שתף קטע נבחר

דוקאטי תשווק בישראל אופנוע ב-295 אלף שקל

דוקאטי פאניגאלה, הדור החדש בשושלת הסופרבייק של היצרנית, ישווק כאן במחיר שיהפוך אותו סופר-אקסקלוסיבי. 175 אלף לגרסת הבסיס, 295 אלף לגרסת העל. ארבעה כבר הזמינו

בתערוכת מילאנו האחרונה חשפה דוקאטי נצר חדש לשושלת סופרבייק מפוארת, ה-1199 פאניגאלה (Panigale). אופנוע שנראה למי שאינו מיומן כסוג של אבולוציה לדגמי-על קודמים, אך מהווה סוג של מהפיכה. שכן לראשונה נטשה דוקאטי את שלדת מסבך הצינורות המזוהה עמה, והמירה אותה בשלדת מונוקוק מאלומיניום - כמו באופנוע המוטו-GP שלה. אבל זה בפירוש לא הסתיים בבחירת שלדה אחרת. למעשה, דוקאטי שילבה בפאניגאלה כל טכנולוגיה עדכנית אפשרית, תוך שהיא מייצרת את אופנוע הספורט הקיצוני ביותר שיצא משערי המפעל בבולוניה.

 

עוד בערוץ הדו-גלגלי של ynet:

 

אתם חייבים להודות - יצירת אומנות ()
אתם חייבים להודות - יצירת אומנות

 

מנוע ה-V טווין למשל חדש לחלוטין ,ומכונה כאן "סופר-קוואדרו" עקב מידותיו הקיצוניות. יש שסתומי יניקה מטיטניום, שני מזרקים לכל צילינדר וכמובן מנגנון דזמו מסורתי, וגם 195 כ"ס ב-10,750 סל"ד ו-13.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד. בכך הוא הופך מיד ל-V טווין החזק בנמצא, ואחד האופנועים החזקים בייצור סדרתי. משקל היבש - 165 ק"ג בלבד, בדומה לאופנועי ספורט בנפח 600 סמ"ק.

 

יש כמובן גם אינספור מערכות עזר אלקטרוניות מתוחכמות. זה מתחיל ב-ABS עם שלושה מצבי כיול (רגישות), ממשיך במערכת שליטה בבלימת המנוע (EBC), מצערת אל-חוט ושלושה מצבי רכיבה מתוכנתים מראש ("רטוב", "ספורט" ו"מסלול") הקובעים את מערכות האופנוע השונות לפי דרישת הרוכב. למערכות אלו מתווספת בקרת יציבות בעלת שמונה מצבים, ובגרסת ה-S יש גם כיוון חשמלי למתלים. יש מסך TFT כלוח מחוונים, ולצמיג האחורי מידה ייחודית - 200-55.

 

הפאניגאלה יגיע ארצה בשלוש גרסאות, כולן עם ABS. מחירו של דגם הבסיס יעמוד על 175 אלף שקל. גרסת ה-S המצוידת במתלי אוהלינס מלפנים ומאחור, מפלטי  טרמיניוני, חלקי קרבון וחישוקים קלים יותר, תעלה 90 אלף יותר ותגיע לכם ל-265 אלף שקלים. וזו עדיין לא היקרה מכולן. שכן גרסת הטריקולור בצבעי דגל איטלקיה הכוללת בנוסף גם מערכת בלימה משולבת, תעבור לידיכם תמורת 295 אלף שקלים. בקלות האופנוע היקר בישראל.

 

ואם חשבתם שזה יקר מדי עבור הרוכבים המקומיים, תחשבו שוב. לדברי היבואן, בחברת ליגל, יבואנית דוקאטי לישראל, אומרים כי ארבע יחידות של גרסת ה-S (265 אלף שקלים, למי שהספיק לשכוח) כבר נמכרו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כמה הייתם מוכנים לשלם עבורו?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים