שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קורנדו - יריית פתיחה מחודשת לסאנגיונג

    חברת טלקאר, יבואנית מותג סאנגיונג הקוריאני, השיקה היום את רכב הפנאי החדש - ובעל השם הוותיק - של החברה. המחיר בארץ: החל מ-170 אלף שקל

    סאנגיונג קוראנדו, מתווה דרך. יבואנית מותג סאנגיונג הדרום קוריאני, חברת טלקאר, השיקה היום (ב') את גרסתו האחרונה של רכב הפנאי קורנדו. אירוע שעמד בסימן השקה ראשונה של נציגת המותג בישראל אחרי 13 שנה, חזרתה לחיים של חברה שעמדה בפני סגירה (אך נרכשה על-ידי מהינדרה ההודית), ויריית פתיחה מוטורית לארסנל דגמים חדש ומעודכן.

     

    בינתיים ישווק הקוראנדו (רק) עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים ועם הנעה קדמית או כפולה-לא קבועה, אך החל מאמצע 2012 יחלו אנשי טלקאר גם בשיווק גרסה בעלת מנוע בנזין. מחיר הקוראנדו ינוע בין 170 ל-180 אלף שקלים, בהתאם לסוג ההנעה.

     

     

     

    רכב הפנאי של סאנגיונג - לראשונה עם מרכב אחוד - מציג שלא במקרה מידות כמעט זהות ליונדאי ix35 הפופולרי, עם אורך כולל של 441 ס"מ, בסיס גלגלים של 265 ס"מ, 183 ס"מ לרוחב ו-171 ס"מ בממד הגובה. הקורנדו של סאנגיונג לא אמור לבלות זמן רב מדי בשטח, כך שניתן להבין מדוע מרווח הגחון שלו עומד על 18 ס"מ בלבד, למרות ציון זוויות הגישה (22.8 מעלות) והנטישה (28.2 מעלות) של כלי הרכב. תא המטען מציע 404 ליטרים, ובו שוכן צמיג חליפי קטן-מידות לטובת חסכון בנפח ומשקל.

     

    מנוע הדיזל של הקורנדו אינו שונה במאום מיחידה דומה המיוצרת על-ידי מרצדס, כך אנשי טלקאר, ומייצר 175 כ"ס ו-36.7 קג"מ, כשהוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. בגרסת ה-4X4 מועבר כוח המנוע אל הגלגלים הקדמיים בלבד, ואל האחוריים רק בעת הצורך. מצב נעילה יאפשר חלוקה של 50:50, עד למהירות של 40 קמ"ש. צריכת הדלק של הקורנדו הממוצעת נעה בין 13.7 ל-13.3 ק"מ לליטר, בהתאם לאופן ההנעה.

     

    סאנגיונג קוראנדו ישווק ברמת גימור אחת הכוללת בין השאר בקרת אקלים אוטומטית, בקרת שיוט, שליטה מגלגל ההגה על יחידת השמע המקורית, וחלון שמש ממנו ייהנו רוכשי דגם ההנעה הכפולה בלבד. מבחינה בטיחותית יקבלו רוכשי הקורנדו שש כריות אוויר, משענות ראש קדמיות אקטיביות ושלל מערכות בטיחותיות אלקטרוניות, אך יש לזכור כי הוא עדיין לא עבר מבחני ריסוק.

     

     

    יהודה בר נתן, מנהל השיווק בטלקאר, מתכנן לקורנדו תפקיד מרכזי לסאנגיונג בארץ, עם מכירות של בין 300 ל-400 יחידות ב-2012, עוד לפני הגעת דגם הבנזין. השנה מכר המותג 215 כלי רכב בעשרת החודשים הראשונים של השנה. עוד צופים בחברה כי הטנדר החדש SUT-1 יגיע במהלך הרבעון הראשון של 2012, וכי גם דגמי הרקסטון ורודיוס מתוחי-פנים יגיעו מאוחר יותר. ב-2014 מתכננים בטלקאר לייבא ארצה דגם פנאי קטן-מידות ומכונית סופר-מיני חדשים של סאנגיונג.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קורנדו, החדש של סאנגיונג
    סביבת הנהג של קורנדו
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים