שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ריאליטי: בני עקיבא ובנות צביקה הדר
    לא ברור מה הביא להחלטה המוזרה של "בני עקיבא" להיכנע לתרבות הסמסים והריאליטי, שביססה את מעמדה בלב המגזר המטיף נגדה. מעניין אם חוף ניצנים כבר הושכר לטובת שבת ארגון, ואם צביקה הדר יתפנה להכריז על שם השבט החדש

    ריח כתובות האש המסורתיות המהולות בנפט כבר נישא באוויר. מסביב עומדים מתוחים מאות ילדים ובני נוער לקראת הרגע הגדול. בקהל נוכחים הורים רבים, הנזכרים בהתרגשות שגם הם עמדו פעם ברגע הזה באימה ובחרדה, ממתינים להכרזה על שמו של השבט החדש בתנועת "בני עקיבא". הכל מוכן, ובדיוק בשעה היעודה מגיע עורך הדין המפקח על ההגרלה, בידו מעטפה חתומה שאותה הוא מוסר לקומנרית הסניף. בתוך המעטפה נחות תוצאות ההצבעה על שם השבט החדש, כפי שבחרו גולשי האינטרנט.

     

    עוד בערוץ היהדות - קראו:

    מסתמן פתרון: "צהר" ימשיכו לחתן

     

    זה לא חלום. עוד יבוא היום, ובקרוב. למעשה, תוך שלושה שבועות. תנועת "בני עקיבא" הכריזה בימים האחרונים, בשיתוף אחד מאתרי האינטרנט המובילים במגזר הדתי, על קמפיין אינטרנטי לבחירת שם השבט החדש בתנועה. ובל ייקל הדבר בעיניכם: שם השבט החדש ילווה את החניכים מעתה ולאורך חייהם. במגזר הסרוג הדבר שווה לפרסום שנתון הלידה שלך. במקום לשאול בן כמה אתה, רווחת השאלה: מאיזה שבט אתה.

     

    תם עידן התמימות

    בימים כתיקונם, ויעידו אלפי הבוגרים, היה מדובר באחד הסודות הרגישים והכמוסים במדינה.

    למעשה, שכבת גיל אחת, זו של שבט הרא"ה בתנועת "בני עקיבא" (תלמידי כיתה ט'), פעלה בכל המרץ במהלך חודש הארגון, בכדי לנסות וללקט שביבי מידע ורמזים אודות שמות אפשריים מהנהלת "בני עקיבא". לא פעם נודעו מקרים על צעירים שהצליחו לשתול סוכן בדמות קרוב משפחה העוסק בתפקיד רבני או ציבורי בתוך ועדת השמות של התנועה, ובכך לקבל מידע מודיעיני יקר ערך, הרומז על השם שצפוי להתקבל בבחירות החשאיות.

     

    מדובר ללא ספק באחד מאותם מקרים נדירים בעולמנו שהתמימות טרם התנדפה מהם. זוהי חוויה שגם אם אין לה חשיבות ערכית, הרי שטמון בה קסם מיוחד. העובדה שאב ובנו מסוגלים לדבר על חוויה זהה במילים וברגשות משותפים, על אף פער הדורות, היא דבר שיש להעריך בימים טרופים אלה של פייסבוק, טוויטר וסמארטפונים למיניהן.

     

    אבל משום מה, החליטה התנועה להיכנע לתרבות האס-אם-אסים ששוטפת את העולם, ולתת דווקא לגולשי האינטרנט לבחור את שם השבט החדש. הוועדה המיתולוגית? הרבנים? אישי הציבור? גם הם גויסו למען "כוכב נולד" של המגזר, והם יזכו לבחור מי מהשמות "יעלה לגמר".

     

    גבולות ההליך הדמוקרטי

    לא ברור מתי, איך ומדוע חדרה תרבות הריאליטי וביססה את מעמדה גם בלב ליבו של המגזר המטיף נגד התוצרים השליליים שלה. מה שברור הוא שכעת גם אנחנו חלק מהסיפור. תנועת "בני עקיבא" שסימלה תמיד מופת לערכים, עשייה מתמדת ותרומה לציבור - הכניסה אל לב-ליבה מאפיינים הזהים לאחרונת תוכניות הריאליטי מהערוצים המסחריים.

     

    מובילי התנועה ומקבלי ההחלטה החלוצית הזו, יטענו ודאי כי מדובר בהליך דמוקרטי מהמעלה הראשונה.
    הרי אין דבר מכובד יותר מאשר צעירים המשפיעים במו ידיהם על החלטה הנוגעת לעצמם. אני טוען כי אמנם מדובר בהחלטה שולית מבחינה מעשית, אך המסר שהיא מעבירה לצעירי התנועה, לאלה הצופים בה מבחוץ, וגם לאלה שמחכים לעיתים למעידתה - הוא שלילי ביותר.

     

    מי יודע, אולי גם המזכ"ל הבא של "בני עקיבא" יעמוד לבחירת הציבור על ידי שליחת מסרונים? הרי גם במקרה הזה מדובר בהחלטה חשובה, שבני הנוער זכאים לקבוע לעצמם.

     

    בינתיים, נסתפק בכך שאת בחירת השם החדש לשבט הרא"ה תעשה התנועה על ידי מספר הקלקות. רק צריך לקוות שחוף ניצנים כבר הושכר לטובת שבת ארגון, ושצביקה הדר יתפנה על מנת להכריז על השם הזוכה.

     

    • הכותב הוא עורך אתר "מורשת"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עידן התמימות הוכתם בריאליטי
    צילום: אבי אוחיון, לע"מ
    מומלצים