שתף קטע נבחר

אל תהיו כבדים: מדריך בשמים לקיץ

דווקא בימי מזג אוויר כבשני חשוב לנו להריח טוב אבל יותר מכך מומלץ לבחור בסגנון קליל. כדי להימנע מהפצת ענני בושם שיגרמו לסביבתכם להתעטש, כדאי להשתמש בניחוחות רעננים וקייצים. ליקטנו עבורכם את המיטב

אחרי שכבר מזמן אפסנו את הצבעים המונוכרומטיים של החורף לטובת הצבעוניות העזה של העונה החמה, הגיע הזמן גם לנטוש את הריחות הכבדים והחמימים של ימות הגשם. אחד הדברים שאני הכי מחבב בקיץ (ואין יותר מדי) הם הבשמים הקלילים יותר, בעלי הניחוחות הרעננים שמקררים אותנו בלחות הבלתי נסבלת שלנו.

 

למעשה האקלים השפיע על התפתחות סוגי הבשמים לפי עונות השנה, כשהחלוקה הגסה היא בין בשמי קיץ ואביב לבין אלה של החורף והסתיו. מעבר לריחות הקלילים של הקיץ, הבשמים בעונה החמה יהיו עם אחוזה אלכוהול נמוכים יותר, שכן אלכוהול בבושם עלול לגרום לכתמים בעור אחרי החשיפה לשמש.

 

הרשתי לעצמי לעשות סיבוב על הריחות הטריים שניתן למצוא על המדפים לקראת הקיץ והאמת היא שיש למה לצפות. נשים וגם גברים, קבלו את הבשמים שהייתם רוצים שיהיו שלכם בקיץ הנוכחי.

 

ריח שיקי למארק ג'ייקובס

אחד הבשמים החדשים העונה, הוא Daisy Eau So Fresh לבית אחד המעצבים החביבים עליי מארק ג'ייקובס. מדובר בבושם פרחוני-פירותי שיתאים לפאשניסטה המקומית, כמו גם לכל מי שלא מפחדת מקצת נועזות. אהבתי את הרעננות והנשיות שמשדר הבושם, הן בריח והם בעיצוב ההיסטרי של הבקבוק. בהתאם לעיצוביו של ג'ייקובס ניתן לזהות נגיעות וינטג' גם בבושם והמרכיבים כגון ענבים אדומים, פטל, ליצ'י, יסמין, שזיף וכו' הרסו לי את הבריאות.


Daisy Eau So Fresh של מארק ג'ייקובס (צילום: יח"צ)

 

 

מדד הברטלייק: 9

מחיר: 464 שקל ל-75 מ"ל, 599 שקל ל-125 מ"ל

ניתן להשיג: רשתות הפארם ובסניפי המשביר לצרכן

 

דונה קארן עסיסית מתמיד

כמיטב המסורת, גם השנה ליין הבשמים של דונה קארן כולל את גרסת הקיץ Be Delicious Juiced, ובשפת העם ניחוח דלישס שכולל תמצית נקטר נשית. האמת שהבושם כולל שילוב מנצח של תפוחים בשלים ופירות עם נקטר מנגו ולקינוח עלי סיגליות. התוצאה היא ריח נשי ומתקתק, שמאוד הולם את הקיץ הישראלי.

ותודה ששאלתם: ליין הבישום של דונה קארן הושק לפני חמש שנים, והרעיון הוא בשמים שמתאימים בראש ובראשונה לאישה הניו-יורקית והמודרנית. מדובר בריחות שאכן הורסים את הבריאות, דלישס, ושגם יחזיקו מעמד לאורך רוב שעות היום.


 Be Delicious Juiced של דונה קארן (צילום: דן לב)

 

מדד הברטלייק: 7

מחיר: 320 שקל ל-50 מ"ל

ניתן להשיג: בנקודות המכירה של בשמי DKNY, ברשתות ניו-פארם והמשביר לצרכן.

 

סברובסקי לנצח

שיתופי פעולה בין חברות קוסמטיקה לאנשי אופנה עושים לי את זה ביג טיים, ולכן לא הפסקתי להתעלף מהבושם לאשה Aura By Swarovsky. מדובר ביצירה שנולדה במפגש שבין אמני הקריסטל לבית סברובסקי לבין קבוצת הבישום של חברת קלרינס. התוצאה היא פרשנות מחודשת ובעיקר עכשווית של המורשת האגדתית של סברובסקי. " הרעיון לבושם עלה כבר בשנת 2003", מספר מרכוס לנגס-סברובסקי, חבר מועצת המנהלים של סברובססקי קריסטל, "כשהתחלנו לחשוב על חיזוק הנשיות והרגש לזהות הכללית של המותג. רעיון הבושם התחיל לקרום עור וגידים רק ארבע שנים אחר-כך, ומעבר לאופנה והגלאם, רצינו ליצור בושם בקונספט נצחי".

 

ואכן מעבר לרעננות שבניחוח עצמו, ממש כמו בשמים רבים שהושקו לקראת הקיץ, ישנן נגיעות נשיות חושניות שתתאים יותר לאלו שבטוחות בעצמן. אהבתי שניתן לרכוש בקבוקון מילוי לבושם במחיר מוזל, ובמקביל ישנו ליין שלם של מוצרים תואמים לרבות קרם גוף מבושם, דאורדורנט ספריי מבושם ועוד.


Aura By Swarovsky (צילום: סיימון פרי) 

 

מדד הברטלייק: 8

מחיר: 320 שקל ל-30 מ"ל, 430 שקל ל-50 מ"ל, 550 שקל ל-75 מ"ל, בקבוק מילוי, 320 שקל ל-50 מ"ל

ניתן להשיג: ברשת סופר-פארם

 

מהדורת קיץ לאיסי מיאקי

עוד בתור תלמיד תיכון אני זוכר את ההיסטריה המקומית סביב השמים של איסי מיאקי. למעשה, אמן הבישום היפני מוציא ליין בשמים מדי קיץ מאז שנת 1995 אבל השנה התעלפתי על הגרסה הנשית והגברית לבית איסי מיאקי. את ההשראה לבושם, שבאה לידי ביטוי גם בעיצוב הבקבוק והאריזה, שאב מיאקי ממצולות הים, בו המים מקבלים את גווני הטורקיז הלוהטים.

 

לבושם לאשה ( L'Eau d'Issey Summer) ניחוח צלול ממש כמו מי ים (נשבע לכם) והשילוב בין התו העליון המורכב מורד ומאגס מים לבין תו הבסיס המכיל את פרח האוסמנטוס ותווים עציים יוצר ניחוח רך ונעים. הבושם הגברי לעומת זאת (L'Eau d'Issey pour home Summer) בעל ניחוח ממריץ, מעורר ומתגרה. יתאים גם לגברברים הצעירים מבינינו, אך גם למי שסימנו וי על העשור השלישי לחייהם.


L'Eau d'Issey Summer של איסי מיאקי (צילום: רוברטו קגלי)

 

מדד הברטלייק: 8

מחיר: אשה, 388 שקל ל-100 מ"ל, גבר, 360 שקל ל-125 מ"ל

ניתן להשיג: ברשתות הפארם, אפריל ובסניפי המשביר לצרכן

 

גם ג'וסי וגם קוטור

המותג הותיק והחביב עליי ג'וסי קוטור משיק ניחוח נשי חדש (Peace, Love & Juicy Couture) והשמחה רבה. מדובר בבושם שמיועד בעיניי בעיקר לצעירות מבינינו, שכן ההשראה אליו לקוחה מאווירת ילדי הפרחים של חופי מאליבו. הניחוח עצמו מרגיש כמו סיבוב פרוע בשדה פרחים ויש גם נגיעות של הרמוניה עצית. סוג של היפי שיק א-לה 2011. אהבתי במיוחד עיצוב של הבקבוק, שמקושט בחרוזי טורקיז שקצת מזכירים לי את הבוהו שיק שאני כל כך אוהב.


Peace, Love & Juicy Couture של ג'וסי קוטור (צילום: דן לב)

 

מדד הברטלייק: 7

מחיר: 300 שקל ל-50 מ"ל, 450 שקל ל-100 מ"ל

ניתן להשיג: רשתות הפארם, המשביר לצרכן ורשת אפריל

 

חופשי זה לגמרי לבד

על אדמות ארץ הקודש אנחנו פחות מכירים את בית האופנה הלוהט פרגמו, אבל כדאי לשים לב לבושם הגברי הדנדש שהחבר'ה הוציאו (F by Ferragamo). מעבר לעיצוב הבקבוק הייחודי והצבע הכחלחל המגניב של הבושם, הניחוח עצמו נע בין גבריות למתקתקות. סוג של רעננות מתוחכמת עם הרבה שיק, שתעשה לכל פאשניסט הרבה טוב על הלב. אהבתי במיוחד את נגיעות הג'ינגר והפלפל ובכלל מדובר בבושם גברי ואלגנטי שלגמרי יעשה לכם את העונה החמה, בלי לקרוע לכם את חשבון הבנק.


F by Ferragamo של פרגאמו (צילום: יח"צ)

 

מדד הברטלייק: 9

מחיר: 250 שקל ל-100 מ"ל

ניתן להשיג: ברשתות הפארם

 

עץ לגבר ולאשה

בשמים שסלבס מעבר לים אימצו עושים לי נעים בלב, ולכן מצאתי את עצמי מתרגש מהשקת הבשמים לאשה ולגבר מסדרת Wood. אחרי הכל, מה שטוב למדונה, בריטני ספירס, ביונסה, אשטון קוצ'ר ודיוויד בקהאם, לגמרי טוב גם לי. שניהם נוצרו בהשראת החיבור לטבע, והתוצאה היא ניחוח גברי אך עדיין, נעים ולא משתלט וניחוח נשי מלטף שיכול להתאים גם ליומיום וגם לערב.

מדובר בליין בישום לבית DSQUARD2, מותג אופנה בינלאומי של האחים דין ודן קאטן. ליין הביגוד מאופיין בחדשנות ותעוזה, מה שבא לידי ביטוי גם בבשמים השונים. אהבתי את העיצוב הפשוט אך המדויק של הבקבוקים. כי בינינו, בסופו של דבר מה שעושה לנו את זה זה בעיקר הריח.


WOOD לגבר ולאשה (צילום: יח"צ)

 

 

מדד הברטלייק: 8

מחיר: לגבר ולאשה, 459 שקל ל-50 מ"ל, 620 שקל ל-100 מ"ל

ניתן להשיג: ברשתות הפארם וברשת המשביר לצרכן

 

מי הבוס?

לגבר-גבר המקומי, הושק הקיץ בושם טרי מקולקציית הבשמים של בוס (Boss in Motion Made for Summer). מעבר לעיצוב הבקבוק האלגנטי והנוח לשימוש, מדובר בניחוח גברי די חזק עם נגיעות של נענע בשילוב פירות מתוקים וענבר עשיר. התוצאה היא ניחוח דומיננטי מאוד, שיתאים לכל מי שזקוק לעידוד גברי לאגו שלו. בניגוד לבשמים אחרים, מדובר במחיר שווה לכל כיס, וההשקעה בהחלט משתלמת.


Boss in Motion Made for Summer של בוס  (צילום: דיויד מוריס)

 

מדד הברטלייק: 7

מחיר: 249 שקל ל-90 מ"ל

ניתן להשיג: סניפי ניו-פארם והמשביר לצרכן

 

ניחוח הדנים

ולמי שמתחשק להפיץ ניחוח גזעי ותוסס, בדיזל השיקו את Fuel For Life Denim, בושם בג'ינס לגבר ולאשה. היתרון המשמעותי בבושם הוא דווקא העטיפה של הבקבוק, בצורת הג'ינס המסורתי בעל חמשת הכיסים. הניחוח של הבשמים עצמם משדר סקסיות משהו, אך מתאים יותר לצעירים ולצעריות מבינינו. אהבתי את נגיעות הלבנדר שנותנות טאץ' עכשווי ומודרני יותר, ובעיקר מיועדים לחובבי הז'אנר.


 Fuel For Life Denim של דיזל (צילום: יח"צ)

 

מדד הברטלייק: 7

מחיר: אשה, 415 שקל ל-50 מ"ל, 520 שקל ל-75 מ"ל, גבר, 331 שקל ל-50 מ"ל, 440 שקל ל-75 מ"ל

ניתן להשיג: רשתות הפארם

 


 

עוד כתבות באתר לאשה

 


 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיץ: עונת הבשמים הקלילים
צילום: shutterstock
נגיעות לבנדר לצעירים. דיזל
נענע וענבר לגבר. בוס
צילום: דיויד מוריס
פרח האוסמנטוס וארומת עץ. איסי מיאקי
צילום: רוברטו קגלי
תפוח בשל ועלי סיגליות. דונה קארן
צילום: דן לב
לאשה בפייסבוק
מומלצים