שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ח"כ דב חנין: יש לאפשר נסיעה חינם באוטובוס
    לקראת הרפורמה בקווי האוטובוס בגוש דן, מציע חנין לאפשר נסיעה ללא תשלום בכל קווי האוטובוס בגוש דן, בשבועיים הראשונים של חודש יולי וכדי "לרכך את הלם שינוי הקווים". בנוסף, משרד התחבורה התבקש להציע הנחות בנסיעה לתלמידי ישיבות
    ח"כ דב חנין קורא היום (ג') למשרדי האוצר והתחבורה, לפטור נוסעי אוטובוסים בגוש-דן מתשלום בשבועיים הראשונים של חודש יולי, וזאת במטרה להקל על יישומה של רפורמה מקיפה בקווי האוטובוס. "כדי לרכך את הלם שינוי הקווים, אני מציע לקבוע כי בימים הראשונים של הרפורמה תהיה הנסיעה באוטובוסים
    חינם", אמר חנין בישיבה שערכה ועדת הכספים, בעניין עידוד השימוש בתחבורה ציבורית. חנין הוסיף כי "מהלך כזה יוכל גם לעודד משתמשי רכב פרטי לבחון את השימוש בתחבורה הציבורית".

     

    בדיון שנערך אמש (ב') במליאת הכנסת בעניין הצעות אי-אמון בממשלה, התייחס סגן שר האוצר יצחק כהן לטענות בנוגע להתייקרות הצפויה במחירי הנסיעה באוטובוסים ולרפורמה בקווים: "לא ניתן לומר כי מחירי התחבורה הציבורית בגוש דן-עולים", אמר סגן השר, "מאחר ששיטת תמחור הנסיעה משתנה כליל, חלק מהתעריפים יעלו וחלקם ירדו".

     

    • למרות ההבטחות: הנסיעה בגוש דן מתייקרת

     


    "צריך להבטיח שדרוג אמיתי של המערכת" (צילום: עמית מגל) 

     

    "יעלה כסף, אבל יחסוך הרבה"

    ח"כ חנין, שבעבר כבר הציע להוזיל משמעותית את השימוש בתחבורה ציבורית, אמר היום בוועדת הכספים כי "לשחרר את ישראל מהתלות ברכב הפרטי יעלה כסף, אבל יחסוך הרבה יותר. כדי לעודד אנשים להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולעבור לתחבורה ציבורית, צריך להבטיח שדרוג אמיתי של המערכת, בדגש על התחבורה הציבורית במטרופולינים, ששם נמצאת עיקר הבעיה".

     

    במהלך הישיבה בוועדה, גם מתח חנין ביקורת על התייקרות מחירי הנסיעה, וזאת במסגרת הרפורמה מתוכננת בקווי האוטובוס בגוש-דן. כך למשל, מחיר נסיעה עירונית בסיסית בגוש-דן יעלה מ-6 שקל ל-6.40 שקל, ומחיר חופשי-חודשי מרחבי יתייקר ב-13%, ויעלה 227 שקל. מנגד, חלק מהנסיעות יוזלו, וכן יתאפשר מעבר בין קווים של חברות שונות במשך כ-90 דקות ללא תוספת תשלום.

     

    בדברים שאמר אמש במליאת הכנסת, הסביר סגן שר האוצר כי "רכישת כרטיס בודד תאפשר נסיעה בכמה קווי אוטובוס במסגרת זמן של כשעה וחצי, וזאת בניגוד למצב היום. בסיכומו של דבר, היקף ההנאה מהשינוי עולה על מידת הפגיעה, ולראיה, השינוי יחייב את המדינה בהגדלת תקציבי הסובסידיה לתחבורה הציבורית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים".

     

    "תנו הנחה לתלמידי ישיבות"

    בדיון שנערך היום, ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, להבין מדוע תלמידי ישיבות לא מקבלים הנחות זהות לאלה להם זכאים סטודנטים המשתמשים בתחבורה ציבורית. "מדוע מפלים לרעה דווקא את תלמידי הישיבות, האם יש להם רכב פרטי שאין לסטודנטים?", שאל את מנהל אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, יהודה אלבז.

     

    לדברי גפני, האוצר התנגד בעבר להרחיב את מעגל ההנחות למשתמשים בתחבורה ציבורית, בטענה שהוספת סטודנטים לאמנות והנדסה לזכאים להנחה, תיאלץ אותו לתת הנחה דומה גם לתלמידי הישיבות. "אחרי שהוסיפו גם את לומדי האמנות וההנדסאות למקבלי ההנחות מאחורי גבי, שוב הפלו לרעה את תלמידי הישיבות", אמר.

     

    אלבז הבטיח לבדוק ולהגיב על האפשרות להוסיף את תלמידי הישיבות לזכאי ההנחות בתחבורה הציבורית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ח"כ דב חנין: "להשאיר את הרכב בבית"
    צילום: ירון ברנר
    סגן שר האוצר, יצחק כהן: "תעריפים עולים ויורדים"
    צילום: גיל יוחנן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים