שתף קטע נבחר

התאונה הקטלנית בדרום: הרשות לבטיחות תחקור

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקיים חקירת עומק, במטרה לחשוף את הנסיבות שהובילו לתאונת הדרכים הקטלנית בצומת ניצנה, בה נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו עשרה. המטרה: איתור כשלים מערכתיים ומניעת תאונה נוספת. מסקנות החקירה יוגשו תוך 90 יום

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הודיעה אתמול (ה') כי תקים ועדה לחקירת עומק של תאונת הדרכים הקטלנית בצומת ניצנה, שאירעה ביום רביעי (18.4). בתאונה נהרגו שלושה בני אדם ונפגעו עשרה, מהם שניים באורח קשה. מיד לאחר התאונה העריכו במשטרה כי הגורם לתאונה, שבה היו מעורבים שבעה כלי רכב, הוא טעות אנוש. מנכ"ל הרשות, רון מוסקוביץ', הנחה את הוועדה להגיש את מסקנות החקירה תוך 90 יום.

 

עוד חדשות בערוץ הרכב של ynet:

 

התאונה הקטלנית בנגב: האם היה כשל מערכתי? (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
התאונה הקטלנית בנגב: האם היה כשל מערכתי?(צילום: הרצל יוסף)

 

בשיחה עם ynet, מסביר ד"ר שי סופר, המדען הראשי של הרשות ומי שיעמוד בראש הוועדה, כי מטרת חקירת עומק שונה מזו של חקירה משטרתית. "חקירה שעורכת המשטרה נועדה למצוא אשם, ולהבין מי גרם לתאונה", הוא אומר. "חקירת עומק באה למנוע את התאונה הבאה. מטרתה היא לחפש כשלים מערכתיים, כך שאפשר יהיה למנוע תאונות בעלות מאפיינים דומים".

 

ד"ר סופר מציין כי חקירת עומק אינה מתמקדת בנושא אחד, אלא בודקת מכלול רחב של היבטים שמשפיעים על בטיחות - כמו תשתית הכביש, התנהגות הנהגים, תנאי מזג אוויר, ומצב מכני של כלי הרכב. "לא מעניין אותי מי אשם", הוא מבהיר. "אנחנו מחפשים את הכשל הבטיחותי - מה קרה באותו יום רביעי, בדיוק אותו רגע, שגרם לתאונה".

 

יש לציין כי במשך שנים ארוכות נמנעה המדינה מלעסוק בחקירת עומק של תאונות דרכים, וזאת למרות המלצות של מומחי בטיחות בכירים, ועדות מקצועיות ודו"חות של מבקר המדינה. למעשה, רק לאחרונה החלה הרשות בחקירת עומק של תאונות: בדצמבר פורסמו מסקנות החקירה הראשונה שערכה, בעניין תאונת דרכים קטלנית שאירעה באוגוסט 2011 בכביש מספר 3, ובה נהרגו שני רוכבי אופניים ונפגעו חמישה רוכבים נוספים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר שי סופר: "למנוע את התאונה הבאה"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים