שתף קטע נבחר

צילום: ירון ברנר

ההנחות של נתניהו בתחבורה: שמענו את זה קודם

ראש הממשלה הציע לסטודנטים המוחים נגד מחירי הדיור להתרחק מהמרכז וליהנות מהנחות משמעויות בתחבורה הציבורית - אולם ההטבות שהציע כבר מיושמות באוטובוסים, ועל הרחבתן לרכבת ישראל נמסר מזמן

במקום בשורות חדשות - פתרון ממוחזר? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כלל בתוכנית לפתרון משבר הדיור שהציג היום (ג') מספר הטבות לסטודנטים, שנועדו לפייס את הציבור המהווה גרעין המחאה. אולם "ענף הזית" שהושיט - הנחות משמעותיות בתחבורה הציבורית - כבר מיושם בפועל או נמצא בעבודת מטה במשרד התחבורה.

 

מחאת האוהלים - עדכונים אחרונים ב-ynet:

היכנסו לפורום מחאת האוהלים ב-ynet

 

כחלק מהניסיון להקל על מצוקת הדיור, מעוניין נתניהו למשוך את הצעירים לדיור פנוי מחוץ לאזור המרכז, וכדי להפכו לאטרקטיבי, הבטיח להוזיל את התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ ב-50 אחוז. לדברי שר האוצר יובל שטייניץ, היוזמה תיושם במסגרת פיילוט של שנה באוטובוסים וברכבות, ולאחריו תיבחן תרומתה.

 

אך היכן כאן החידוש? לא ברור. כרטיס "חופשי סמסטריאלי" של אגד מאפשר כבר עתה לסטודנטים בכל האוניברסיטאות והמכללות המוכרות לנסוע בקווי האוטובוס ברחבי הארץ בהנחה של 50 אחוז. בנוסף, בגוש דן נהנים מתעריף מופחת דומה גם הסטודנטים המחזיקים בכרטיס "רב-קו" מיוחד, שתוקפו סמסטריאלי או שנתי.

 

אמנם הרכבת לא מעניקה בשלב זה הנחות גורפות לציבור הסטודנטים, אולם מפרסומי משרד התחבורה עולה, כי כבר בחודש ינואר השנה מינה שר התחבורה, ישראל כץ, צוות בין-משרדי בראשות המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, לבחינת הנושא. הצוות התבקש לגבש תוכנית רב-שנתית למתן הנחות לסטודנטים בתחבורה הציבורית, לרבות ברכבת ישראל.

 

ההסתמכות על הרכבת כפתרון לסטודנטים שיסכימו להתרחק מהמרכז, בעייתית גם נוכח העובדה כי רכבת ישראל עוברת סמוך למוסדות אקדמיים ספורים, כך שהסטודנטים ייאלצו להשתמש לפחות בעוד כלי תחבורה אחד כדי להגיע למקום חפצם – וכך תתבטל למעשה ההטבה הכספית שמציע נתניהו.

 

מהרכבת תבוא הישועה? לא בטוח

גם הצעירים שכבר עתה משתמשים באופן תדיר ברכבת כדי להגיע לאוניברסיטה או למכללה, הלינו לא פעם על איחורים והשבתת קווים, שפוגעים בלימודיהם הסדירים. הרכבות לדרום, למשל, מושבתות אפילו כעת, כבר יותר משבועיים, לצורך עבודות תשתית ויחדשו פעילותן רק ביום חמישי הקרוב. זו הפעם החמישית השנה שהרכבת משביתה קווים אלו.


המפגינים במאהל בת"א צופים בנאום. "שוחד לסטודנטים" (צילום: ירון ברנר) 

 

יתרה מכך, ב-17 באוגוסט עלולה רכבת ישראל להפסיק פעילותה לחלוטין, על רקע סכסוך בין משרד התחבורה לוועד עובדי הרכבת על רקע תוכנית חדשה שהציג השר כץ בחודש שעבר. התוכנית, שמטרתה שיפור רמת הבטיחות ברכבת, מבטיחה לשפר את הכשרת נהגי הקטר, להדק את הפיקוח על תהליכי תחזוקה ולהקים רשות ממשלתית שתפקח על פעילות הרכבת, אולם בשלב זה מסתמנת התנגדות הוועד, שתוביל להשבתה כוללת של המערכת.

 

"ממה ששמענו, מדובר בשוחד לציבור הסטודנטים וניסיון לפלג את המחנה שלנו", ציינו מובילי המחאה במאהל בתל-אביב, לאחר נאום נתניהו. "אין כאן שום אמירה של ראש הממשלה. אנחנו חוזרים על הדרישה שלנו, ממנה לא נרד - פתרון כולל לסטודנטים, לשוכרי הדירות, לדיור מוגן, לזוגות צעירים ועוד. לא ניתן לאף החלטה שלא כוללת את הפיתרון הזה לעבור".

 

התאחדות הסטודנטים הארצית דווקא נשמעה יותר מפויסת: "ראש הממשלה הציע לסטודנטים חבילת הטבות חסרת תקדים, ויש לברך על כך", ציינו בתגובתם לדברי נתניהו. יחד עם זאת, הבהירו כי "הסטודנטים נאבקים עבור כלל הציבור בישראל, ולכן נמשיך במאבק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו נואם. הפתרון: פריפריה
צילום: עומר מירון
האוטובוסים כבר מציעים תעריפים מופחתים
צילום: דודו אזולאי
ההנחה ברכבות בעבודת מטה
צילום: אבישג שאר- ישוב
התגובות במאהל התל אביבי. "נמשיך במחאה"
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים