שתף קטע נבחר

ממתינים לרב-קו - קשישים ונכים מיואשים בשמש

עמדות רכישת כרטיסי הרב-קו המגנטיים של אגד, אמצעי תשלום העומדים בליבה של הרפורמה בתחבורה הציבורית, לא עומדות בעומס הממתינים. לעיתים זה נראה גרוע במיוחד, כמו העמדה הקורסת בחולון. התמונות מספרות הכל

רפורמה בתחבורה הציבורית - הצדדים הפחות יפים. בעוד שחלק ניכר מהציבור טרם הפנים את עשרות השינויים בקווי התחבורה הציבורית בגוש דן, ומתקשה לגלות איזה אוטובוס יביא אותו למחוז חפצו, יש כאלה המתקשים אפילו לקבל את כרטיס הכניסה לרפורמה - הרב-קו. שכן בימים האחרונים עמוסות תחנות החלוקה של חברת אגד באלפי נוסעים, המעוניינים לרכוש את הכרטיס המגנטי האישי, בעזרתו ניתן ליהנות מנסיעות המשך בפרק זמן של 90 דקות, ואף לקבל הנחות קבועות לסטודנטים, פנסיונרים, בני נוער וזכאים אחרים.

 

 

 

בעוד שבחברת דן פועל הכרטיס האלקטרוני כבר קרוב לשנתיים, באגד שולב המהלך ביום תחילת הרפורמה - שישי. התוצאה: מלבד תקלות קשות במכונות הכירטוס באוטובוסים, נוסעים רבים נאלצו בעיקר להמתין בתורים ארוכים בעמדות חלוקה. כך למשל הצטבר בצהריים תור של עשרות תושבים, מרביתם קשישים וחלקם נכים, מחוץ לעמדת החלוקה של אגד ברחוב וייצמן בחולון. "אנחנו ממתינים פה כבר למעלה משעה, היו פה כאלה שהלכו והתייאשו", אמרה ל-ynet דבורה כהן, משכונת תל גיבורים. כהן, ורבים כמותה, המתינו בשמש הקופחת בישיבה על המדרכה, ממתינים לנציג אגד.

 

מה שדבורה כנראה אינה יודעת, הוא כי לא כל נוסע חייב את הרב-קו כדי ליהנות מהטבות הרפורמה. במשרד התחבורה, ובעיקר בקרב נהגי האוטובוס, לא מבליטים למשל את קיומו של כרטיס אחר, רב-קו "אנונימי" שאינו דורש פרטים מזהים ותהליך הנפקה ארוך. דבורה וחבריה אינם יכולים לדעת, שכן הפירוט אודות הכרטיס אינו מופיע בחוברות ההסבר לנוסע, אלא רק במקום מסויים באתר הרפורמה. זאת, למרות הערך הצרכני המשמעותי הטמון בו.

 

אחרי הכל, מדובר בכרטיס המאפשר שימוש חופשי בקווים החדשים והוותיקים למשך 90 דקות, בעלות של נסיעה בודדת, מבלי לרכוש רב-קו מגנטי המצריך גם מילוי פרטים מזהים ומסירת תמונה שתודפס על גב הכרטיס. בנוסף, נסיעות ההמשך חינמיות, ויש הנחה של 20% על כל סכום שייטען מעל 30 שקלים.

 

מבדיקת ynet עולה כי נוסעים נטולי רב-קו המבקשים לשלם במזומן לנהג, לא מקבלים ממנו מידע זה, על אף שמדובר בחיסכון ניכר, בעיקר כאשר מדובר בנוסעים מזדמנים שאינם מתגוררים בגוש דן - תיירים, משתמשי אוטובוס מזדמנים ותושבי אזורים מרוחקים. אגב, הרב-קו האנונימי מאפשר טעינת כמות נסיעות מוגדרת, ובכך ניתן להבטיח הנחה עתידית גם אם התעריפים יעלו.

 

חסרונות הכרטיס האנונימי - ההטבות הקבועות לפנסיונרים, בני נוער, סטודנטים וזכאים, לא ניתנות לרוכשי כרטיסים אלו, אך ניתנים כמובן להעברה. חיסרון נוסף: בניגוד לכרטיס הרב-קו הקבוע, על אובדן כרטיס אנונימי לא ניתן שום החזר כספי. מחירו של כרטיס אנונימי עומד בשלב זה על חמישה שקלים (10 שקלים מה-1.9), בנוסף כמובן לסכום שיוטען בו.

 

ממשרד התחבורה נמסר: "כל הנהגים תודרכו ליידע את הציבור על האפשרות לרכוש כרטיס אנונימי". מאגד נמסר כי "אגד נערך מבעוד מועד ופתח מספר נקודות של רב קו בגוש דן ובעיקר בחולון. בנקודה בווייצמן יש שלוש עמדות הפועלות בו זמנית, וטיפלו ב-18 אלף לקוחות, רובם מחולון ובת ים. יש לנו אנשים שמטפלים בעיקר בבעלי מוגבלויות, בין אם באמצעות מקומות ישיבה או חלוקת שתייה קרה. אנו לא מופתעים מהביקוש הגדול, ומעריכים שבימים הקרובים רמת הביקוש תתאזן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ומה כתוב בחוברת
צילום: מישל דור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים