרצדס מסוגלת סוף סוף לנצח מירוצים, והיינו ממליצים להאזין לו היטב. גם כאן תהיה תחרות אדירה בתוך הקבוצה. ניקו רוזברג הביס את שומאכר בעונה החולפת ללא תנאי. הפעם נראה כי יחסי הכוחות יהיו שווים יותר.

     

    ואיך אפשר לשכוח את מקלארן, בה נוהגים שני אלופי עולם לשעבר - ג'נסון באטן ולואיס המילטון - ואשר נראית לפחות על הנייר בעלת פוטנציאל אדיר. אלא שהקבוצה הבריטית יכולה להיחשב דווקא כהפתעה הרעה של מבחני טרום העונה. הרבה מאד בעיות אמינות וזמנים איטיים באופן מדאיג, גרמו להמילטון הצעיר לאשר כי זו אינה חבילה שמסוגלת להתמודד על אליפות. מצד שני, לא ממש ברור כיצד זה מסתדר עם שני זמני ההקפה המהירים ביותר שקבע הצמד, במקצה האימון השני שנערך אתמול (ו').

     

    שאר הקבוצות עשויות לגנוב ניצחון מדי פעם, אך לא לאיים על ההגמוניה של הגדולות. רנו תוביל את "אמצע השדה", לאחר שנאלצה למצוא בדחיפות מחליף לנהג הבכיר בקבוצה, רוברט קוביצה הפולני, שכמעט ואיבד את חייו בתאונה במירוץ ראלי. ניק היידפלד הוותיק נקרא לדגל, וינהג לצד ויטאלי פטרוב הרוסי. השניים עשויים ליהנות ממכונית בעלת יכולת גבוהה, ובמספר מסלולים אפילו יכולת מנצחת.

     

    יתר הקבוצות ינסו לנגוס מדי פעם נקודות ספורות, וילחמו האחת מול האחרת במטרה להשיג יוקרה וכסף. קבוצת וויליאמס בעלת ההיסטוריה העשירה שמרה על הנהג הוותיק בסבב, רובנס באריקלו, ולצדו ינהג אלוף ה-GP2 בעונה שעברה, פסטור מלדונדו. פורס אינדיה שמרה על אדריאן סוטיל המרשים לעיתים, שינהג לצד הרוקי המבריק פול די רסטה.

     

    קאומי קוביאשי ימשיך בסאובר, ולצדו ינהג כישרון עולה, בחור מקסיקני בן 21 העונה לשם סרג'יו פרז, ואשר סיים שני את סבב ה-GP2. בטורו רוסו ממשיכים עם סבסטיאן בואמי וחיימה אלגוסווארי, וכך גם בלוטוס עם יארנו טרולי המנוסה והייקי קובליינן. נראין קרטיקיאן ההודי ינהג עבור קבוצת היספניה, ולצדו ינהג ויטאנטוניו ליאוצי. טימו גלוק ממשיך בקבוצת וירג'ין, ולצדו ינהג ג'רום ד'אמברוסיו הבלגי.

     


    תחילתו של רצף אליפויות חדש? סבסטיאן וטל (צילום: רויטרס)

     

    היכונו לשינויים

    כמו בכל עונה, גם לקראת 2011 הוכרזו לא מעט שינויים טכניים בתקנון, שמטרתם הגברת התחרותיות והעניין לצופים. בדרך כלל זה לא ממש עובד, אלא שהפעם יש יסוד סביר להניח כי יהיו דרמות במינון מוגבר. אחד השינויים החשובים ביותר הוא המעבר לפירלי כספקית צמיגים. הצמיגים שתספק החברה, בשונה מהברידג'סטון המוכרים, יתכלו במהירות גבוהה בהרבה מכפי שהורגלנו - בכוונה.

     

    באתר הפורמולה 1 טענו חלק מהנהגים כי התרכובת הרכה ביותר (Super-Soft), גורמת לצמיגים להתבלות עד חוסר שימושיות כבר אחרי שלוש הקפות, או שמונה במקרה של ה-Soft הנוקשה במעט. המשמעות היא כי אנחנו עומדים לקבל הרבה מאד עצירות להחלפת צמיגים, ואסטרטגיה סופר-מורכבת, תוך שנהגים בעלי סגנון נהיגה חלק יחסית, כמו ג'נסון באטן למשל - ועם מכונית שמאפשרת זאת - צפויים לזכות ביתרון אדיר. אגב, ניתן יהיה להבחין בין הצמיגים על פי צבע הכיתוב החיצוני: רטוב-כתום, ביניים-תכלת, רך ביותר-אדום, רך-צהוב, בינוני-לבן, קשה-כסף.

     

    שוני משמעותי נוסף הוא חזרתן של מערכות אוגרות אנרגיה (KERS), אותן יכול הנהג לנצל באמצעות לחיצת מתג, לצורך קבלת תוספת של כ-80 כ"ס ולפרק זמן של כשש שניות. כרגע נראה כי כל הקבוצות הגדולות ישתמשו במערכת, בניגוד לעבר.

     

    שינוי משמעותי נוסף יעניק לנהג אפשרות שליטה על זווית הכנפיים האחוריות, ובכך תתאפשר לו השפעה מיידית וקריטית על מקדם הגרר. שינוי זה יאפשר לנהג לבחור האם ברצונו לבחור במהירות גבוהה יותר ברגע מסוים (הישורת למשל) לצורך עקיפה. 

     


    האם פרארי תחזור העונה להגמוניה? (צילום: AP)

     

    שינוי נוסף אותו הכרנו בעבר, קובע כי נהגים שסיימו את מקצה הדירוג הראשון בזמן איטי מההקפה המהירה ביותר ב-107%, לא יזנקו כלל. זאת במטרה לסלק מהמסלול קבוצות ונהגים איטיים במיוחד, אשר יוצרים בעיקר עיכוב לאחרים.

     

    מה עוד? בניגוד לפרסום המקורי, "למרות שאנחנו יודעים שקשה מאד לבדוק זאת", האיסור על הוראות קבוצתיות יורד מהתקנון, ומארגני המירוץ יעבירו יותר סמכויות לשופטים. נהגי עבר יוזעקו לדגל כדי לסייע בפתרון מחלוקות קשות.

     

    ובעיקר, הכינו את הפיצוחים. עומדת להיות עונה סוערת. באחריות. 

     


    פורמולה 1 - עונת 2011

    פורמולה 1 - עונת 2011
    תאריך מקום מסלול
    13.03 בחריין - בוטל סאחיר
    27.03 מלבורן, אוסטרליה אלברט-פארק
    10.04 קוואלה לומפור, מלזיה ספנאג
    17.04 שנחאי, סין שנחאי
    08.05 איסטנבול, טורקיה איסטנבול פארק
    22.05 ברצלונה, ספרד קטלוניה
    29.05 מונאקו מונאקו
    12.06 מונטריאול, קנדה ז'יל וילנב
    26.05

    ולנסיה, ספרד (אירופה)

    ולנסיה
    10.07 אנגליה סילברסטון
    24.07 גרמניה נורבורגרינג
    31.07 בודפשט, הונגריה הונגורגרינג
    28.08 בלגיה ספא
    11.09 איטליה מונזה
    25.09 סינגפור סינגפור
    09.10 יפן סוזוקה
    19.10 קוריאה יונגאם
    30.10 דלהי, הודו ג'ייפי
    13.11 אבו-דאבי יס מרינה
    27.11 סאן-פאולו, ברזיל אינטרלגוס

    * קיום המירוץ בהודו כפוף לאישור המסלול 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שומאכר - חזר לעצמו בגיל 42?
    צילום: רויטרס
    אלונסו - יצדיק את התקוות?
    צילום: AP
    היידפלד - ברגע האחרון
    צילום: רויטרס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים