שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    הפקיד צ'קים לחשבונו - וגילה שהופקדו לאדם אחר

    רוני המחזיק בחשבון עסקי בבנק מזרחי-טפחות ברמת גן ב-6 השנים האחרונות: "אני לא תמיד מקפיד לעבור על דו"ח התנועות בחשבון. אם לי זה קרה 3 פעמים במשך חודש, כמה פעמים זה קרה בלי ששמתי לב? ולכמה עוד אנשים זה קורה?"

    האם אתם טורחים לבדוק שהצ'קים שאתם מפקידים לחשבונכם בבנק גם נכנסים לשם? מסתבר שצ'קים שמיועדים לחשבון העו"ש שלכם עשוים למצוא את דרכם לחשבונות של לקוחות אחרים. אחד מהלקוחות שנפגע מהתופעה הוא רוני המחזיק בחשבון עסקי בבנק מזרחי-טפחות ברמת גן ב-6 השנים האחרונות. מדי יום הוא מפקיד צ'קים לחשבונו באמצעות עמדת ה"אל תור".

     

    רוני אינו מקפיד לעקוב אחר התנועות בחשבונו מדי יום, אך אחת לפרק זמן מסוים הוא מבצע בדיקה בחשבונו. באחת הבדיקות שעשה לפני כחודשיים הופתע לגלות כי צ'ק על סך 3,600 שקל שהפקיד בחשבונו מספר ימים קודם, לא נכנס לחשבון.

     

    רוני פנה לסניף שבו פועל החשבון שלו ולאחר בירור גילה להפתעתו כי במזרחי-טפחות יש חשבון נוסף, בסניף אחר, שמספרו זהה לחלוטין לזה שלו - וכי הכספים שיועדו לחשבון שלו - הופקדו דווקא בחשבון האחר.

     

    בכך לא הסתיימה הפרשייה. שבוע לאחר מכן הפקיד רוני צ'ק נוסף בסכום של 5,800 שקל. רוני שב לסניף והתלונן בשנית על התקלה. הפעם התחייבו בבנק כי יפעלו לסגירת החשבון של הלקוח השני, כדי למנוע טעויות דומות בעתיד.

     

    "כל האירועים האלה קרו לפני חודש בדיוק", אמר רוני ל-ynet "כשחשבתי שהכל כבר סודר. הפקדתי שוב צ'קים לחשבון בעמדת האל תור. אחרי כמה ימים קיבלתי טלפון מהפקיד בבנק יהב שהסביר לי כי נוצרה בעיה עם הצ'קים שלי וכי לא ניתן להפקיד אותם. בהתחלה לא הבנתי מה הוא רוצה ממני – הרי אין לי בכלל חשבון ביהב, אבל אחרי שביררתי בסניף הבנק שלי התברר לי ששוב שני צ'קים שהפקדתי לחשבון שלי הגיעו בטעות למקום אחר – הפעם גם לבנק אחר".

     

    לדברי רוני, בבנק הסבירו לו שגם החשבון בבנק יהב זהה לשלו וייתכן כי זהו מקור התקלה. למרות הפקידה הנחמדה בבנק מזרחי, שניסתה לסייע, ולמרות שבבנק הבטיחו לפצות אותו, אומר רוני כי נכון להיום לאף אחד אין מושג איפה הצ'קים שלו. "הבנתי שהם מחכים לקבל אותם בחזרה כדי לזכות אותי, אבל הם עדיין לא הגיעו".

     

    רוני מאמין כי בסופו של דבר העניין יסתדר והכספים יושבו לו, אולם מטרידה אותו מאוד המחשבה – האם באמת מדובר פה בתקלה מתמשכת ואולי רוחבית בבנק, שמשמעותה כי ייתכן שגם כספים שהפקיד בעבר כלל לא הגיעו לחשבונו.

     

    "אני מפקיד הרבה צ'קים ומזומנים במהלך השנים, ואני לא תמיד מקפיד לעבור על דו"ח התנועות בחשבון. אם לי זה קרה 3 פעמים במשך חודש, כמה פעמים זה קרה בלי ששמתי לב? ולכמה עוד אנשים זה קורה?"

     

    ממזרחי-טפחות נמסר בתגובה: הפקדת הצ'קים של הלקוח לחשבון של לקוח אחר, בסניף אחר של הבנק, נעשתה בטעות, על רקע העובדה שמספרי הזיהוי של הסניפים – אחד ותיק ואחד שנפתח רק לאחרונה, דומים.

     

    הגברת ערנותם של הבנקאים בשני הסניפים מחד ופעולה מיכונית שתינקט בימים הקרובים מאידך, יבטיחו שלא תיעשה טעות דומה בעתיד.


    פורסם לראשונה 26/06/2011 22:44

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים