שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תתפלאו, גם בגיל מבוגר אפשר לרכוב על אופניים
    יצאתם לפנסיה וקצת משעמם? זמן מצוין להתחיל ולדווש במרץ. אייבי גילת מסביר איך עושים זאת נכון, ומדוע זו באמת פעילות מעולה לכל גיל שתעלו בדעתכם

    נתחיל בעובדות: במדינות שונות בעולם, הולנד למשל, ניתן לזהות כי רכיבה על אופניים אינה נחלתם של ילדים וצעירים בלבד. לא רק שמבוגרים מדוושים מכל מקום לכל מקום, אפילו בני 70 ו-80 עושים זאת בהנאה מרובה. שכן ברור ומוסכם כיום על-ידי מומחים - רכובה על אופניים היא פעילות גופנית שמתאימה לכל שלב בחיים. זו פעילות גופנית מצוינת המפעילה את מערכת הלב-ריאה, מחזקת את השרירים, ואיננה פוגעת או שוחקת את המפרקים. קחו למשל את הנרי אוחיון, לשעבר אלוף ישראל (1965-1961) ונציג המדינה במשחקים האולימפיים ברומא בשנת 1960. הוא עדיין רוכב על אופניים באופן מרשים, גם בגיל הנושק ל-80. והוא ממש לא היחיד.

     

     

    ומה כדאי לדעת לפני שמתחילים לדווש בגיל מבוגר?

    • רכבו רק בקצב שלכם. מצאו חברים בעלי אותה רמה של כושר גופני, ואל תהפכו את הרכיבה לתחרות או מרוץ. רכיבה על אופניים בקצב נוח ורגוע, תאפשר לכם לתקשר עם הרוכבים לידכם, תהיה בריאה וקלה יותר.

     

    אין גיל מקסימום להתחיל לרכוב (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    אין גיל מקסימום להתחיל לרכוב(צילום: shutterstock)

     

    • התייחסו לרכיבה כתחביב. לא מדובר ביום עבודה במשרד, או ברכיבה לשם מקצוע. אז תשמרו על פרופורציות, ואל תהפכו את התחביב לסוג של עבודה מאומצת.

     

    • קחו את הזמן. אין מה למהר ברכיבה. קחו את הזמן, ותהיו עם לו"ז גמיש. לא חייבים לצאת בשעה או ביום מסוימים, אפשר פשוט להיות ספונטניים ורגועים.

     

    • מצאו נקודת איזון בין רכיבה על אופניים, ובין תחומים אחרים בחייכם - ואל תהיו אובססיביים. אם תתאמצו יותר מדי ותרכבו יותר מדי, ההתלהבות תיעלם ותפגעו בבריאותכם.

     

    • גוונו מסלולי רכיבה. ולא רק בהם: גם שינויים במשך הרכיבה וכל שבירה אחרת של השגרה, תשפר את הסיכוי שתתמידו בספורט הזה.

     

    • הקשיבו לגוף. רכיבה על אופניים תורמת לבריאות, אך היא לא תרופה למחלות. לא מרגישים טוב? צאו לחופשה קצרה מהרכיבה.

     

    • מנוחה והתאוששות. מצאו איזון נכון בין אימון למנוחה. בתקופות לחוצות כדאי להפחית את כמות הרכיבה. מנוחה, התאוששות ושינה הם חלקים חשובים מאוד לרוכב האופניים, מסייעים לגוף לאגור כוחות ומונעים פציעות.

     

    • אוכל ושתייה. כדאי לאכול פחמימות (כמו שני תמרים למשל) לפני רכיבה, וחלבון אחריה (יוגורט דל-קלוריות למשל). ראשית כדי לאגור אנרגיה לרכיבה, שנית כדי לחדש את השריר אחריה.

     

    • טכניקה. לא רכבתם שנים? אל תתביישו, וקחו לכם שיעורים פרטי עם מומחה רכיבה - שיסייע לכם לרכוב נכון ואף להתאים אופניים למידתכם.

     

    • בטיחות. ולא לשכוח: אל תיקחו סיכונים מיותרים, והקפידו לרכוב עם אביזרי בטיחות דוגמת קסדה ומגיני מרפקים וברכיים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים