שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: רועי צוקרמן
    שברולט אורלנדו במבחן דרכים: קוריאה היפה
    המיניוואן הקומפקטי של שברולט, מעין תשובה קוריאנית-אמריקנית למאזדה 5, הוא הרכב המוצלח ביותר של המותג מאז החל לייצר בקוריאה. מוביל קטגוריה חדש?
    • קטגוריה: מיניוואנים קומפקטיים
    • מתחרים עיקריים: אופל זפירה, טויוטה ורסו, מאזדה 5, סיטרואן C4 פיקאסו, פיז'ו 5008, רנו סניק 
    • מחיר התחלתי: 170 אלף שקל
    • מחיר לדגם הנבחן: 184.5 אלף שקל

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    האורלנדו משווק אצלנו ברמת גימור אחת, ורק עם שבעה מושבים. תא הנוסעים מזכיר דגמי שברולט מודרנים, בעיקר הקרוז. המשמעות היא שהעיצוב מוקפד והנדסת האנוש טובה מאוד - מרבית המתגים גדולים, ברורים ונוחים לתפעול. זה גם אומר שאיכות החומרים נמוכה יחסית, וחלק מהמנופים והמתגים אינם כה נעימים, ושאיכות ההרכבה לא מצטיינת. לאורלנדו תאי אחסון לרוב (כולל אחד חבוי מאחורי מערכת השמע). המרווח לשבעה מצוין, כאשר לשורה השנייה מרווח רגליים טוב ובשורה השלישית יוכלו לשבת - בנוחות מעטה - אפילו מבוגרים ממוצעי גובה. במצב "תפוסה-מלאה" תא המטען זעיר. נשיאת עגלה או מטען דורשת קיפול של לפחות מושב אחד. מאידך, קיפול המושבים קל במיוחד. תנוחת הנהיגה טובה, אך מושב הנהג אינו נוח לנסיעות ארוכות.

    תא הנוסעים מרווח, המושבים נוחים לקיפול. איכות החומרים נמוכה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    תא הנוסעים מרווח, המושבים נוחים לקיפול. איכות החומרים נמוכה(צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    כיול המתלים נוקשה. נוחות הנסיעה בתוך העיר אינה טובה, ומלווה ברעש מתלים חריג. הנוחות משתפרת עם העלייה במהירות והשיפור בכביש, אך גם בנסיעה בינעירונית האורלנדו נוקשה מהרצוי. מלבד רעש מתלים, האורלנדו מציע בידוד מצוין מרעשי חוץ. רעש מנוע הדיזל כמעט ולא נשמע (למעט בסרק ולאחר התנעת בוקר). כושר התמרון טוב והראות לאחור בחנייה - למרות משענות ראש גדולות - טובה, תודות למבנה המרכב.

    נוחות הנסיעה לא טובה, בידוד הרעשים מצוין למעט רעש מתלים (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    נוחות הנסיעה לא טובה, בידוד הרעשים מצוין למעט רעש מתלים(צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע-גיר

    האורלנדו משווק בישראל, באופן חריג לקטגוריה, רק עם טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, 163 כ"ס ו-36.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. למרות נתון הכוח המכובד, תחילת התנועה מהוססת. כוח מגיע לא לפני 2,000 סל"ד, אך כאשר הוא בא, הוא מתפרץ. לא מתכון טוב ליציאה חלקה מהמקום. מלבד זאת, אספקת הכוח שקטה וחלקה, והביצועים טובים. תיבת ההילוכים מתפקדת טוב מבדגמי שברולט אחרים, גם מכיוון שהמומנט הרב מפצה על יחסי העברה ארוכים. מפתיע לגלות כי התיבה מאפשרת גלישה לאחור במצבים מסוימים. תצרוכת הדלק לא מרשימה, ורחוקה מהצהרות היצרנית: 9.2 קמ"ל במסלול המדמה תנאי אמת (נתון רשמי: 13.1 קמ"ל). פירוש הדבר כי עלות הדלק לא תהיה נמוכה יותר ממיניוואן בנזין, ואולי אף גבוהה ממנו.

    למעט שיהוי ביציאה מהמקום, המנוע חזק וגמיש - אך אינו חסכוני (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    למעט שיהוי ביציאה מהמקום, המנוע חזק וגמיש - אך אינו חסכוני(צילום: רועי צוקרמן)

     

    4. התנהגות ואבזור בטיחות

    היכולת הדינמית של האורלנדו טובה מאד, לא פחות מכך. ההיגוי מדויק יחסית ובעל משקל נוסך בטחון ואחיזת הכביש טובה. במהירות גבוהה ההיגוי הופך קל ומעורפל, אך רק במהירות לה הרכב הזה כלל לא נועד. עם זאת, הוא מפסיד נקודות בגלל בלמים חלשים ודוושת בלימה ארוכת מהלך, כמו-גם עקב רגישות חריגה לבלימה בסיבוב. בתחום הבטיחות הפאסיבית הוא מצטיין: מפרט האבזור כולל שש כריות אוויר ובקרת יציבות, וציון הבטיחות על-פי ה-Euro NCAP הוא מהטובים בקטגוריה.

    הבטיחות הפאסיבית מצוינת. ביכולת הדינמית פוגם כושר הבלימה ()
    הבטיחות הפאסיבית מצוינת. ביכולת הדינמית פוגם כושר הבלימה

     

    5. אבזור ומחיר

    האורלנדו בו נהגנו היה ברמת גימור +LT, שהיא למעשה LT עם חישוקי "17 במקום "16, צמיגי 225-50 במקום 215-60 וחלון גג מקורי. מלבד זאת האבזור זהה לדגם הבסיס, וכולל גם מערכת שמע מקורית עם AUX, חיישני חנייה מקוריים, בקרת אקלים (לא מפוצלת) עם פתחי מיזוג ליושבים בשורה השנייה ובקרת שיוט. רכב המבחן כלל גם מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מצלמת נסיעה לאחור, שהעלתה את מחירו ל-184.5 אלף שקל - סכום גבוה ממתחריו, שמקרב את האורלנדו - שלא לטובתו - למחירי מיניוואנים גדולים. 

    האבזור מקביל למקובל בקבוצה, המחיר גבוה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    האבזור מקביל למקובל בקבוצה, המחיר גבוה(צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + מרווח, שימושיות, ביצועים, בטיחות פאסיבית

    - מחיר, נוחות נסיעה, איכות הרכבה וחומרים

     

    ולבסוף: שברולט אורלנדו הוא, לטעמנו, המוצר הטוב ביותר שהגיע לישראל משערי GM-קוריאה, מאז שהאמריקנים השתלטו על דייהו פושטת הרגל בשנת 2001. הוא מרווח, בעל יחידת הנעה טובה ורמת בטיחות גבוהה. אלא שהשיפור האדיר לעומת דורות קודמים (זוכרים ויוואנט?) לא מספיק כדי להפוך אותו למצטיין הקטגוריה. האיכות עדיין רחוקה מהאלטרנטיבות היפניות והאירופיות, נוחות הנסיעה דורשת ליטוש נוסף ותצרוכת הדלק מעט מאכזבת. בסך הכל מדובר במיניוואן קומפקטי מעניין, ובעיקר כזה שמעורר ציפייה לעתיד טוב יותר של המותג.

    שברולט אורלנדו
    שברולט אורלנדו
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שס', טורבו-דיזל
    נפח / סוג דלק 1,998 סמ"ק / סולר
    הספק מרבי 163 כ"ס ב-3,800 סל"ד
    מומנט מרבי 36.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
    אורך 465 ס"מ
    רוחב 184 ס"מ
    גובה 163 ס"מ
    בסיס גלגלים 276 ס"מ
    משקל 1,734 ק"ג
    נפח תא מטען 101 ליטר
    100-0 קמ"ש 11 שניות
    מהירות מרבית 195 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.1 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 9.2 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 186 גרם לק"מ
    מחיר 184,500 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שברולט אורלנדו במבחן דרכים: קוריאה היפה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שברולט אורלנדו
    צילום: רועי צוקרמן
    מרווח ושימושי בתא הנוסעים, כשהמושבים האחוריים זקופים תא המטען זעיר
    צילום: רועי צוקרמן
    מוצע רק עם מנוע טורבו-דיזל
    צילום: רועי צוקרמן
    תא אחסון ייחודי מתחבא מאחורי מערכת השמע
    צילום: רועי צוקרמן
    הביצועים טובים, תצרוכת הדלק פחות
    צילום: רועי צוקרמן
    הרכב הטוב ביותר של שברולט-קוריאה
    צילום: רועי צוקרמן
    אבל עדיין לא מוביל הקטגוריה
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים