שתף קטע נבחר

מרב בטיטו מוורבלת את המוח

מתמודדת "האח הגדול" והעיתונאית החוקרת מרב בטיטו יצאה לבדוק את השפעת התוכנית על החברה הישראלית. התוצאה: שיאי ציניות שנשברו בזה אחר זה לצרכי פרומו. אבל אל דאגה, "קשת" עוד תבקש מהרשות השנייה שתכיר בזבל הזה כדוקו

"לי-עוז, בן כמה היית כשאמאש'ך נפטרה?", צועקת מרב בטיטו לקראת סוף הסרט הוונאבי-דוקומנטרי שלה, "נא להתנהג בהתאם" ששודר אמש (שבת) בערוץ 2. השאלה של בטיטו מגיעה במסגרת מפגש של מתמודד התוכנית עם ילד צעיר שגם אמא שלו כבר לא בין החיים.

 

המעריצה, אלירז ומרב. הפתרון לכל הבעיות נמצא בערוץ 20 (צילום: ערוץ 2) (צילום: ערוץ 2)
המעריצה, אלירז ומרב. הפתרון לכל הבעיות נמצא בערוץ 20(צילום: ערוץ 2)

 

אני לא רוצה לחשוב, ולא רוצה בכלל לדעת, מה הניע את הילד הזה או מי מטעמו להשתתף בסרטה של בטיטו, שכן תפקידו בעולם הטלוויזיה הסתכם בלהיות פיון בממלכת הפרומו של זכיינית ערוץ 2, "קשת". אותו ילד, בשיחה קודמת עם בטיטו הנערכת בתחילת הסרט, אומר לה שהוא הזדהה עם לי-עוז. "כשאמרו לו שאמא שלו גאה בו, זה גם קשור אליי, כי גם אמא שלי גאה בי", אומר העולל לבטיטו חמורת הסבר.

 

ליעוז, הילד, ולוגו "האח הגדול". אין גבול לציניות (צילום: ערוץ 2) (צילום: ערוץ 2)
ליעוז, הילד, ולוגו "האח הגדול". אין גבול לציניות(צילום: ערוץ 2)

 

במקריות גמורה ממש, שודר סרטה של בטיטו שמונה ימים בלבד לפני עליית העונה החדשה של תוכנית הריאליטי. בלוחות המשדרים נכתב משום מה שישודר דבר מה הנקרא "הפקולטה למדעי האח הגדול", וגם אם לא לכך התכוונו משוררי ערוץ 2, הלא שבהחלט מה שראינו היה ניסיון פסבדו-אקדמי להכשיר את שרץ הריאליטי.

 

מוורבלת מדיי וואן, טוונטי פור סבן, בהאני מון

במסע ההכשרה, עברה בטיטו בכמה נקודות מוכוונות-מטרת-פרומו ברחבי הארץ. היה שם איש קצת משונה בשם ג'ומעה מעכו, שמספר על כמה שהבובלילים ושיפרה השפיעו עליו; היה שם היועץ האסטרטגי רוני רימון לו סיפרה בטיטו עד כמה היא היתה צריכה להשתתף בתוכנית והיתה נערה עם בעיות משקל ודימוי גוף, שמצאה את הפתרון לכל צרותיה בחיים: ערוץ 20.

 

מרב ועורכת הדין המוורבלת. אנבליוובול (צילום: ערוץ 2) (צילום: ערוץ 2)
מרב ועורכת הדין המוורבלת. אנבליוובול(צילום: ערוץ 2)

 

בנוסף, היה את נחמיה שטרסלר שדיבר על פותנה ג'אבר, וכמה טוב שהיתה ערביה ב"אח הגדול", והיתה את עורכת הדין איה קאופמן, שתפקידה בצבא יחסי הציבור היה להסביר לצופים שגם עורכי דין יכולים לצפות בריאליטי, וזה בסדר.

 

"הייתי בהאני מון באילת, כל הטלוויזיות היו מכוונות על זה, וכשאתה רואה את זה טוונטי-פור-סבן, אי אפשר לברוח מזה... אהבתי את ליהיא מדיי וואן, רציתי להיות קצת כמוה. היא הצליחה לוורבל את מה שרציתי לומר. זה נתן לי פרספקטיבה". אמיתי לגמרי, לא נגענו. אגב, כל המקרים כולם, של כל האורחים בתוכנית, היו משולבים כמובן גם בדוגמאות מתוכה. אלא מה.

 

מרב בטיטו ונחמיה שטרסלר. הכל בשם מכונת הפרומו (צילום: ערוץ 2) (צילום: ערוץ 2)
מרב בטיטו ונחמיה שטרסלר. הכל בשם מכונת הפרומו(צילום: ערוץ 2)

 

אבל הקיטש חסר הטעם לא נגמר בכך. בנוסף למפגש היתומים בין לי-עוז לבין הילד הצעיר מתחילת התוכנית, צריך גם לעשות משהו עם אלירז שדה, הלא גם הוא טאלנט של הזכיינית וזוכה אחת העונות, ולשם כך הפגישו אותו עם אותה גברת בעייתית-משקלית שמצאה את עולמה בערוץ 20. הפתעה, התרגשות, עוד קטע מהתוכנית.

 

בין מפגש אחד לרעהו, מדי כמה דקות, שודרו לאורך התוכנית הפרומואים ל"אח הגדול", ותוך כדי השידור גם נערך משאל רחוב בו נבדק איזו דמות היתה חביבה על הצופים, כשבראש המסך מופיע תאריך עליית התוכנית לשידור.

אבל אמרנו כבר, מועד השידור הוא מקרי בהחלט. זה היה סרט דוקומנטרי. כזה שאחר כך זכיינית השידור לבטח תבקש הכרה בו כתוכן דוקו. והיא גם תקבל, למרבה הצער.

 

"אבא, זו היתה הדרך הנכונה בשבילי", מסכמת בטיטו את חלקה בתוכנית האב ואת סרטה. מרב, אין לי מושג אם זו היתה או לא היתה הדרך הנכונה בשבילך להשתתף בתוכנית, אבל לבזות את עצמך בסרט המוזמן הזה? כנראה שבאמת אין גבול לשימוש בסמי-טאלנטים, ולציניות של מדורת השבט.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בטיטו החוקרת
צילום: רונן אקרמן
לאתר ההטבות
מומלצים