שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    קמפיין רן ארז לשיווק הרפורמה עלה 1.3 מיליון ש'

    "חשוב שגם ההורים יכירו את 'עוז לתמורה'", אמרו התומכים במסע הפרסום של ארגון המורים. המתנגדים: שיפעלו באינטרנט

    על רקע יישום הרפורמה "עוז לתמורה" בתיכונים, יצא בחודש האחרון ארגון המורים בקמפיין פרסום שבישר כי "המהפכה בחינוך העל יסודי יוצאת לדרך". ל-ynet נודע כי עלות הקמפיין, אשר כלל עשרות שלטי חוצות ברחבי הארץ ושיווק מסיבי באינטרנט וברדיו מוערכת ב-370 אלף דולר (כ-1.33 מיליון שקל). במערכת החינוך נשמעת ביקורת על הבזבוז המיותר, בעוד אחרים בטוחים כי "יש מקום להשקיע בפרסום רחב היקף".

     

    "עוז לתמורה" - כותרות אחרונות ב-ynet

     

    מטרת הקמפיין שהוגדרה הייתה להביא לידיעת המורים והציבור הרחב את דבר הרפורמה ולהזכיר שבניגוד לעבר, הפעם שנת הלימודים נפתחה כסדרה. מנתונים שאספה חברת "יפעת בקרת פרסום" ומחישובים על בסיס הערכה ריאלית של מחירי הפרסום בשוק, עולה כי עלות הקמפיין חולקה כך: 257,763 דולר שולמו עבור שלטי החוצות, 100,951 דולר עלה הפרסום באינטרנט ו-10,473 דולר ברדיו.

     

    עוד בערוץ החדשות:

     

    "ארגון המורים ידוע כארגון שאינו מהסס לצאת למאבקים מתוקשרים, גם באמצעות פרסום ולרוב באמצעות שילוט חוצות", אמר נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת בקרת פרסום", "הקמפיין הנוכחי מזכיר בעוצמות הפרסום שלו את הקמפיין: 'חינוך זול עולה לנו ביוקר' בכיכובו של חיים הכט מ-2007, ובמידה מסוימת מהווה תשובה אליו".

     

    במערכת החינוך היו מי שמעו על הנתונים והביעו זעם רב. דודי פרידמן, שהפסיד לרן ארז בבחירות האחרונות על ראשות הארגון, אמר: "אני מבין את הצורך בשינוי תודעתי של הציבור, אבל השיטה של סיסמאות בשלטי חוצות אינה משרתת את המטרה. במקום זאת היינו מעדיפים שיתקשרו איתנו במיילים ובפורומים באינטרנט ויאפשרו שיח אמיתי על מהותה וטיבה של הרפורמה".

     

    לדבריו, "בעיני זה לא ראוי לקחת מיליון שקלים וחצי מכספי ארגון המורים לטובת פרסום ארצי ובמקום זאת היה עדיף אם היו משקיעים את הכספים ברווחת המורים ושיפור סביבת העבודה".

     

    גם מנכ"ל תנועת "חינוך ישראל", אורן יהי שלום, סבור כי "ארגון המורים לא צריך לעסוק בשיווק, אלא בקידום החינוך ויש טעם לפגם בהוצאת סכומי עתק על פרסומות". לטענתו "מדובר ברפורמה שכבר נחתמה ואין צורך בהפעלת לחצים להשגת מטרות לכן ארגון המורים יכול לוותר על הפרסום הארצי ולהעביר את המסרים למורים בדרכים ישירות דרך המיילים או העיתון של הארגון".

     

    "הסכם היסטורי"

    מנגד, ישנם רבים במערכת שסבורים דווקא כי יש חשיבות רבה לקמפיין שמעביר מסר של שינוי לא רק למורים, אלא לכלל הציבור. "מדובר ברפורמה שאמורה לשנות את פני מערכת החינוך בישראל ובהחלט היה מקום להשקיע בפרסום רחב היקף על מנת שגם ההורים והתלמידים ולא רק המורים יכירו את הרפורמה ויידעו שמערכת החינוך באמת יוצאת לדרך חדשה", אמר מורה ממרכז

    הארץ.

     

    רפי מיארה, מנהל תיכון "גדרה" לשעבר, הוסיף: "מדובר ברפורמה שעלותה למשק מיליארדי שקלים ושמטרתה להביא לשיפור אמיתי במעמד המורה וסביבת העבודה שלו ולכן זה בהחלט סביר שארגון בעל 45 אלף חברים ישווק את הרפורמה ברמה הארצית ובדרכים הפרסומיות האפקטיביות ביותר".

     

    מארגון המורים נמסר בתגובה: "ארגון המורים העל יסודיים הביא השנה בשורה אמיתית למערכת החינוך, למורים, לתלמידים ולהוריהם. לראשונה נחתם הסכם 'עוז לתמורה', הסכם היסטורי ההופך את מקצוע ההוראה למבוקש ומביא בשורה גם לתלמידים בדמות תוספת שעות לימוד פרטניות והשקעה ממשית בשיפור תנאי הלמידה ואיכותה ואנו גאים בהם ובהישג אליו הגענו. מדובר בקמפיין שארך כשבוע וחצי ותקציבו קטן משמעותית ביותר מתקציבי הסברה לרפורמות אחרות שנעשו בשנים האחרונות במערכת החינוך".

     

    ומה אתם אומרים? הקמפיין ראוי? סמנו לפני שתגיבו


    פורסם לראשונה 15/09/2011 23:43

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רן ארז. "שיפור אמיתי במעמד המורה"
    צילום: נועם מושקוביץ
    מומלצים