שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פורמולה 1: וטל שוב מנצח, במירוץ עמוס דרמות

    מירוץ הגרנד פרי של מונאקו הסתיים בדיוק כפי שצפוי היה, לאור הישגי הנהגים והקבוצות מתחילת העונה - ניצחון נוסף לסבסטיאן וטל ורד-בול. אלונסו סיים שני בפרארי

    הרבה דרמות, מעט הפתעות. סבסטיאן וטל, אלוף העולם במירוצי פורמולה 1, מחזק את אחיזתו על תואר נוסף, שני ברציפות. הנהג הגרמני המוכשר ניצח במירוץ היוקרתי מכולם במונאקו, ויכול לסמן V על מירוץ נוסף, החמישי משישה שנערכו השנה. למרות עקיפות רבות, תאונות, מכוניות קוצבות ואפילו הזנקה מחודשת כשנותרו מספר הקפות לסיום, וטל הוכיח כי הוא הטוב מכולם כרגע.

     

    על מסלול רחובות צר שבקושי מאפשר עקיפות, ידע הנהג הצעיר לנצל כל גרם של אסטרטגיה, כולל לא מעט מזל, והותיר עצמו נקי ממעורבות בכל ההתרחשות הדרמטית שמסביב. בדיוק המתכון הנכון לניצחון.

     

     


    זוז מהדרך, סבא. המילטון מסביר לשומאכר שהגיע הזמן לפרוש (תצלום: AP)

     

    במהלך מקצי האימונים שקדמו למירוץ, התקשה וטל להיות דומיננטי כהרגלו. אך במקצה הדירוג ביום שבת הוכיח מדוע הוא כה מצליח. הנהג הגרמני היה מהיר מכולם בפער גדול, תוך שהוא אינו מתקשה לרשום על שמו זינוק נוסף מהעמדה הבכירה. ומונאקו הוא ללא ספק המסלול בו זינוק שכזה חשוב יותר מכל, שכן עקיפה במסלול הרחובות הצר, כמעט ואינה אפשרית ללא "עזרה" של הנהג הנעקף. ובכל זאת, מאחורי וטל ששמר על מקומו לאחר הזינוק, התחוללה דרמה גדולה ועמוסת עקיפות לא אופייניות. פרננדו אלונסו עקף עם הפרארי מיד לאחר הזינוק את ג'נסון באטון, בעוד שומאכר איבד לא פחות מחמישה מקומות, אך מיד עקף את המילטון.

     

    בין ההקפות 16 ו-18 נכנסה חבורת החוד להחלפת צמיגים, כאשר איש אינו יודע בשלב זה כי עבור סבסטיאן וטל, מדובר בהחלפה היחידה - והלא מוצלחת בפני עצמה - לכל המירוץ. החלפה מהירה אפשרה לג'נסון באטון במקלארן לחלוף על-פני נהג הרד בול, כמו גם על אלונסו. ניסיון עקיפה אגרסיבי של לואיס המילטון על פליפה מאסה מפרארי (הקפה 34), הוביל לתאונה בין השניים, עליה קיבל המילטון בהמשך עונש "מעבר ברחבת הטיפולים". מאסה מצדו מצא עצמו מיד אחרי האירוע עם המילטון מחוץ למירוץ, לאחר תאונה במנהרה.

     

    בהקפה ה-49 נכנס ג'נסון באטון להחלפת צמיגים שלישית, ויצא ממנה כשהוא ממוקם שלישי, אחרי וטל ואלונסו. הפער בין השלושה נסגר כמעט לחלוטין, מה שאפשר מראה לא שכיח של שלוש מכוניות מובילות כדבוקה במהלך מספר הקפות. וטל שהשתמש באותו זמן בצמיגים שחוקים למדי, מצא עצמו בנחיתות מסוימת בכל הנוגע לאחיזה, עובדה שעשויה הייתה לייצר דרמות נוספות ומפתיעות בצמרת. אלא שהמירוץ הופסק בפעם השניה עקב תאונה, מספר הקפות לסיום. בזמן שנותר עד ההזנקה החליף וטל את צמיגיו, ומנע מאיתנו סיום מרהיב למירוץ עמוס התרחשויות. לאחר ההזנקה מחדש לא התקשה הגרמני לשמור על מקומו.

     

    מירוץ מונקו, תוצאות

     

    1. סבסטיאן וטל, רד-בול, 25 נקודות

    2. פרננדו אלונסו, פרארי, 18 נקודות

    3. ג'נסון באטון, מקלארן, 15 נקודות

    4. מארק וובר, רד-בול, 12 נקודות

    5. קמואי קובאיאשי, סאובר, 10 נקודות

    6. לואיס המילטון, מקלארן, 8 נקודות

    7. אדריאן סוטיל, פורס אינדיה, 6 נקודות

    8. ניק היידפלד, רנו, 4 נקודות

    9. רובנס באריקלו, וויליאמס, 2 נקודות

    10. סבסטיאן בואמי, טורו-רוסו, 1 נקודה

     

    אליפות הנהגים

     

    1. סבסטאין ווטל, 143 נקודות

    2. לואיס המילטון, 85 נקודות

    3. מארק וובר, 79 נקודות

    4. ג'נסון באטן, 76 נקודות

    5. פרננדו אלונסו, 69 נקודות

    6. ניק היידפלד, 29 נקודות

    7. ניקו רוזברג, 26 נקודות

    8. פליפה מאסה, 24 נקודות

     

    אליפות הקבוצות

     

    1. רד-בול, 222 נקודות

    2. מקלארן, 161 נקודות

    3. פרארי, 93 נקודות

    4. רנו, 50 נקודות

    5. מרצדס, 40 נקודות

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רד-בול. בלתי ניתנת לעצירה
    צילום: AP
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים