שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    התשלום לסלולר פחת, חברות האשראי חוששות

    לדברי מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, ההנחות של חברות הסלולר החדשות יביאו לירידה במחזורי הפעילות של חברות כרטיסי האשראי. ענף התקשורת מהווה כ-10% מסך העסקאות

    הטלטלה שעובר ענף התקשורת עם כניסתן של חברות הסלולר החדשות, משפיעה גם על חברות כרטיסי האשראי. החבילות המוזלות והורדת התעריפים בצורה חדה, פוגעת באופן ישיר במחזורי הפעילות של חברות האשראי, כאשר תחום התקשורת מהווה כ-10% מסך העסקאות בכרטיסים.

     

    "היקף המחזורים יורד", אומר ל-ynet ישראל דוד, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל. "התחרות הזו (בענף הסלולר) היא משמעותית ביותר עבורנו. יכול להיות שבטווח הארוך למרות הירידה במחירים – היקף השימוש יגדל, אבל כרגע זה נראה מדאיג".

     

    לדברי דוד, המהלך הזה מגיע בתקופה בעייתית גם כך. "כשאני מסתכל על המשק הישראלי - אני מודאג וגם מה שקורה בחו"ל משפיע לרעה". לדבריו, כשהצרכן הישראלי מודע למצב המשק בישראל וגם למיתון השורר באירופה, זה משפיע על מצב הרוח והקניות, "התהליכים האלו מדכאים צריכה".

     

    על פי דוחו"ת חברת כאל שפורסמו היום (א'), ניכרת מגמה של ירידה בצמיחה בהשוואה לרבעונים מקבילים בשנים קודמות – מגמה דומה צפויה גם בישראכרט ובלאומי קארד.

     

    "זה רבעון שמביא לידי ביטוי את מה שקורה בשוק שלנו", אומר דוד. לדבריו, בעוד שחודש ינואר בלט דווקא לטובה, ההמשך היה פחות מוצלח בענף. "יש תחרות ערה בתחום הסליקה, נושא הסליקה הצולבת. הענף נמצא בהתארגנות בכל החברות, גם מבחינת התארגנות עובדים וההשלכות של זה". יש לציין עם זאת כי החברה הצליחה לרשום גידול של יותר מ-8% במספר הכרטיסים שהנפיקה.

     

    החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2012 עם רווח נקי של 50 מיליון שקל, ירידה של 8.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (בנטרול רווח חד פעמי שהתקבל ברבעון הראשון של 2011).

     

    מחזור העסקאות בכרטיסי החברה עמד ברבעון הראשון של השנה על 12.6 מיליארד שקל, עלייה של 8.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בסוף הרבעון הנוכחי, עמד מספר הכרטיסים של החברה על 1.825 מיליון.

     

    קונים יותר באינטרנט

    בתוך כך, סקר שפרסמה היום חברת כרטיסי האשראי הבינלאומית מסטרקארד, הבוחן את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי בישראל, מגלה כי חלה עליה בהיקף השימוש בכרטיסים ברכישות באינטרנט.

     

    על פי הסקר שנערך על ידי TNS טלסקר, 63% מהנשאלים אמרו כי הם משתמשים בכרטיס האשראי לביצוע רכישות באינטרנט, לעומת 54% בסקר שנערך בשנה שעברה. כאשר נשאלו בעלי כרטיסי האשראי מדוע הם מבצעים רכישות אונליין, השיבו 67% כי הסיבה העיקרית מבחינתם היא יתרון המחיר, ו-45% ציינו כי זה מאפשר להם לערוך השוואה טובה יותר בין מוצרים ומחיריהם.

     

    בכל הנוגע לסוג הרכישות אונליין, 45% מהמשיבים אמרו שהם רוכשים מכשירי אלקטרוניקה, בעוד ש-36% מזמינים טיסות ומלונות, כמו גם כרטיסים לאירועים (אירועי ספורט, הצגות, סרטים והופעות). 27% אמרו שהם רוכשים מזון ברשת - באמצעות משלוחים מרשתות השיווק או ממסעדות - לעומת 14% שעשו זאת בשנת 2011.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שוק האשראי נפגע
    צילום: מוטי קמחי, ניב קלדרון, מתי אלמליח, איילת צור, מירב קריסטל, נועם מושקוביץ
    ישראל דוד, מנכ"ל כאל
    צילום: ישראל הררי
    מומלצים