שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מקסי מיקרו

    עוד כלי נוסטלגי של פוקלסווגן כובש את אהדת הקהל בדטרויט

    בשנים האחרונות זה כבר הפך כמעט למסורת בתערוכת הרכב של דטרויט כאשר פולקסווגן מצליחה לגנוב את ההצגה ליצרנים המקומיים, וזה קורה שוב ב-2001. אחרי שעשתה זאת עם החיפושית, שוב רוכבת פולקסווגן בהצלחה על גלי הנוסטלגיה והפעם עם המיקרובס. מכונית התצוגה החדשה של פולקסווגן מהווה מחווה למיניבוס/טרנספוטר הראשון, שהתבסס על החיפושית. הופעת המכונית החדשה הייתה צפויה ואולם מי שסבר שפולקסווגן תתבסס על החיפושית המצליחה טעה. בפולקסווגן רצו אמנם במיניוואן נוסטלגי אבל בהתחשב בשוק היעד הם בחרו במידות אמריקאיות. וכך המיקרובס אולי נראה קטן בתמונות, אך עם אורך של 472 ס"מ, 191 ס"מ רוחב ו-190 ס"מ גובה, הוא גדול משמעותית מהמקור וקרוב יותר במידות לטרנספורטר. גם בסיס הגלגלים, באורך 300 ס"מ, רומז שהוא אינו מבוסס על פלטפורמת הגולף שמשמשת את החיפושית. לפי אנשי פולקסווגן, הרכב מבוסס על פלטפורמה עתידית של של היצרן ועם מידות כאלה יש להניח שהוא בנוי על רצפת הטרנספורטר הבא. גם החישוקים הם במידות גדולות "20 ועליהם גומי לא צנוע - 245/45.

    יש גבול לנוסטלגיה

    ערים לביקורת על החיפושית החדשה הפחיתו הפעם אנשי פולקסווגן את מינון המרכיבים הנוסטלגים ברכב החדש. בעיצוב, עליו אחראי הסטודיו של פולקסווגן בקליפורניה, יש אמנם מחוות ברורות למיניבוס היוצא, אך מאידך יש גם מאפיינים מודרניים שונים מהותית. כך למשל פנסי הקסנון הצרים בחזית או יחידות התאורה מאחור כמו גם הגריל הקדמי הקטן. מצד שני, מכסה המנוע (כעת מלפנים) עם הסמל הבולט מזכיר את המקור כמו גם קו החלונות הגבוה.
    לרכב החדש דלתות הזזה חשמליות, ושלוש שורות מושבים. האמצעיים ניתנים כמובן לסיבוב של 180 מעלות והאחוריים ניתנים לכיוון מרחק וזוית. עיצוב הפנים מעניין למדי עם לוח מחוונים עגלגל שנמצא קרוב להגה ולנהג. לרכב תיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים ובורר בצורת ג'ויסטיק ייחודית, עם אפשרות לתפעול ידני (טיפטרוניק). הבורר ממוקם על הפאנל הקדמי כדי לא להפריע למעבר. אף אחד לא יוכל להתלונן על שעמום ובוודאי לא על מחסור במסכי טלויזיה. המיקרובס יכול להפוך לבית קולנוע על גלגלים בזכות מערכת ייחודית שכוללת ארבעה מסכי טלוויזיה במשענות הראש של שתי שורות המושבים הראשונות. בנוסף יש עוד שני מסכים נשלפים שיכולים לשמש גם כשולחנות. מסך נוסף מחליף את המראה, מחובר למצלמה ומסייע בנסיעה לאחור.

    היה מנוע

    עוד פרט מעניין במיקרובס הוא יחידת הכוח. זוהי חשיפה ראשונה במדי פולקסווגן לגרסה החדשה של מנוע ה-V6 צר הזווית. המנוע, בנפח 3.2 ליטר, מייצר 231 כ"ס ו-32.7 קג"מ. הוא נחשף לראשונה בזאב הערבות של אודי בתערוכת פאריז. אנשי פוקלסוואגן יבדקו את תגובות הקהל ורק אז יחליטו אם לייצר את הרכב הנאה.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פולקסוואגן מיקרובס
    רק מזכיר נוסטלגיה...
    אבל לא יותר מדי
    בתפקיד מוט ההילוכים - ג`ויסטיק חדשני
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים