שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מדריך וידאו: 5 תרגילים שיכינו את הילד לשחייה

    מבלים עם הילדים בבריכה כדי להימלט מהחום? אתם יכולים לנצל את הזמן כדי להכין אותם, בצורה מהנה, לקראת לימודי השחייה. מאמן השחייה אורי סלע מדגים, במדריך מצולם, מה יכול כל הורה לעשות - בלי עזרים מיוחדים

    אין זמן טוב יותר מתקופת הקיץ לבילוי בבריכה. החום הגדול גם ככה לא מאפשר לנו לטייל או אפילו לבקר בגן הציבורי, והבריכה הקרירה היא אופציה מצויינת להעביר אחר צהריים או בוקר של בילוי עם הילדים - שנראה כי בתקופת החופש הגדול מקבלים צורה של טלוויזיה.

     

     

    את הבילוי בבריכה אפשר להפוך לאימון של ממש עבור הילדים, שמטרתו לחזק את השרירים החשובים, לשמור על הכושר הגופני, להתכונן לקראת לימודי השחייה - ויותר מכל ליהנות. לפניכם מספר תרגילים שניתן לבצע בכל בריכה, בלי צורך במיומנות או באביזרים מיוחדים. התרגילים מתאימים בעיקר לילדים בגילאי ארבע עד שש.

     

    חשוב לציין כי התרגילים אמורים להתבצע בדרך מהנה ולכן אם משהו לא גורם להנאה לילד ניתן בהחלט לוותר עליו כרגע ולהמשיך לשחק במים בלי תרגילים מיוחדים. זכרו כי להורים יש את הכוח והיכולת לגרום לילדים לאהוב את המים וליהנות מהבילוי בבריכה.

     

    1. כוח הבננה: הענקת ביטחון במים

    התרגיל: התרגיל הראשון והחשוב ביותר הוא שחייה עם ידיים מתוחות קדימה בצורת חץ, רצוי עם סנפירים (כיוון שסנפירים גמישים עוזרים לגמישות כף הרגל). החזה נשען על בננה.

     

    המטרה: המטרה היא להרגיל את הילד להתקדמות במים ולתת לו ביטחון, כאשר בשלב זה הוא לא מכניס את הראש למים. כאשר הילד מצליח לשמור על הסנפיר במים, הידיים בצורת חץ, האגודל כמעט מחוץ למים והראש בחוץ אנו מחזקים מאוד את הכתפיים, תנועת הרגליים ואת הנשימה - תוך כדי התנגדות המים על החזה בזמן ההתקדמות. 

     

    2.עושים פווו: בלונים ושליטה בנשימה

    התרגיל: הילד נושף אוויר מהפה ואנחנו מבקשים ממנו להכניס את הראש למים. בזמן הזה ניתן להעביר דברים מתחת למים על מנת שהוא יראה. כמובן כאשר הוא חש שנגמר לו האוויר הוא מרים את הראש לאט.

     

    המטרה: התרגיל מלמד לעצור נשימה ולשלוט בשלב הראשוני של הפרדה בין שאיפה (לקיחת אוויר) לבין נשיפה (הוצאת אוויר). כאשר לילד יש נשיפה של שלוש שניות ניתן לדעת שהוא לא יבלע מים כאשר הוא יכניס את הראש למים.

     

    3. על הריצפה: תפיסת חישוקים  

    התרגיל: יש ילדים שישר מתחברים לצלילה ויעשו זאת בקלות. אחרים צריכים קצת יותר שכנוע. בשני המקרים התרגיל מומלץ, וניתן לשנות את רמת הקושי שלו לפי התקדמות הילד. בתחילה נשים את החישוק על המדרגות או במקום אחר שאינו עמוק, על מנת ליצור הצלחה. אם הילד מצליח נפזר לו את החישוקים במקום עמוק מעט יותר, כאשר הוא צריך לחפש אותם. אם הוא הצליח גם בכך נבקש ממנו לתפוס את החישוק עם הפה, כך שהוא מתרגל לפתוח פה ולהתאמץ מבלי לבלוע מים.

     

    המטרה: לגרום לכך שהילד לאט לאט ישאיר את הראש זמן ארוך יותר במים, בלי שהוא ישים לב לכך.

     

    4. להרים ראש: עם או בלי בננה 

    התרגיל: בתרגיל זה הילד מרים את ראשו כאשר גופו מונח על הבננה תוך כדי התקדמות, ולאחר מכן מכניס את הראש למים לזמן מדוייק של שלוש שניות. אם הוא מצליח להרים את הראש בלי שהחץ "יפול למים", כלומר מבלי שהידיים שנמצאות בקו המים יורדות למים, הוא כבר מוכן לשחייה גם ללא מצופים ובננה. ניתן גם לתת לילד לשחק עם חישוק, כמו הגה ולאחר שלוש שניות לבדוק שההגה עדיין בקו המים ולא בתוכם.

     

    המטרה: לחזק את שרירי הצוואר ואת כל חגורת הכתפיים. לחזק את הנשימה ולראות מהי הרמה של הרמת הראש ללא מצוף.

     

    5. ועכשיו לבד: שחיית חץ ללא אביזרים

    התרגיל: התקדמות במים עם ידיים בצורת חץ והרמת ראש בכל שלוש שניות.

     

    המטרה: לראות שהילד מצליח לשמור, כמו בתרגיל הקודם, את הידיים בצורת חץ בקו המים. אם הוא לא ירים את הראש הוא יבלע מים - מצב שאנו מנסים להימנע ממנו.

     

    אורי סלע הוא מאמן שחייה, מנהל מקצועי ובעלים של רשת עולם המים


     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    להתכונן לשחייה - בכיף
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים