שתף קטע נבחר

מרצ יוצאת בקמפיין אגרסיבי נגד שרון

בין הסיסמאות החדשות: "מלחמה ושרון - בסרט הזה כבר היינו". ח"כ שריד: "לחשוב שהפירומן הזה עלול להיות ראש ממשלה, מעביר חלחלה". דרך הקמפיין החדש מנסים במרצ לחדש את תחושת העצמאות בקרב הפעילים ולהעלות את אחוזי התמיכה בברק במגזר הערבי

ראשי מרצ הציגו היום (ג') בצהריים קמפיין עצמאי למען בחירתו מחדש של ראש הממשלה, אהוד ברק. הקמפיין, תחת הכותרת "שרון לאן אתה הולך?", אגרסיבי יותר ביחסו לשרון מקמפיין הבחירות של אנשי המקצוע של ברק ואנשי מפלגתו, ואינו מזכיר אפילו את שמו של ברק. סיסמאות נוספות המככבות בקמפיין הן "מלחמה ושרון - בסרט הזה כבר היינו" ו"שרון, לבנון, אסון... (שנמשיך?)".
דובר מרצ טוען, כי ההחלטה לצאת בקמפיין עצמאי נעשתה בעקבות התייעצות פנימית של ראשי המפלגה וכדי להדגיש שמרצ היא מפלגה אוטונומית וריבונית. גורמים במרצ טוענים כי הדבר נעשה לאחר שבין אנשי מרצ לאנשי העבודה במטה ברק התגלו חילוקי דעות בנוגע לקו של קמפיין הבחירות.
שתי המפלגות רצו קמפיין נגטיבי שידגיש מדוע שרון פסול, אך במרצ רצו ססמאות אגרסיביות במיוחד ואנשי ברק תמכו בקו מתון יותר, במיוחד על רקע הביקורת שנשמעה על פרסומת "סברה ושתילה" שאישר השר יוסי ביילין לפרסום בעיתונות הערבית.
"לחשוב ששרון, הפירומן הזה, עלול להיות ראש ממשלה, זה מעביר בלב כל אדם הגון ואחראי חלחלה", אומר יו"ר מרצ, יוסי שריד. "למטה הבחירות של ברק יש שיקולים אחרים, אבל אנו חושבים שזו חובתנו לומר את הדברים. אני גם לא הבנתי למה היה צורך בהתנצלות על המודעה על סברה ושתילה. הייתי אומר 'שרון סברה? חס ושתילה!'. התעמולה שלנו היא לא נגטיבית, היא שירות לציבור. אנחנו בסך הכל רוצים להעמיד עובדות על דיוקן".
גורמים במרצ סבורים, שהקמפיין החדש ימשוך גם את הציבור הערבי, שכן לפי דעתם, הקמפיין הנגטיבי נגד שרון עשוי להשפיע עליהם יותר, נוכח התייחסותו ואמירותיו של שרון על מגזר זה. כמו כן סבורים במרצ כי הקמפיין יחדש את עצמאותה של התנועה, ושקמפיין עצמאי ידרבן את הפעילים לצאת לרחוב, למרות שכבר עכשיו ניתן לומר, כי בשטח הרדום בולטים פעילי התנועה בהשוואה לפעילי מפלגת העבודה.
במרכז הקמפיין יעמדו הנקודות הבאות: 1. שרון הכניס את צה"ל לבוץ הלבנוני ואחראי למותם של רבים. 2. שרון יקים התנחלויות ולא יפנה קיימות. 3. שרון נמצא בכיס של ש"ס. 4. ממשלת ש"ס ליכוד היא ממשלה רעה חברתית.
ח"כ רן כהן אומר שלפי מחקר שעשתה מרצ, 40% מציבור מצביעי השמאל נוטה להאמין ששרון הפך מתון יותר. "אלה ממצאים חמורים", אמר כהן, "אנו מרגישים שלא כולם מבינים שזה כבר לא משחק. צריך לחדד את המסר הזה".
מרצ הציגה מכתב שכתב יעקב גוטרמן, אביו של סמל ראשון רז גוטרמן ז"ל, שנהרג בקרב על הבופור, לח"כ זהבה גלאון, יו"ר הסיעה: "נחרדתי כאשר תנועה פוליטית, מן המרכזיות בארץ, לא מצאה אדם להעמיד בראשה זולת אריאל שרון. אני חרד שבעתיים נוכח חזיון התעתועים המריץ איש זה אל ראשות הממשלה. האיש שביוני 1982 הטיל אלפי נערים ישראלים, חפים מחטא, אל תופת האש והמוות של מלחמת ההונאה הלאומית בלבנון. האיש שעט להצטלם על כתמי הדם השפוך של בני רז, ההרוג על פיסת הבופור - בטרם הודיעו לי על מותו. האיש שביטל במחי יד את דיווחו החד משמעי של קצין צעיר מסיירת גולני שהודיע לו ולבגין שנפלו שישה מחבריו", כותב גוטרמן.
במטה ברק אומרים, באופן לא רשמי, שהקמפיין של מרצ אולי לא יזיק ממש למטה ברק אך בוודאי שלא יועיל, וש"מרצ מנסה לעשות שריר, לאחר שהצעותיה הקיצוניות לא התקבלו".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ערן כהן
שריד וכהן. לא תעמולה נגיטיבית, זה שירות לציבור
ערן כהן
צילום גילי כהן מגן
קמפיין נגטיבי נגד שרון
צילום גילי כהן מגן
מומלצים