שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: רועי צוקרמן

    ב.מ.וו 116i: יוקרה לעם

    הדור השני של ב.מ.וו סדרה 1 מגיע לישראל בדיוק בזמן להשקה המחודשת של המותג. האם הב.מ.וו הקטנה והזולה ביותר משתלמת? מבחן דרכים

    • קטגוריה: משפחתית-קומפקטית-יוקרתית
    • מתחרות עיקריות: אודי A3, אלפא רומיאו ג'ולייטה, לקסוס CT200h
    • מחיר התחלתי: 165 אלף שקל
    • מחיר לדגם הנבחן: 183 אלף שקל 

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    סדרה 1 החדשה מציעה תחושת יוקרה מיידית בתא הנוסעים. איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד, ולמעט מתגי חוגת ה-i-Drive, נעימים מאוד למגע ולתפעול. לוח המחוונים ברור ותפעול בורר ההילוכים מצוין. הנדסת האנוש רק סבירה, שכן מערכת השליטה המרכזית מסורבלת מדי, מיקום מתגי פתיחת החלונות אינו אידאלי וקשה למצוא תנוחת ישיבה מושלמת. מרחב המחייה לפנים אינו נדיב, אך שני מבוגרים ישבו בנוחות גם מאחור. תא המטען מעט צר אך בעל נפח סביר.

    תא הנוסעים איכותי מאוד (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    תא הנוסעים איכותי מאוד(צילום: רועי צוקרמן)
     

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

     

    נקודת חולשה בולטת ומפתיעה לרעה היא נוחות הנסיעה. כיול המתלים, אפילו בגרסה צנועת ההספק בעלת צמיגים בחתך גבוה, נוקשה באופן לא ברור. התוצאה היא נסיעה קופצנית שלא לצורך במגוון רחב מדי של מצבים. בעיר זו ממש בעיה, מחוץ לעיר זו פשוט אכזבה. גם לבחירה בצמיגי אל-תקר יש השפעה על כך. משקל ההיגוי משתנה בהתאם למצב הנהיגה (מתקשה במצב ספורט), אך נותר קל ונעים לשימוש רוב הזמן. במהירות שיוט ובהילוכים גבוהים, ניכרת מידה גבוהה מדי של רעשי צמיגים.

    נוחות הנסיעה אינה טובה, הנדסת האנוש לא מושלמת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    נוחות הנסיעה אינה טובה, הנדסת האנוש לא מושלמת(צילום: רועי צוקרמן)
     

     

    3. מנוע-גיר

     

    ה-116i מצוידת בגרסה החלשה של מנוע ה-1.6 ליטר המוגדש של ב.מ.וו, עם 136 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ ב-1,350 סל"ד נמוכים. על הנייר זה לא נשמע הרבה, אך בפועל היא מרגישה זריזה וחזקה במפתיע. המנוע מעט רועש מהרצוי, אך תודות לשמונת יחסי ההעברה ניתן להתנהל בשקט בנהיגה רגועה.

     

    תיבת ההילוכים האוטומטית פועלת ביעילות מרשימה ונעדרת טלטלות החלפת-הילוך. היא אמנם נוטה לעלות להילוכים גבוהים כדי לחסוך בדלק (מלבד במצב ספורט), אך ששה להוריד הילוך כשנדרש. התפעול הידני (רק מידית הבורר) נעים לשימוש. מערכת העצור-סע, שנועדה לחסוך בדלק, מורגשת מדי בדימום המנוע, ובאופן מוזר לא פעלה באופן מלא במהלך כל ימי הנהיגה. למרות זאת, תצרוכת הדלק הייתה יותר מסבירה (קצת יותר מ-11 ק"מ לליטר).

    המנוע ותיבת ההילוכים מצוינים (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    המנוע ותיבת ההילוכים מצוינים(צילום: רועי צוקרמן)
      

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

     

    היכולת הדינמית של ה-1 גבוהה, עם זוויות גלגול מתונות ואחיזה גבוהה. ההיגוי אינו סופר-מדויק, אך אינו פוגם בחוויית הנהיגה. ה-116i חלשה מדי מכדי לנצל באמת את פלטפורמת ההנעה האחורית, כתחליף לספורטיבית-קומפקטית. כיול המתלים הנוקשה פוגע באחיזה ובתחושת הבטחון במהירות גבוהה. הבלמים מדויקים ולא דורשים לחיצה חזקה או קפדנית. עם זאת, הם אינם חזקים במיוחד. ל-116i שש כריות אוויר ובקרת יציבות (ניתנת לניתוק), והיא זכתה לציון הבטיחות המרבי (חמישה כוכבים) במבחן ה-Euro NCAP.

    היכולת הדינמית גבוהה, הבטיחות מצוינת ()
    היכולת הדינמית גבוהה, הבטיחות מצוינת
     

     

    5. אבזור

    אם בעבר שווקו אצלנו מכוניות ב.מ.וו הבסיסיות עם אבזור חסר, הרי שסדרה 1 הופכת את התמונה: האבזור הבסיסי (רמת גימור "Business") כולל מערכת מולטימדיה עם חיבור USB ובלוטות', בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור והתנעה ללא מפתח. מחיר גרסה זו - 165 אלף שקל. הגרסה בה נהגנו, "Luxury", עולה 183 אלף שקל ומוסיפה חישוקים קלים, חלון גג, חיישני חנייה מקוריים וחיישני אורות וגשם.

    איכותית, מאובזרת ומהנה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    איכותית, מאובזרת ומהנה(צילום: רועי צוקרמן)
     

     

    ציון כולל וסיכום

    +  איכות ואבזור, תצרוכת דלק, מנוע-גיר

    -  נוחות נסיעה, מרחב מחייה

     

    ולבסוף: סדרה 1 החדשה מציגה שיפור במספר תחומים בהשוואה לקודמתה. היא מאובזרת ואיכותית יותר, מציעה ביצועים משופרים וצריכת דלק מרשימה, ונהנית מיחידת מנוע-גיר מהטובות שיש. חבל רק שנוחות הנסיעה - במיוחד בעיר, אך לא רק - עשויה להיות בלתי קבילה בעליל עבור רוכשים שונים. עבור מי שאינו רגיש לנושא, מדובר במתמודדת על הבכורה בקטגוריה.

    ב.מ.וו 116i
    ב.מ.וו 116i
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
    הספק מרבי 136 כ"ס ב-4,400 סל"ד
    מומנט מרבי 22.4 קג"מ ב-1,350 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, שמונה הילוכים
    מרכב חמש דלתות, האצ'בק
    אורך 432 ס"מ
    רוחב 176.5 ס"מ
    גובה 142 ס"מ
    בסיס גלגלים 269 ס"מ
    משקל 1,310 ק"ג
    נפח תא מטען 360 ליטר
    100-0 קמ"ש 9.1 שניות
    מהירות מרבית 210 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.4 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 11.2 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 134 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 3
    מחיר לגרסה שנבחנה 183,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ב.מ.וו 116i
    צילום: רועי צוקרמן
    קומפקטית
    צילום: רועי צוקרמן
    איכותית
    צילום: רועי צוקרמן
    מרווח סביר גם למטען
    צילום: רועי צוקרמן
    עצור-סע והנעה ללא מפתח
    צילום: רועי צוקרמן
    מערכת מולטימדיה קצת מבלבלת, אבזור מרשים
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים