שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    זה הכול בראש: להפוך דימוי גוף שלילי לחיובי
    אוהבת לעשות את זה בחושך? מרבית הסיכויים שאת סובלת מדימוי גוף שלילי. זכרי: לדימוי הגוף השפעה משמעותית על התפקוד המיני שלך. ד"ר דניאל דריי עם טיפים שיעזרו לך לקבל ולאהוב את עצמך מחדש

    דימוי גוף הוא הדרך בה אנו רואים את עצמנו או חושבים שאחרים רואים אותנו. לכל אחד מאיתנו ישנם קולות פנימיים שגורמים לו להתנהל על פיהם, גם אם הקשר בינם ובין המציאות - מקרי בהחלט.

     

    עוד בנושא בערוץ יחסים:

    דימוי גוף נשי: מלכוד 22 שלא נגמר לעולם

    חרדת ביצוע? גם נשים סובלות מהבעיה

    איך תגידי לגבר שלך שאת לא מרגישה יפה?

    למה הן נשארות עם חזיה בזמן הסקס? 

     

    דימוי הגוף מושפע ישירות מאידיאל היופי המודרני כמו גם מהחינוך אותו קיבלנו בילדותנו. ניתן לצפות ליותר בעיות בדימוי גוף בקרב נשים לאחר לידה ובגיל המעבר. דימוי הגוף הנשי יכול להיות מושפע גם מתגובותיו של בן הזוג. מספיק שרק פעם אחת הוא יגיד שהוא אוהב נשים רזות ואופס, את כבר מתחילה לדמות בעיני ראשך שאת שמנה, או לכל הפחות - שמנה מדי לטעמו.

     

     

    נשים שאוהבות את עצמן נהנות יותר

    כאן יש לי תיקון עבורך. גם אם בן זוגך אוהב אידיאל יופי השונה ממה שאת מסוגלת להציע, אותו בן זוג תמיד יעדיף לשכב עם אישה שאוהבת את גופה ומעריכה את עצמה, מאשר עם אישה שלא חשה בנוח עם הגוף שלה.

     

    אישה שאוהבת את גופה תרגיש עמו נוח גם בחדר המיטות ותפיק ממנו הנאה מינית מקסימאלית. להבדיל, אישה שלא מרגישה נח עם גופה או עם חלקים ממנו, תפעל במהלך האקט מתוך העכבות שלה. כך למשל, נשים בעלות דימוי גוף בעייתי יעדיפו לקיים יחסי מין בחושך, ולהימנע מתנוחות מסוימות שעלולות לחשוף את חולשותיהן. נשים אלו תהיינה יותר מחושבות ופחות ספונטאניות במיטה.

     

    באופן די ברור, דימוי הגוף אף משפיע על האורגזמה: אישה נטולת עכבות תיהנה משחרור מוחלט ותתמסר להנאה הפיזית, בזמן שאישה בעלת בעיה בדימוי הגוף תתקשה להיות ספונטאנית ולהשתחרר באופן מוחלט, מה שיפגע משמעותית באיכות ובכמות האורגזמות שתקבל.

     

    איך לא, המטען שאישה סוחבת מילדותה הוא הבסיס הראשוני לכל תחושה שקשורה לגופה. כך למשל, תתכן השפעה של היעדרו או קיומו של חינוך ופתיחות מינית בבית מילדות, טיפוח דרך הרעפת מחמאות, כמו גם ביקורת על המראה החיצוני.

     

    הפרעות אכילה פוגעות בחיי המין

    מעבר להגדרה הקלאסית שמאפיינת לרוב נערות מתבגרות, קיימת קשת רחבה של הפרעות אכילה נפוצות יותר שנמצאות באזורים אפורים ולא מגיעות לידי הכרה קלינית. נשים שנמצאות כל הזמן במלחמה עם האוכל (ולא משנה אם יש עודף משקל ומה שיעורו), ספורט או התמכרות לטיפולים קוסמטיים ו/או אסתטיים, נמצאות תמיד באיזשהו מקום של חוסר שביעות רצון לגבי עצמן וחיצוניותן.

     

    אם מדובר בהפרעות אכילה קיצוניות אזי קיים סיכוי לפגיעה בחיי המין, לעיתים גם לאחר השגת המשקל הרצוי. במקרים אלו מומלץ לגשת לטיפול אצל רופא סקסולוג. במקרה של טיפולים אסתטיים קיימות לעיתים סיבות אובייקטיביות שפתרונן יכול לטפל בקלות יחסית בבעיית הדימוי העצמי הירוד.

     

    בכל מקרה מומלץ וחשוב לקבל הכוון פסיכולוגי או סקסולוגי מקצועי, מאחר ולעיתים יתכן גם מצב בו השינויים האסתטיים לא יפתרו את הבעיה, ותידרש התערבות וטיפול במקור הבעיה ולא בסממן החיצוני.

     

    טיפים לבניית הערכה עצמית

    הנה תרגיל שאני מציע לפציינטיות שלי: עמדי מול הראי עירומה ועצמי עינייך. פתחי את ידייך ונסי להעריך מה רוחבו של גופך במראה. עכשיו פתחי את עינייך ונסי להבין איך את מדמיינת את גופך ומה תפיסת דימוי הגוף שלך ביחס למציאות.

     

    אל תשכחי שזהו גופך ועם זה צריך לנצח. אל תתישי אותו במלחמות משקל סיזיפיות, ואל תעליבי אותו, גם לא בינך לבין עצמך. הגוף שלך הוא הנכס הנפלא ביותר שיש לך, והכלי איתו את מקבלת ונותנת אהבה.

     

     

    התמקדי ביתרונות ולא בחסרונות: השקיעי והסבי את תשומת הלב לנכסים היפים שלך, למשל: חזה, זרועות, צוואר, שיער, פנים. עסקי בפעילויות של מודעות גופנית: מדיטציה, יוגה, מחול וכדומה, לא לשם הספורט אלא לשם ההיכרות עם הגוף. פרגני לעצמך עיסוי שיעזור לך לשוב לגוף, ולחוש דברים נעימים בהקשרו.

     

    צרפי לחוויה המינית במיטה אלמנטים סקסיים שיסייעו בידיך ליפות את האזורים שאת לא חשה בנח עמם, כמו מחוך סקסי להשטחת הבטן, נעלי עקב וכדומה. השתדלי להיות זמן רב ככל הניתן לבושה בלבוש חווה אמנו. התהלכי עירומה בכל הזדמנות שיש לך להיות לבד עם עצמך. נסי לבצע את המטלות וההרגלים היומיומיים והביתיים שלך בעירום חלקי או מלא. זה מרגיש מוזר עד שמתרגלים, אך עם הזמן תחושי הרבה יותר נח ומשוחררת עם גופך.

     

    אני ממליץ לך גם לחדש את מלתחת התחתונים שלך. לא רק כאלו שמתאימים למועדים ושמחות, אלא גם לשגרה השבועית שלך. בחרי תחתונים נוחים, יפים וסקסיים, כאלו שישפרו את הרגשתך פלאים. את בהחלט יכולה לרכוש גם כמה מיוחדים מאוד לאירועים אינטימיים.

     

    טפחי את משולש הזהב שלך. טיפוח/הסרת שיער המפשעה משפר משמעותית את רגישות האזור, ומעלה משמעותית את סף הגירוי המיני ואת הסקס אפיל בכלל.

     

    זכרי, אישה סקסית היא מי שנוח לה עם גופה ואוהבת אותו.

     

     

     

    ד"ר דניאל דריי – רופא, סקסולוג ומטפל מיני וזוגי. מנהל "תורת היחסים" – פורטל מיניות וזוגיות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    התמקדי ביתרונות של הגוף שלך. תאהבי את עצמך
    צילום: shutterstock
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים