שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מוניות השרות נגד הרפורמה בתח"צ בגוש דן

    מפעיליהן טוענים כי השינויים המתוכננים בפעילות התחבורה הציבורית במטרופולין תפגע בהם קשות, ומעשית תגרום לביטולן. בעלי המוניות מאיימים בפנייה לערכאות. במשרד התחבורה בחרו שלא להגיב

    נאבקים על משכורתם. מוניות השרות של "קו 51" בגוש דן, שיגרו באמצעות היועץ המשפטי שלהן, עו"ד שי גלעד, מכתב לשר התחבורה ובו דרישה להיפגש בדחיפות כדי לשלבן ברפורמה המתוכננת בתחבורה הציבורית. לדברי גלעד, אם לא ימצא פתרון לשילובן, לא יהיה לחברה כל פתרון אחר, אלא לפנות לערכאות. במכתב לשר נאמר כי "איש ממשרדך או מחברת נתיבי איילון לא נועץ במרשתנו... נודע לנו כי ההיוועצות נעשתה עם נציגי חברות האוטובוסים בלבד...".

     

    חברת קו 51 מפעילה ברישיון קווי שירות ממרכז פתח תקווה לתחנה המרכזית בתל אביב, כשקו השרות עובר בערים פתח תקווה, בני ברק, רמת גן ותל אביב.

    לטענת גלעד, לרפורמה בתחבורה הציבורית - הן במערך הקווים והן בתמחור הנסיעה - תהיה השפעה מכרעת על על המשך תפקודה של החברה. לדבריו, "קביעת תמחור אחיד לנסיעות עירוניות, מבלי לקחת בחשבון את תמחור הנסיעה במוניות השרות, כמו-גם קביעת כרטיס מעבר חופשי בין קווי אוטובוס שונים, מבלי לשתף את קווי השירות במוניות, תפגע ללא ספק בקווי השירות ובציבור". לסיום מבקש גלעדי לקיים פגישה דחופה עם שר התחבורה, ישראל כץ.

     

    מוניות השרות חוששות כי ייקור אחיד ל-6.40 שקלים (במקום 6.00 עד עתה) לנסיעות באזור גוש דן, יפגע קשות במוניות השרות הדורשות תשלום של 11 שקלים עבור קו דומה. כדי להקטין את ההפסדים הצפויים, פנה במקביל ארגון מוניות השירות לשר, בקשה להתיר הסעת 13 נוסעים במונית שירות, במקום 10 כיום. בכירי הארגון מעריכים כי תוספת של שלושה מקומות ישיבה בכל מונית שירות, תאפשר לעוד 100 אלף תושבים לנסוע מדי יום בתחבורה ציבורית .

     

    "הגדלת התפוסה במוניות השירות כרוכה בפעולה טכנית בלבד, שמשמעותה הגדלת כמות הנוסעים באותו מספר כלי רכב בכ- 30%, מבלי להגדיל את נפח התנועה ברחובות ובכבישים" נאמר בפנייה. בארגון מוניות השירות מדגישים כי אין כל מניעה להגדיל את מספר המושבים ברכב שנועד מלכתחילה להסיע 15 נוסעים כולל הנהג. "הוספה של שלושה מושבים לא תפגום בבטיחות ובנוחות הנסיעה", מבטיחים בארגון מוניות השירות.

     

    במשרד התחבורה העדיפו לא להגיב.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מוניות שירות - מי עונה?
    צילום: אלעד גרשגורן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים